Comunicació · 20 de Novembre de 2012. 10:20h.

Fal·lera per aprendre alemany

El diari Frankfurter Allgemeine elogia que els espanyols "s'integrin" a Alemanya

Fal·lera per aprendre alemany

Imatge de l'article

El diari alemany Franfurter Allgemeine, en un article titulat 'Encara sort que tenim els espanyols', assenyala que aquests estan "motivats per aprendre alemany" amb l'objectiu de trobar "una feina" i elogia que aquests "demostren integració pura".

"Això és bo per a Alemanya. Perquè els aturats d'aquí no estan qualificats per a qualsevol feina", consideren. Per a aquests espanyols, aprendre alemany "representa l'esperança d'un millor futur" i constata que "el nombre d'immigrants d'aquests països estan creixent ràpidament".

El diari recorda que "els espanyols, grecs i portuguesos poden buscar els seus llocs de treball lliurement en la Unió Europea. L'equilibri entre l'oferta i la demanda transfronterera és la idea bàsica del mercat comú de treball".

"És probable que en algun moment molts europeus del sud faran de nou la maleta quan a casa es recuperi l'economia. Això, però, serà el cas si més no d'aquí a uns quants anys. Encara molts candidats no han arribat a Alemanya, però claven amb entusiasme els colzes a l'escola i estudien de valent l'alemany. Més voluntat d'integració realment no es pot mostrar", conclouen.

14 Comentaris

#8 Fanny, Barcelona, 02/02/2013 - 12:53

Hola,

Jo sóc una d.aquestes persones qué te "falera" per la llengua Alemanya i estic buscant cursos subvenvionats ó no molt cars per estudiar-lo
(tinc 1 any fet).

Em podeu dir si coneixeu algun lloc on s.imparteixin?
Moltes gràcies

#8.1 lluisa selga trasserra, barcelona, 06/05/2013 - 11:31

Hola, soc periodista i titulada per Goethe Institut Alemany. Estic donant classes d'alemany entre 8-11- € l'hora. Inicial i intermig /avançat. lluisaselga@gmal.com

#7 C.P.R, Barcelona, 03/12/2012 - 12:48

Aquí teniu un blog que s'actualitza cada setmana per a aprendre alemany. També té una pagina a Facebook.
http://aprendre-alemany.blogspot.com.es/

@Tomppa: simplement no és veritat, jo conec molta gent que parla català i en té moltes ganes!

#6 Tomppa, Sabadell, 20/11/2012 - 15:47

Alemanys que viu a països catalans no parlen ni tenen ganes a parlar en català ... majoria com a mínim.

#6.1 Karl Just Durand, Barcelona, 20/11/2012 - 16:30

No tens ni la més mínima idea. Sabem perfectament que per mantenir l'èxit de les nostres exportacions, a més de la qualitat dels nostres productes, compte el respecte a la cultura on exportem.

#5 Johan, Barcelona, 20/11/2012 - 13:02

I ami que coi mìmporta que els habitants del país veí s'integrin més o menys a Alemanya? A mi el que m'interessa son els ciutadans catalans que son a Alemanys no els espanyols ni els francesos!

#4 Pep, Barcelona, 20/11/2012 - 12:48

Fixa't, igual que els espanyols a Catalunya...

#4.1 Y dale con la tabarra, Barcelona, 20/11/2012 - 13:00

Chaval, a ver si te reciclas de una vez y cambias la cantinela porque te has quedado en la época de Machín. A ver, repite conmigo : En Cataluña gracias a la salvajada fascista de la inmersión lingüística, TODOS y TODAS hablamos catalán. Sólo 4 abuelitos nonagenarios se resisten. Te queda claro ?

#4.2 Pep, Barcelona, 20/11/2012 - 13:13

Com els germans Estopa, vols dir? O el Montoya del Barça? O el Jorge Javier Vázquez? O milers de castallanoparlants del cinturó vermell?

Ja m'ha quedat clar, gràcies.

#4.3 Desde Florida with love, Tampa, 20/11/2012 - 13:47

Pep, peor lo estás poniendo : si secuestráis culturamente a niños desde la guardería hasta los 16 años, adoctrinándolos obsesivamente en catalán y según tú, NO LO APRENDEN.... tenéis un gravísimo problema.. Eso sólo pasa en "naciones inventadas"... del tipo 53% hablan español, 36% catalán.

#4.4 bb, Bcn, 20/11/2012 - 20:48

Pero decídete, ¿lo saben o no lo saben?