Comunicació · 22 d'Agost de 2010. 11:13h.

Un grup proper a ERC rep 7 milions amb el tripartit

També quasi un milió per a un nou diari en català

Un grup proper a ERC rep 7 milions amb el tripartit

Eduard Voltas, en una imatge d'arxiu

El Govern català ha concedit 7 milions d'euros en subvencions -estructurals i a dit- o per l'adjudicació de contractes a les diferents empreses del grup Cultura 03 en els últims cinc anys, als quals cal afegir els 990.000 euros del diari Ara. És a dir, quasi 8 milions, segons les dades publicades en el Diari Oficial de la Generalitat (DOGC).

"Cultura 03 ha estat un dels grups editorials més beneficiats per les subvencions del tripartit, sobretot en l'etapa del Govern Montilla", segons informa el Diari de Girona. Les subvencions i adjudicacions han anat creixent exponencialment. Les quantitats dels dos primers anys (276.287 euros el 2004 i 401.461 el 2005) s'han convertit en quasi dos milions d'euros el 2009 i més de quatre milions enguany (3.165.805 euros per les empreses ja actives més els 990.000 euros pel futur diari Ara). L'empresa Zero4, creada el 2008, i dedicada a l'organització d'esdeveniments en directe, ja ha obtingut contractes per un import de 2,3 milions d'euros en només dos anys de funcionament.

Des del desembre del 2006, el secretari de la Conselleria de Cultura és Eduard Voltas. Abans d'ostentar aquest càrrec havia exercit d'editor i director de Sàpiens Publicacions, una de les empreses del grup, i director general de Cultura 03. Voltas sempre s'ha desvinculat de les generoses subvencions a la seva exempresa, amb la justificació que corresponen al negociat de Comunicació, no de Cultura, malgrat que tot forma part de la mateixa conselleria.
ball.

25 Comentaris

Publicitat
#25 josepxicot, barcelona, 24/08/2010 - 17:40

S´ha de ajudar a la cultura,però,això fa
podor de socarrim.Ara ès un diari,demà
una revista,medis que treballaran pels
polítics que han donat les ajudes,des de
quant,s´ha de ajudar una iniciativa empre
sarial?,on es l´esperit de empresa?

#24 General Moragues, Ripoll, 24/08/2010 - 12:06

Doncs des de fa mesos Cultura està transferint diners a punta pala en subvencions directes al grup Televisions Digitals Independents (TV Ripollès, Canal Taronja) sense concurs i sense publicitat. Investigueu-ho..

#23 Fernando, vic, 23/08/2010 - 19:59

estos de la generalitat nos arruinan y encima nos dicen que madrit nos roban

#22 Terraxa, Terrassa, 23/08/2010 - 13:40

Joan, ho repeteixo, si tanta gràcia et fa pagar un punyetero diari on els periodistes canten les gràcies dels polítics, ho pagues TU. Si volen ajudar a la cultura, que millorin les biblioteques i l'ensenyament, i que es deixin d'històries d'aquestes

#21 Tzatza, BCN, 23/08/2010 - 12:05

Una prova més d com malbaraten diners en propaganda i fundacions partidistas. Aquesta és la finalitat d TOTS els "col·locats" legitimats amb els nostre vot. Els independentistas no són diferents. L'objectiu "Tot per la poltrona" és transversal.