Comunicació

 

2178

0016

08 / 02 / 2010

Relliscada de 'La Vanguardia'

Els bombers asseguren que el vídeo d'Horta "està manipulat" i no correspon a l'incendi

Llistat de Comentaris Comentar Enviar Imprimir Votar Imatges Disminuir lletra Augmentar lletra

El Departament d'Interior de la Generalitat ha assegurat que el vídeo sobre l'incendi d'Horta de Sant Joan difós aquest dilluns pel diari La Vanguardia "està manipulat". Interior ha fet pública una nota sobre aquesta qüestió, titulada "La meitat del vídeo difós avui per La Vanguardia no correspon a l'incendi d'Horta de Sant Joan".

"El vídeo que avui ha difós La Vanguardia està manipulat", diu Interior, "i els dos primers minuts d’imatges no corresponen a l’incendi d’Horta de Sant Joan, sinó al l’incendi que es va produir el 15 d’agost de l’any passat a la localitat de Montferri (Alt Camp)".
 
S'afegeix que "en aquests dos minuts, el diari La Vanguardia ha insertat comentaris escrits com ara 'el fuego sigue sin control mientras intentan apagar las llamas del incendio de Horta de Sant Joan que costó la vida a cinco bomberos y han sido detenidas dos personas por haberlo provocado' ;'ya te lo decía...., eso que habéis apagado no ha servido de nada';  'tenemos que irnos de aquí y esperar otra oportunidad', o  'intentan contactar con Graf Lleida, donde esta el grupo de bomberos de los que cinco perdieron la vida'".
 
El Departament que dirigeix Joan Saura afirma que "tot i que és evident que aquests dos primers minuts no corresponen a l’incendi d’Horta de Sant Joan (hi apareixen una carretera i un pont inexistents al lloc de l’incendi d’Horta), s’han inserit comentaris que asseguren que són d’Horta de Sant Joan, insinuant que el perill era visible i que no s’havia avisat a Graf Lleida".
 
"Els següents dos minuts d’imatges", s'indica, "són només una part d’un vídeo de 14 minuts de durada que van gravar els Graf Barcelona i que va ser lliurat a la jutgessa de Gandesa juntament amb altres set vídeos més enregistrats per components de l’operatiu de l’extinció de l’incendi".
 
També es diu que "la Direcció General de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvaments interposarà una querella per injúries i posarà el cas en coneixement  del Consell de la Informació i del Consell de l’Audiovisual de Catalunya perquè prenguin les decisions que creguin oportunes".
 
A més, el Departament "vol recordar que a l’informe elaborat pels Bombers i lliurant a la jutgessa el mes de setembre hi consten un total de vuit vídeos de diferents durades, tal i com es va informar en la roda de premsa que el cap dels Bombers, Joan Rovira, va oferir durant més de 3 hores el passat 14 de gener", segons l'annex H de l’informe de Bombers repartit en aquella roda de premsa.
 
"La manipulació d’aquest vídeo", assegura Interior, "forma part de tot un seguit d’informacions sense contrastar que pretenen posar en dubte la professionalitat dels comandaments dels Bombers, com la publicada avui al mateix diari, afirmant que 'El jefe del fuego de Horta llegó pasada la tragedia', referint-se a un comandament que no estava en l’operatiu del foc i que es va sumar a la coordinació de l’emergència en conèixer la tragèdia, com ho van fer molts altres comandaments i bombers".

Yolanda  (Barcelona)

11/02/2010

18:19

El diari ha rectificat publicament. Els bombers comptaran sempre amb el nostre agraïment , la jutgessa inmillorable, però ...encara queda algú que cregui a Interior? Tant de bo hagués corregut tant per comunicar-se amb Medi Ambien com per fer la querella

Alexei  (Barcelona)

09/02/2010

09:46

Una cosa no treu l'altra.... I el cas és que publicar un vídeo fals és per treure'n beneficis pólítics és fastigós i hauria de ser punible penalment.

justicia  (california dreams)

09/02/2010

08:24

és igual, ja podeu anar amagant ja...al final la verita us arrastrarà a tots allà on mereixeu estar..(.que no sé ben bé on és per cert)

victor  (barcelona)

09/02/2010

07:35

- Tot aixó es fum. La realitat es que hi han 5 persones mortes, i cap dimissió. Si jo fos familiar d'un d'ells ja estaria a la presó per venganja!!! Saura, sigues home i parla ara a cara amb un d'ells.

Joan  (BCN)

09/02/2010

02:35

Ja la van cagar amb el tema de Reagrupament dient mentides...que en Carretero, el polític més net que hi ha hagut mai, plegava o ves a saber què....s'ha de mirar de no dir mentides.

 
Tots els comentaris
<a href="http://ads.us.e-planning.net/ei/3/376b/3823930337bff47f?it=i&rnd=$RANDOM" target="_blank"><img width="300" height="250" alt="e-planning.net ad" src="http://ads.us.e-planning.net/eb/3/376b/3823930337bff47f?o=i&rnd=$RANDOM" border=0></a>

El + votat

El + comentat

El + vist

El + enviat

11.06.08

·

17.07.08

·

07.01.09

·

30.06.08

·

17.07.08

·

10.11.08

·

30.05.08

·

01.06.08

·

16.07.08

·

09.07.08

·

<a href="http://ads.us.e-planning.net/ei/3/376b/410c093c1fd8ca69?it=i&rnd=$RANDOM" target="_blank"><img width="300" height="250" alt="e-planning.net ad" src="http://ads.us.e-planning.net/eb/3/376b/410c093c1fd8ca69?o=i&rnd=$RANDOM" border=0></a>
<a href="http://ads.us.e-planning.net/ei/3/376b/ad615d37ac039a0e?it=i&rnd=$RANDOM" target="_blank"><img width="300" height="100" alt="e-planning.net ad" src="http://ads.us.e-planning.net/eb/3/376b/ad615d37ac039a0e?o=i&rnd=$RANDOM" border=0></a>
e-noticies

© Copyright e-noticies.com · Se'n permet la reproducció sempre que se'n citi la font
Crèdits: Desenvolupament Hispanetwork · Disseny Ochionet

Notícies en català · Notícies en castellà

e-notícies - Notícies Comunicació - Relliscada de 'La Vanguardia'

Capital de la Cultura Catalana Agència de Qualitat d'Internet Ben Mirat


  Amb la col·laboració de
Generalitat de Catalunya