Comunicació · 13 de Juliol de 2012. 11:30h.

Un presentador de TV3 demana "un gran pacte per l'autodeterminació"

Jaume Barberà alerta "si no fem activisme el nostre futur és esfereïdorament negre"

Un presentador de TV3 demana "un gran pacte per l'autodeterminació"

Jaume Barberà

El periodista Jaume Barberà, que presenta 'Singulars' al Canal33, escriu al seu facebook que "no pot ser que en l'atemptat més greu que s'ha fet en democràcia contra les persones treballadores i humils, aquí, avui, es parli de creixement personal o de coses semblants a 'en qualsevol crisi hi ha una oportunitat', cosa que pot ser veritat, per cert".

"Espanya no pot pagar el que deu. I quan dic Espanya, em refereixo a l'estat, a les famílies, a les empreses i als bancs. 'No way'. No es pot, i el que no es pot, no es pot", indica. En aquest sentit alerta que "si la Unió Europea no troba una solució imaginativa al deute espanyol, els ciutadans que vivim a la península no aguantarem quiets i callats el que se'ns hauria de fer".

"Les retallades salvatges anunciades per Rajoy no ens trauran de la crisi. Al contrari, l'agreujaran. I, l'atur, augmentarà. El segon semestre d'aquest any serà un dels més terribles que es recordaran. Però el que encara és pitjor és que altres paquets com els anunciats ahir seran necessaris", preveu.

"Game over, companys i companyes. S'ha acabat el que hem conegut i, possiblement, mai més no tornarà", augura Barberà. En aquest sentit, recorda que "a José Bergamín li van preguntar un dia què era la revolució, i l'escriptor i assagista espanyol va dir (la cita no es textual): 'Mira, és com quan vas en un tren cap al desastre i, de sobte, hi ha algun passatger que activa el fre d'emergència'".

En aquest sentit pregunta si "activarà aquí algú el fre d'emergència?". "Una forma de fer-ho, en la meva opinió, és en aquest gran pacte, que s'hauria de fer entre forces polítiques i sindicals per repensar Espanya (autonomies) i la democràcia (regeneració)", proposa.

"Aquest gran pacte hauria d'incloure, evidentment, el dret a l'autodeterminació", deixa clar. "Jo no vull quedar-me a la cuneta de la història. No vull. Per això intento col·laborar en el debat necessari i ciutadà amb propostes que crec que són possibles i d'on en poden sorgir solucions acceptables per la majoria. I al mateix temps, no m'oblido de demanar responsabilitats", afegeix.

"Si som passius, si ens tanquem en creixements personals, si no comencem a fer activisme entre els amics, veïns, companys, etc el nostre futur és esfereïdorament negre. Molt negre", conclou.

114 Comentaris

#58 Vicente Rosés Artigas, artigas8, 25/10/2012 - 15:13

Comentari: felicitats. No ets un presentador estrella ni falta que fa. Et mulles i saps donar la justa mida. En quets temps convulsos aixó es molt important.

#57 Bacus, Sort, 16/07/2012 - 14:02

A veure si parlem clar, jo no vull autodeterminació ni pactes, ni etc. jo vull la INDEPENDÈNCIA, quan comencem !?

#56 Santi, Mataró, 15/07/2012 - 10:55

Pero qué te crees tú, que todas las empresas en cataluña establecidas son catalanas?. Que toda la riqueza de cataluña es catalana?. Tu eres tonto o que te pasa, presentadorzucho?. Es increible que un comunicador no tenga datos reales de lo nefasto que sería una hipotética independencia de Cataluña.

#56.1 Jaume, Argentona, 15/07/2012 - 13:40

#56.1

I tu, maleducat espanyol, què et penses? d'on són les empreses amb seu a Madrid...si totes les catalanes més importants són allà, com quan el franquisme incentivava el parc mòbil, i Madrid tenia un milió de cotxes, mentre a Tarragona n'hi havia 30.000...Esteu sonats i al clot, i encara crideu!

#56.2 Joan X., Flix, 15/07/2012 - 13:48

#56

Santi....creo que el tonto aquí eres tu...

#56.3 Manel, Palamos, 15/07/2012 - 15:32

Noi ,Creume que el Sr Barbera no es tonto,es un dels millors periodistes del nostre País .l'Independencia de Catalunya arribarà ,i serem tant esplendits ,que deixarem que marxin tots aquells,que no hi vulguin ser,i a mes no hos cobraren res .

#56.4 Marta, Londres, 15/07/2012 - 16:50

Santi, t'explico les fonts de riquesa de Madrid, la capital de la "setima potencia mundial" (Deu meu),a veure si obres els ulls abans de hibilar-te: (1) seu iberica de distribucio de les multinacionals de fora, gracies al seu mega aeroport pagat per tots. (continua)

#56.5 Marta, Londres, 15/07/2012 - 16:52

(2) Desenes de milers de funcionaris (i alts funcionaris) de l'estat, PAGATS PER TOTS, cobrant i gastant alla. (3) Bombolla, bombolla, bombolla: l'"eje de la prosperida" de la marquesa Esperanza, a base de pasta de Cajamadrid-Bankia... PASTA VIRTUAL, que no existia.

#56.6 Frank, Berga, 15/07/2012 - 21:43

No comparto las formas de Santi pero para contestarles con otros insultos tampoco es y ademas a cualquiera que se le ocurre poner una sombra de dudas sobre la viabilidad economica de Cataluña fuera de España enseguida lo quereis hechar de su tierra por no pensar como vosotros.

#56.7 Josep, Manresa, 15/07/2012 - 21:44

Santi de Mataro de presentadorzuchos ho son alguns de TV3 no precisament el Barberà, i si mires les teles i radios estatals que son les que a tu t'agranden n'esta ple. Presentadors sense informació, sectaris i impprsentables. Crec que no fa falta que possem noms.

#55 generació del 98, espanya és morta, 15/07/2012 - 00:22

Ara és l'hora de trencar. A Europa tothom està fart d'espanya i no faran fàstics a l'aparició d'un estat basc i un estat català. Via fora catalans!

#53 Frank, Berga, 14/07/2012 - 22:06

No puedo estar mas deacuerdo con el Sr Barberá tenemos que decirles a los dos grandes partidos que esto no vale y que hay que cambiar la constitucion y meter el derecho a la autodeterminacion, pero tambien la manera en la que si seguimos juntos como se gobernara sin chantajes de unos contra otros.