Comunicació · 10 de Setembre de 2017. 12:43h.

Arnaldo Otegi, estrella a TV3

Entrevistat en prime time en el nou programa de Ricard Ustrell

Arnaldo Otegi, estrella a TV3

Arnaldo Otegi

El coordinador general d'EH Bildu, Arnaldo Otegi, considera que “milions de catalanes han desconnectat emocional i sentimentalment d'Espanya” i augura que l'Estat espanyol, després de la Diada, entrarà en un “ritme frenètic per intentar interferir i bloquejar el procés català”. Així ho va assegurar en una entrevista a TV3, on el líder abertzale va ser el principal convidat del nou programa de Ricard Ustrell a la televisió pública.

Otegi troba que el referèndum és un “procés d'acceleració històrica” que “està posant en qüestió el règim del 78 i el model territorial d'Espanya”. “A l'ADN de la cultura política espanyola, hi ha un factor fonamental i és que la plurinacionalitat se'ls fa pràcticament impossible”, va manifestar.

A preguntes sobre el paper que ha de jugar el periodisme en el procés sobiranista, el líder d'EH Bildu que “el periodisme ha de jugar un paper d'informador neutral, sabent que els periodistes com a qualsevol persona té la seva ideologia”. “El periodisme té una gran responsabilitat, i la responsabilitat és dir-li la veritat a la gent. Aquest és un exercici d'honestedat que ha de fer el periodisme”, va reblar.

Respecte a la legitimitat d'adoptar una postura equidistant respecte l'1-O, Otegi va dir que “hi ha circumstàncies a la vida i en la història en què un ha de prendre decisions. I es pot equivocar profundament, però el que no pot fer ningú és posar-se de costat”.

35 Comentaris

#23 FERRAN, BARCELONA, 10/09/2017 - 17:40

Curiós. I després posaven el crit al cel que l'Acebes deia que l'Estatut estava patrocinat per ETA. Estan obrit un abisme entre catalans que trigarà molts anys a tancar-se. Ara bé,els hi farem front. Prou de covardia.

#22 Lobisome, BCN, 10/09/2017 - 17:36

Viendo la entrevista se pregunta uno... por qué no usan el vasco? o el catalán? o, al menos, el inglés? Lo he dicho ya alguna vez, si alguien fuera obligado a no aprender más que una lengua en su vida, y esa lengua fuera vasco o catalán, le habrían reducido enormenente su ámbito vital o, dicho de otra manera, le habrían jodido bien la vida.

#22.1 Jordi BR, L'H, 10/09/2017 - 18:34

No entendéis la fortuna de tener dos idiomas oficiales en Catalunya, gracias a la política lingüística

#22.2 Lobisome, BCN, 10/09/2017 - 19:29

La fortuna no es tener dos idiomas, sino que uno de ellos se hable en medio mundo y por casi 500 millones de personas... la desgracia es que ese idioma, que además es la lengua materna de la mayoría de los catalanes, nunca haya sido utilizado por el President de la Generalitat para dirigirse oficialmente a los catalanes.

#22.3 Jordi br, L'h, 10/09/2017 - 22:58

Si Arrimadas fuera presidenta quizas sería así. Pero una de dos, o la mayoria de catalanes tienen como llengua materna el catalan o a los castellanoparlants no les importa el gobierno autonomico y no votan.
Por cierto orgulloso de poder dominar el castellano, pero la lengua pròpia de Catalunya es el catalan

#21 Manolito Goreiro, Torroella , 10/09/2017 - 17:20

Cuando la TV pública vuelva a enjabonar a un líder de una banda genocida y psicópata, espero que le pongan esta foto.
http://www.abc.es/20120619/espana/abci-victimas-hipercor-201206191203.html

#21.1 Jordi BR, L'H, 10/09/2017 - 18:36

Otegi, te guste o no es quien dio el último empujón para acabar con ETA.
Tuvo un pasado, cierto, y pagó con ello. Me gustaría que los golpistas del 23F también hubieran pagado por lo suyo

#19 Jordi Perpinyà, Perpinyà (Catalunya), 10/09/2017 - 16:58

"Madrid vol aixafar Catalunya per donar-li una lliçó"

Yanis Varoufakis, exministre de finances grec

#19.1 Lobisome, BCN, 10/09/2017 - 18:02

Mare meva! Que una persona inteligente como Varufakis diga semejante necedad! ¿Sabe Varufakis que, hoy por hoy, al menos la mitad de la población, si no más, está contra lo que está pasando, que se quiere declarar la independencia con la mitad del pueblo catalán (insisto, al menos!) en contra? Qué lee el pobre para informarse? Nació Digital?

#19.2 Raurell, Barcelona, 10/09/2017 - 18:11

Si, si, pero el aliado importante es Otegui
Gestiona esto xato.

#19.3 Jordi Perpinyà, Perpinyà (Catalunya), 10/09/2017 - 19:00

Allò de les clavegueres de l'estat també arriba a Europa...i també coneixen el tarannà dels castellans...

#18 Jordi Perpinyà, Perpinyà (Catalunya), 10/09/2017 - 16:48

Solidaritat internacional.

#18.1 George, Alt Camp, 11/09/2017 - 15:20

Los integristas fascistoides os retroslimentais entre vosotros . Cuéntales lo d la "solidaridad internacional " a los q les mataron un familiar en Hipercor . Todo vale para el etnicismo identiario ??