Comunicació · 9 de Gener de 2017. 08:26h.

La Vanguardia fa campanya pel referèndum pactat

El diari publica una enquesta segons la qual el 59% vol una consulta pactada

La Vanguardia fa campanya pel referèndum pactat

Puigdemont va anunciar un referèndum sí o sí

El diari La Vanguardia ha publicat una enquesta sobre el referèndum a Catalunya en l'edició d'aquest dilluns i reflecteix que la majoria vol un referèndum pactat i descarta la via unilateral. Un 76,6% dels enquestats estaria d'acord que Catalunya pugui convocar un referèndum per decidir sobre la independència, mentre que un 19,7% s'oposa a la consulta.

El ­compromís del president de la Generalitat, Carles Puigdemont, de convocar un referèndum encara que no sigui acordat amb el Govern espanyol no té el suport majoritari dels enquestats. Segons el sondeig, dels partidaris de la consulta, el 59,1% defensa que el referèndum ha de ser pactat amb l'Executiu es­panyol, mentre que la via unilateral, si Madrid no autoritza el ­referèndum, només té el suport del 37,3% dels partidaris del ­referèndum.

El referèdum donaria, segons el sondeig, un mpat tècnic entre partidaris i detractors de la independència. El 42,3% dels enquestats asseguren que votarien sí, mentre que el 41,9%, votaria en contra de la separació. El 5,9% té clar que no votaria, mentre que el 9,9% no aclareix les seves preferències.

Portada de La Vanguardia

47 Comentaris

#21 Tirant, Bcn, 09/01/2017 - 18:56

Doncs ... va a ser que NO ... No hi haurà referèndum d'autodeterminació perquè no es canviarà la Constitució per satisfer els deliris separatistes. La sobirania nacional recau en tot el poble espanyol ... I punt.

#21.1 Jordi Perpinyà, Perpinyà, 09/01/2017 - 19:42

La llibertat d'una nació ocupada per la força no és cap deliri, és el que toca. Si Castella fos ocupada també seria majoritàriament independentista. Visca la llibertat dels pobles oprimits!

#21.2 Pobres niños ricos, Capellades, 09/01/2017 - 21:19

Jordi ..llibertat dels pobles oprimits!
Y que no te de verguenza decir eso
Bueno, que te va a dar, si para eso tienes que saber lo que es la vergüenza, que es lo que provocas al leerte, mezcla de vergüenza y asco .. Pobret el Jordi oprimit, quina llastima mes gran, estic a punt de plorar !!

#21.3 Jordi Perpinyà, Perpinyà, 09/01/2017 - 22:01

Només en ments malaltes la demanda democràtica de llibertat per a les nacions oprimides com Catalunya pot provocar fàstic. En canvi que una nació n'ocupi violentment unes altres des de fa segles et deu provocar orgasmes, oi? No sé qui dels dos no gira rodó?

#20 No perdeu el temps, Bcn, 09/01/2017 - 17:18

En cas que el pretès referendum es portès a cap i previsiblement els resultats fossin negatius per als promotors, res no canviaría, l'endemà ja hi tornaríem a ser: la matraca tornaría a començar. Hi ha molts interesosos en joc. tant s'els en fot que el país s'en vagi a can Pistraus.

#20.1 Karhu, Bcn, 09/01/2017 - 19:20

Segons les enquestes: quina participacio hi hauria d'haver per que es cumplisin els teus pronostics? Ja que els del si aniran la gran majoria

#20.2 Potser si, Bcn, 09/01/2017 - 20:41

Tens raó, com ha dit el president del fregall, amb una minsa participació sols caldría un vot afirmatiu més. Oli en un llum i totalment democràtic, tu!

#19 Nobel, Vic , 09/01/2017 - 15:56

Ahora nos quieren mentalizar con la VENTANA referendum pactado. Con tal de seguir teniendo PRIVILEGIOS sobre los demas y seguir pillando. La CORRUPCION sigue.

#19.1 Karhu, Bcn, 09/01/2017 - 19:21

Ya estaba en el "full de ruta". Preguntate porqie han querido implantarte la idea artificilar de que es un nuevo movimiento cuando ya estaba previsto?

#18 Gaiteiro, Somniatruites de Catalunya, 09/01/2017 - 14:17

Interpretació correcta de la enquesta:
De 100, 20 no volen referendum i 3,5 NS/NC
Els 76,5 restants volen referendum, i d'aquets només 42,3 están per l'independència.
TOTAL el 32.5 % del electoral esta a favor de l'independència

#18.1 Karhu, Bcn, 09/01/2017 - 15:20

Fem un referendum i sortim de dubtes, total estas hipersegur de ser majoria del 70% guanyareu per golejada i ens callareu. A no ser que no creguis el que dius i tinguis por del resultst

#18.2 Jordi Perpinyà, Perpinyà, 09/01/2017 - 19:44

No volen votar, no volen deixar votar, no volen democràcia. Només volen imposició totalitària. Cap sorpresa, és la línia genètica de Castella.

#17 Ajo y Agua, Bcn, 09/01/2017 - 12:43

Interessant... el 46% dels votants de Ciudadanus estan a favor del referendum. Només s'hi oposa el sector mes caspós i ranci de la societat catalana.

Ajo i aguaaaa!!@
//*//