9 de Juliol de 2008. 11:34h.

845 comentaris

90225 lectures

Imprimir Enviar Disminuir lletra Augmentar lletra

Telemadrid denuncia la persecució del castellà

La cadena es queixa que "los helados són 'gelats' i un zumo és un 'suc'"

Imatge del vídeo
Imatge del vídeo
Imatge del vídeo

"Nos disponemos a pasar una semana de vacaciones en una localidad de la costa catalana". Amb aquest anunciat va presentar el servei d'informatius de Telemadrid un reportatge fet a Catalunya en el qual es pretenia demostrar els problemes que comporta la llengua catalana pel sector turístic. La periodista desplaçada explicava el desconcert que li havia provocat -i suposadament també a la resta de turistes- el fet que per 'alquilar un coche' hagués d'anar a un lloc amb un rètol on s'indiqués 'lloguer de cotxes', que un 'helado' fos 'un gelat', un 'zumo', un 'suc', i un 'bocadillo', un 'entrepà'.

La periodista va compartir la seva inquietud amb un turista que lamentava que estigués "todo en catalán", atès que "estamos en España". Per a assegurar-se dels problemes que causa el català entre els turistes, també interrogava a un home que lluïa una samarreta amb símbols d'Espanya, que criticava que "si vienen de Huelva o Cadiz, sí que tienen problamas, claro". La periodista també reconeix que va trigar la setmana sencera de vacances en descobrir que "fruita" es 'fruta', així com a desxifrar la senyal de trànsit que prohibeix aparcar als dos costats de la vorera. "Aunque no lo entendamos, seremos sancionados", denunciava.

Aquest reportatge de carrer venia precedit de la notícia on es recollia l'adhesió de la Mesa del Turisme, i on Telemadrid denunciava les "trabas, perjuicios y un grave daño a la imagen del turismo español". "En juego está el auténtico motor de la economia española", expressava la cadena pública madrilenya. "Por primera vez el sector se une contra algo que lleva tiempo sufriendo", afegia Telemadrid, amb el cant d'Els Segadors de fons. Els informatius recordaven igualment la polèmica d'Air Berlín, l'afer de Finques Nevot, o la "nueva policia lingüística en Mallorca" per a demostrar "un suma y sigue que hace del turismo español una sus principales víctimas".

 

Facebook

Twitter

Menéame

Digg

Barrapunto

Del.icio.us

Fresqui

Blinklist

Tafanera

 
url curta
http://tinyurl.com/5oo743

845 comentaris

#810 Xirimet, Reus. 15/10/2013 - 13:05

 

Valorar

Positiu Negatiu

No teniu ni pitorrera idea els Telemandril o teniumala fe.

1

. .

#809 Catalana Orgullosa, REUS. 13/09/2013 - 14:29

 

Valorar

Positiu Negatiu

M'esteu dient que els Espanyols no surten del seu territori perquè allà on vagin que no parlin castellà es senten atacats? Joder!!! amb lo bonic que és el món!!!! Em feu pena.

11

. .
 
 

#809.1 Joan, Mataró. 20/09/2013 - 19:59

Valorar

Positiu Negatiu

6

. .

Se senten atacats i a més no s'assabenten de res. Trigar una setmana en descobrir que fruita és fruta. Mare meva, quin nivell, a telemadrid es veu que hi pot treballar qualsevol.

#808 Concha, Madrid. 11/09/2013 - 00:02

 

Valorar

Positiu Negatiu

Yo quisiera que algun nacionalista, tanto catalán como vasco, nos informara de en qué ERA, SIGLO, AÑO, cataluña o país vasco han sido TRIBU, REINO, ESTADO, NACIÓN, etc.

Incultos, estáis inventando vuestra historia.

-7

. .
 
 

#808.1 Catalana Orgullosa, REUS. 13/09/2013 - 14:26

Valorar

Positiu Negatiu

12

. .

Concha, yo de ti estudiaría un poco... si vas diciendo eso por ahí la gente se te va a descojonar en la cara..

#807 camaro, barcelona. 13/06/2013 - 08:28

 

Valorar

Positiu Negatiu

Ahora resulta que en Catalunya tenemos señales de transito especiales.. seamos serios, las señales son internacionales.Hay que reconocer que la clase politica que hemos y estamos padeciendo en toda España estan haciendo una gran labor creando odios y fomentando el separatismo, Da ganas de largarse!.

20

. .
 
 

#807.1 nano, barcelona. 02/01/2014 - 15:20

Valorar

Positiu Negatiu

1

. .

¿¿Transito???... ...!Vuelve a la escuela! En castellano es Señales de Tráfico.

#806 Pilar, Barcelona. 01/06/2013 - 13:31

 

Valorar

Positiu Negatiu

Ni independencia ni muerte a los catalanes, me gusta hablar tanto en catalan como en castellano, puc canviar de llengua quan em vingui en gana, i estic orgullosa de poder tener dos lenguas tan arraigadas a mi. Viva España y visca Catalunya, me gusta el jamon amb pa i tomàquet. A cascarla borregos!!!

15

. .
 
 

#806.3 FredericRoig, Catalunya. 09/04/2014 - 16:51

Valorar

Positiu Negatiu

-

. .

Este funciona.
http://dandiacarb.wordpress. com/historia-de-espana-5o-prim aria-2/

 

#806.2 CATALA26 , 17182501. 13/10/2013 - 18:09

Valorar

Positiu Negatiu

0

. .

Si tienen dudas que fue i es CATALUNYA , solo deberian estudiar , al igual que lo hacen sus hijos.
5º de Primaria en el CEIP "Hermanos Pinzón" de Madrid (España)
Link : http://dandiacarb.wordpress.co m/historia-de-espana-5o-primar ia-2a-parte/
.
Que pena de personajes rondan por los foros.
.
||*||

 

#806.1 Concepción Cerezuela, Madrid. 10/09/2013 - 23:53

Valorar

Positiu Negatiu

-9

. .

A mi me gustaría que algún nacionalista catalán o vasco, nos informara en qué ERA, SIGLO, AÑO han sido tribu, reino, estado, nación, etc.

Se están inventando su historia, ya que no tienen pasado institucional alguno. Incultos.

El nacionalismo que ellos proponen, está desembocando en un NACISMO.