Publicitat
Comunicació · 22 de Juliol de 2013. 11:24h.

Bassas veu "mal negoci" xiular l'himne espanyol

El periodista considera que "és de mala educació"

Bassas veu "mal negoci" xiular l'himne espanyol

Bassas

El periodista Antoni Bassas, en un article a l'Ara, manifesta que "sempre he pensat que xiular l'himne nacional de l'altre és de mala educació. En democràcia, la convivència descansa sobre el respecte a l'altre, inclosos els seus símbols, perquè hi ha dipositat una càrrega sentimental semblant a la nostra en els nostres".

"Per no parlar dels catalans pels quals la Marxa reial és també el seu himne (som un país ple d'identitats compartides)", afegeix. El periodista creu que "xiular l'himne espanyol en nom de la independència de Catalunya és un mal negoci", atès que "els mitjans contraris a la consulta estan esperant qualsevol senyal de violència simbòlica (òbviament, de la que es pogués exercir des de Catalunya) per fer-ne escudella".

Bassas explica que "ahir al matí, a la mateixa piscina dels xiulets inaugurals del Mundial de natació, espectadors amb l'estelada i la rojigualda convivien en ignorància mútua, animant les mateixes nedadores de sincronitzada. Aquest és el retrat més fidel de l'estat de relacions simbòliques a Catalunya".

Publicitat
Publicitat

121 Comentaris

Publicitat
#63 spanish, Madrid, 24/07/2013 - 07:40

mientras silben..nada de nada......era un concurso sobre quien lo hacia mejor una actividad mas de la casa de colonias...ahora preparando la rotllana

#62 angel, cataluña no es españa ni lo será, 23/07/2013 - 22:24

ESpaÑoles, por qué habeis silbado el himno chino? Sois HIPÓCRITAS que tampoco respetais a otros paises por lo tanto punto en boca y la meteis donde allà hi càpiga.

#61 Teresa Vilanova, Sant cugat del Vallès, 23/07/2013 - 16:37

Quan siguem independents, ja no xiularem l'himne espanyol. Ara ho fem per la impotència de ser un himne imposat. Els catalans no xiulem pas els himnes d'altres països. Per tant, de mala educació, res de res, en tot cas, es una forma de manifestar el nostre desig de marxar d`'Espanya.

#60 Manel de Sant Antoni, SANT ANTONI - COSTA BRAVA - CATALUNYA, 23/07/2013 - 13:14

Jo no xiulo himnes, no és el meu estil, però donaria la vida perquè tothom que el vulgui xiular, o aplaudir, ho pogués fer com exercici de la més pura llibertat d?expressió. Xiular un himne en cap cas es mostra de mala educació, es, senzillament, expressar un sentiments

#60.1 Jordi, Zaragoza, 23/07/2013 - 14:06

Supongo que entonces estarás en contra de que se sancione a Juan Carlos Gafo por ejercer su libertad de expresión y mostrar sus sentimientos calificando a los que silban el himno español de "catalanes de mierda", oi?

#60.2 Andrés, IB, 23/07/2013 - 14:17

Manel, ya que hablas de sentimientos, si silban a Els Segadors, ¿no hieren los tuyos? Quizás no sean una falta de educación, pero esos silbidos son una falta de respeto que creo muchos no nos merecemos. Y que no me vengan con que no se os respeta a los catalanes, no creo ser el único que lo hace.

#60.3 Manel de Sant Antoni, SANT ANTONI - COSTA BRAVA - CATALUNYA., 23/07/2013 - 15:08

Jorge.- Dons si que crec que el tal Gafo es mereixia ser destituït. Una cosa és expressar uns sentiments mitjançant xiulets o aplaudiments i una altre molt diferent insultar.

#60.4 Manel de Sant Antoni, SANT ANTONI - COSTA BRAVA - CATALUNYA., 23/07/2013 - 15:13

Andrés.- De la mateixa manera que qui ho vulgui te dret xiular l?himne espanyol, també tothom que ho desixi pot xiular, o aplaudir, ?Els Segadors?. Tan en un cas com en l?altre és exercir la llibertat d?expressió.

#60.5 pepe, andorra, 23/07/2013 - 20:28

Nunca he visto a ningún judío silbar a los palestinos. Se limitan a enviarles misiles, drones y bombas de fósforo. Pues eso, chavales catalanes, ¿por qué quereis de dejar de seguir siendo nuestros árabes preferidos?.

#60.6 angel, cataluña no es españa , 23/07/2013 - 22:25

Pepe, vosotros españoles habeis silbado el himno chino. Mejor te callas.

#58 All i Oli, Valencelona, 23/07/2013 - 01:59

Ja, però oblida una coseta senyor Basses...L'himne d'Espanya a Catalunya no es pot respectar per que ells no ens han respectat a nosaltres, ens l'han imposat "por cojones" igual que la seva llengua, la seva cultura, la seva bandera i les seves selecciones. O és que vostè respectaria aun maltractador

#58.1 Jordi, Zaragoza, 23/07/2013 - 09:37

Supongo que sabrás que los catalanes habéis impuesto "por cojones" vuestra lengua y vuestra cultura tanto en las Baleares como en Valencia. ¿Qué tienes que decir sobre eso?

#58.2 narcisa, xifla maño, que jo no m'aparto, jajjs, 23/07/2013 - 11:40

Jorge, no siguis burro i no t'oblidis de la Franja de Ponent, jajjs.

#58.3 Jordi, Zaragoza, 23/07/2013 - 13:00

Narcisa, cariño, no has contestado. ¿No sabes cómo?

#58.4 Jorge, Alicante, 23/07/2013 - 16:57

Jordi, estas diciendo que en Valencia se habla catalán????. Escucha pancatalanista, basta ya de inventaros la historia, en valencia hablamos valenciano, que es la evolución de una lengua íbera, je je je,

#58.5 narcisa, xifla maño, que jo no m'aparto, jajjs, 23/07/2013 - 20:31

Jorge, no siguis ase i no t'oblidis, tampoc, de l'Alguer, jajjs

#58.6 Jordi, Zaragoza, 24/07/2013 - 10:33

Vamos, Narcisa, haz un esfuerzo, que seguro se te ocurre algo... Oye, ¿no serás de la CUP?