Publicitat
Comunicació · 21 de Març de 2013. 17:37h.

Accionistes de l'Ara facturen més de 50 milions a TV3

La productora de Toni Soler arriba als 36 milions en tres anys

Accionistes de l'Ara facturen més de 50 milions a TV3

Els accionistes de l'Ara que han cobrat de TV3

Les productores vinculades a accionistes del diari Ara van facturar entre 2008 i 2011 prop de 53 milions d'euros -uns 8.700 milions de pessetes- per fer diversos programes a TV3, segons dades a les quals ha tingut accés e-notícies. Aquestes productores són Royal Box SL, Alguna Pregunta SL, Batabat SCCL, Dies Tontos SL i Minoria Absoluta SL.

La productora que més va facturar de TV3 és Minoria Absoluta, que té com a accionista el periodista Toni Soler i que és responsable d'alguns dels espais amb més èxit de TV3 com ara Polònia o Crackòvia. La productora de Soler ha rebut més de 36 milions en tres anys.

Royal Box i Alguna Pregunta SL -que tenen com a accionistes Antoni Bassas, Xavier Bosch i Carles Capdevila-, van cobrar més de 7 milions d'euros en aquests tres anys. Royal Box és la productora responsable de diversos programes com ara els Zapping o l'APM. Bosch presenta també l'Àgora de TV3.

Per la seva banda, la productora Batabat té com a accionista Cultura 03 -també editora del diari Ara fins l'any 2012-, quan Oriol Soler va decidir vendre el seu 22% i Ferran Rodés va passar a ser el president del Consell d'Administració.

Batabat va facturar entre 2008 i 2011 gairebé 4,5 milions d'euros i és responsable de programes com Sota Terra, L'Aprenent, Savis o diversos documentals com ara Dones en construcció o La gran aventura de La Canadenca.

També la productora Dies Tontos, que té com a accionista Albert Om, ha treballat per a TV3. Tanmateix, la productora d'Om és l'única que ha vist reduïda la seva facturació en els darrers anys, coincidint amb el naixement de l'Ara.

Així, Dies Tontos va rebre entre 2001 i 2007 prop de 5,3 milions, mentre que entre 2008 i 2011 la quantitat no arriba als 5 milions. La productora presidida per Albert Om és responsable d'El Convidat.

El propietari de Cultura 03, Oriol Soler, ha matisat via twitter que "facturar no és el mateix que guanyar" aquesta societat "és una cooperativa i no és propietària de Batabat".

Soler ha insistit que "Cultura 03 és un grup cooperatiu i no és ni era propietari de Batabat. Estas desqualificant-te tu solet" i que "em sap greu dir-te, i ho hauries de saber, que en en grup cooperatiu no hi ha cap relació de propietat ni accionarial" tot i que la productora apareix al web corporatiu de Cultura 03. 

L'Ara, promogut aleshores per Oriol Soler, va ser fundat l'any 2010. El seu manifest fundacional va ser signat per Toni Soler, Xavier Bosch, Antoni Bassas, Albert Om, Carles Capdevila, Anna Xicoy (en representació del Grup Cultura 03), Ferran Rodés, Carles Duarte (en representació de la Fundació Lluís Carulla), Daniel Martínez (Grup Focus), Jordi Ustrell, Víctor Font i el mateix Oriol Soler.

Mònica Terribas va ser nomenada directora de TV3 l'any 2008 en substitució de Francesc Escribano. En cessar, l'any 2012, es va incorporar al diari Ara com a consellera delegada i editora.

El diari Ara, precisament, publica aquest dijous tres planes i un editorial sobre les retallades a TV3. Així qüestiona les mesures d'estalvi i considera que són un cop a les "estructures d'estat". "Des de mitjans privats, com aquest, reconeixem l'aportació que fan a l'espai de comunicació català TV3 i Catalunya Ràdio des del 1983", diuen.

Publicitat
Publicitat

145 Comentaris

Publicitat
#95 Sergi, BCN, 25/07/2017 - 09:57

Ja sabem a on van els diners de les farmàcies, a omplir butxaques d amiguets.

#94 Bullshit, Barcelona, 21/08/2015 - 21:50

Conec Batabat. Ni és accionista de l'Ara ni Cultura 03 n'és propietari. És una cooperativa i, com a tal, pertany als seus socis. Si tot l'article és igual...

#93 Mart, bcn, 19/03/2014 - 20:32

quanta demagògia!! què preferiu que contractin amb la productora de José Luis Moreno? o el MundoTV??

#92 quim, barcelona, 11/03/2014 - 10:39

No entenc com poden ser tan tendenciosos, que no han generat uns programes que TV3 ha comprat? Què més dona que siguin accionistes de l'ARA?
O he de buscar interessos foscos per fer mal a la competència per par de e-notícies?
Que feu de Mundo?

#91 Lo Roig, Barcelona, 23/12/2013 - 23:08

Tot això perquè e-notícies no ha cobrar res...