Comunicació · 1 de Desembre de 2017. 08:59h.

El PPC denuncia els editorials de Terribas

Adverteixen davant la Junta Electoral que la periodista és contrària "a la neutralitat informativa"

El PPC denuncia els editorials de Terribas

El PPC ha denunciat el programa d'El Matí de Catalunya Ràdio davant la Junta Electoral Provincial de Barcelona en considerar que l'espai de La Portada del 28 de novembre -on Mònica Terribas exposa el seu punt de vista a manera de editorial- és "contrari a la neutralitat informativa ".

El partit argumenta que el llibre d'estil de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) indica que les portades poden tenir un estil "personal i informal", però adverteix que no es poden expressar "opinions". En el cas d' 'El Matí de Catalunya Ràdio', l'editorial de Terribas s'inclou en el sumari o portada del programa.

En concret, a La portada d'aquest dimarts, la periodista ironitzava amb que la campanya electoral seria "ben normal, amb els líders de formacions polítiques a la presó i altres que no poden posar els peus a Espanya perquè els acompanyarien a la presó".

La locutora radiofònica afegia que la "normalitat" incloïa "una Generalitat intervinguda econòmicament des de setembre, sense autogovern des de fa un mes, i amb reforços policials que van actuar l'1-O, i que vigilaran que la jornada electoral sigui, com sempre, la gran festa de la democràcia ", concloïa Terribas. I tot això, després d'informar que la Junta Electoral havia prohibit referir-se a Puigdemont com a president i als membres del seu Govern com consellers.

En la denúncia, el PP recorda que la Constitució estableix que els mitjans de comunicació socials dependents de l'Estat o de qualsevol ens públic han de respectar el "pluralisme de la societat". Finalment, el document -que data del 29 de novembre- sol·licita que la Junta Electoral declari que el contingut de la Portada de dimarts és "contrari" al que estableix el Règim Electoral General, per la qual cosa insta la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals a respectar el que s'indica en la LOREG sobre els principis d'igualtat, pluralisme, proporcionalitat i neutralitat informativa en període electoral.

17 Comentaris

Publicitat
#7 M, Sabadell, 01/12/2017 - 12:23

Esta señora mientras cobre lo que cobra, seguirá siendo la voz de su amo.
Hasta que no se elija, para la dirección de esta cadena, a personas imparciales y de probada trayectoria democrática, no nos podemos quejar de que sean totalmente parciales e interesados.

#6 Jordi BR, L'H, 01/12/2017 - 10:53

El PP denuncia la llibertat de prensa, la llibertat d'expressió i a molts us sembla bé; això només té un nom, DICTADURA

#6.1 Ese tal Gómez, Osetia del sur, 01/12/2017 - 11:17

Jjjj Jordibr,rodejet,purria,son el mismo empleado de la ANC q le tienen todo el día conectado troleando como un chimpancé adicto a la coca,pobre diablo,mañana cuando se despierte... seguirá siendo español,q lo disfrute

#6.2 Rodejet, Barcelona, 01/12/2017 - 13:05

El comentari de l'osset Gómez demostren la indigència intel.lectual i la indecència moral de l'extremisme espanyol.

#6.3 ese tal Gómez, Osetia del Sur, 01/12/2017 - 13:16

jjjj....rodejet,yo en tu lugar estaría preocupado,con toda la pasta q se va a gastar la ANC en fianzas este mes no te pagan...ya tienes billete para la mani de Bruselas?....o para el chupiconcierto para la libertad de los golpistas presos?....ya no saben como reirse de vosotros ni como seguir sacandoos la pasta....pocaneurona!!!

#6.4 Jordi BR, L'H, 01/12/2017 - 13:46

Sr Gómez, cumples el perfecto perfil de nini de C's pijito lorito que repite el discurso oficial sin oficio ni beneficio, Prefiero que se gaste mi dinero en liberar a presos políticos que en jarras de calimocho de los habitantes del Piolin, pero tú sigue con el discursito que te ha metido en la cabeza el mesías Rajoy y el profeta naranjito

#6.5 pepe.----, andorra, 01/12/2017 - 13:58

pues si, jordi, apartate q me ensucias le dijo la sarten al cazo, pero q los peperos hayan maniobrado para destruir la libertad de informacion en España con la entusiasta colaboracion del psoe no limpia ni dignifica la intensa labor de propaganda separatista q realiza tv3 con el dinero de todos. Es mas, es de vosotros q han aprendido los peperos.

#6.6 pepe.----, andorra, 01/12/2017 - 14:00

rodajillo locutus, causa finita.....Pero no deja de tener su gracia q un ultra del extremismo separatista se queje del extremismo de otros. Como si el extremismo de rodajillo fuera menos malo q el extremismo españo, q ademas no existe mas q en la mente de los separatas....Aleluya, dice español y no españolista.....Algo es algo, q dijo un calvo.....

#6.7 ese tal Gómez, Osetia del Sur, 01/12/2017 - 17:04

jjjj...jordi,de pijito nada pero veo q te molo,sigue así y acabarás aceptando lo español q eres....en serio es una buena sensación....y sí has acertado voto a C´s y cada vez somos más

#6.8 Jordi BR, L'H, 01/12/2017 - 18:50

Pepe, no hay debate en TV3 en la que no haya un defensor del 155; me parece un chiste que compares los de las armas de destrucción masiva o las fiestas de Urdaci, que de eso hace años, con debates donde todos tienen voz y donde Arrimadas y Albiol han ido mil veces. Extremismo es no querer referendum

#5 Rodejet, Barcelona, 01/12/2017 - 10:24

La dictadura espanyola, com no podia ser d'una altra manera, en contra de la llibertat d'expressió.

#5.1 pepe.----, andorra, 01/12/2017 - 14:01

como si los separatas no formarais parte de esa dictadura.....Como si no fuerais vosotros y los sociatas los q sentaron las bases de esta dictadura cleptocratica q sufrimos todos los españoles, pq mientras los separatas podian sacar pasta del invento no se quejaban mucho, ahora q no tienen tanta pasta, todo son protestas...Menuda jeta.

#4 joan, manresa, 01/12/2017 - 10:20

El Casal obrint la seva finestreta des de Moro-L'andina.----Fret...,molt de fret...,ya ni ens queda aire per escalfar-nos.Tot esta prohibit,o en altres casos denunciat...,ya ni podem portar el color groc..,(El Tonet ,sa segut a la taula tot cantant ..,Groc el submarí..!!!),L'Enriq,li aixeca la ma i li diu Chist..!! o acabarem a la pressó...jejejej

#3 Albert nomas, Girona, 01/12/2017 - 10:19

Es la hija de un fundador de CIU. Tiene mucho que agradecer a sus amos y se juega su puesto de trabajo. Mucha gente actuaría de forma tan mezquina como esta señora si fuese a perder 430.200 euros anuales.

#3.1 pepe.----, andorra, 01/12/2017 - 14:03

La pregunta q yo me hago es ¿Se comportaría esta señora de forma diferente en su actividad propagandística si no cobrar ese pastizal?