Publicitat
Comunicació · 12 de Març de 2014. 08:28h.

Catalunya Ràdio negocia

Els treballadors accepten la rebaixa de sou temporal a canvi d'equiparar-se amb TV3 el 2017

Catalunya Ràdio negocia

Treballadors de Catalunya Ràdio, durant una protesta

Els treballadors de Catalunya Ràdio s'han pronunciat aquest dimarts en referèndum a favor de mantenir la negociació durant 15 dies més amb la direcció de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), la base de la proposta que l'empresa va presentar la setmana passada als comitès de vaga dels mitjans públics. Els treballadors accepten la rebaixa de sou temporal a canvi d'equiparar-se amb TV3 el 2017.

D'un cens total de 404 treballadors, s'han registrat 355 vots, fet que representa una participació del 87,87%. D'aquests, 311 han votat 'sí' (87,61%) i 27 (7,61%) s'han mostrat contraris. A més, hi ha hagut 15 paperetes en blanc (4,22%) i dos vots nuls (0,56%).

La proposta aprovada comporta rebaixar les retribucions temporalment. La recuperació seria progressiva i l'equiparació a les categories de TV3 començaria l’1 de gener del 2015 i es completaria l’1 de juliol del 2017. El primer any seria d’un 20%, el segon un 40% i el 100% de l’equiparació total s’aconseguiria l’1 de juliol del 2017. 

Publicitat
Publicitat

19 Comentaris

Publicitat
#7 pep, manresa, 12/03/2014 - 20:39

O sigui que el 2017 els de la Cataràdio també seran 2.500 funcionaris i ens cobraran, cada un, 63.000 euros?.

#7.1 Aixxxx..., bcn, 13/03/2014 - 06:53

Espero que al 2017 ja hagis deixat de fumar aquesta mena d'herbes, nano, i et dediquis només a la camomila...!

#6 nadia, Barcelona, 12/03/2014 - 15:56

Home, explicat així no sembla una rebaixa salarial estricta, ja que hi haurà, sembla, recuperació progressiva i equiparació als sous de TV3, que són més alts, no?

#5 Protágoras, bcn, 12/03/2014 - 11:28

Los medios de comunicación del régimen CCMA cuentan con una plantilla de 2700 personas. Nos cuestan cada año 270 millones más las derramas; en el 2008 1.046 M. de deuda que pagó la Generalitat. TV3 1700 "trabajadores" cuota de pantalla 14%.
Cataluña es diferente, España nos roba. ¡Manda huevos¡

#5.1 Guillem, PPCC, 12/03/2014 - 20:00

El Gobierno Español acaba de regalar 2500 millones a las radiales de madrid. PRIVADAS.

Si hay 2500 millones para regalar a lo privado, no hay 270 por mantener un pilar publico de la democracia como es unos medios publicos??

#5.2 Terraxa, Terrassa, 12/03/2014 - 21:12

Tan malament està una cosa com l'altra, i molt pitjor encara, el que s'està fent amb l'educació, la sanitat, la investigació.....

#4 Bah !, gerona, 12/03/2014 - 10:47

Pan para hoy y hambre para mañana... Y para conseguir esto vale la pena vender al resto de compañeros...?

#3 Terraxa, Terrassa, 12/03/2014 - 10:47

Per què tants privilegis?
Per què no tenen l'escala salarial dels funcionaris?
Per què són tants?
Per què tenen unes instalacions tan grans i cares?
Per què amb tot el que dic no són líders d'audiència?
Per què hem de pagar tota aquesta disbauxa?
I, finalment, per què CatR és tan, tan soporífera

#3.1 Per què dius tantes animalades...?, bcn, 12/03/2014 - 11:23

privilegis només en tenen els que entren a dit, no els treballadors, no tenen escala salarial de funcionaris perquè no són funcionaris (o es que tú la tens si no ests funcionari?), no son tants, les privades tenen un munt llaaaaaaaarg de subcontractats per fer la feina...

#3.2 Per què dius tantes animalades...?, bcn, 12/03/2014 - 11:25

...(segueix) , els treballadors demanem que deixin els lloguers de diversos edificis que no calen, amb les retallades que ja han fet és molt complicat seguir sent liders d'audiència, hi ha molta gent que paga serveis públics que no fa servir mai, hem de mirar cas per cas? i lo de C.R. anirà a gustos

#3.3 Terraxa, Terrassa, 12/03/2014 - 13:30

Doncs au, com que els treballadors són tan savis que la gestionin ells solets, sense aportació pública, és clar.
Segur que aplicant totes aquestes mesures que dieu us en sortiu.
I, finalment, el més important, la ràdio NO ÉS UN SERVEI PÚBLIC. No ho és ja de per sí i molt menys la que tenim.

#3.4 Si, si..., girona, 12/03/2014 - 15:05

treiem totes les aportacions públiques, plans pive, deduccions per fills, per vivendes, per promoure la contractació, etc, etc, etc... tots en coves amb "taparrabos"...

#3.5 Buenuuuuuuuuu...!, olesa, 12/03/2014 - 15:10

Aquest terraxa molt garlar, però segur que ben escarxofat al sofà de casa seva... així qualsevol pot ser guerrer, és clar...!

#3.6 Terraxa, Terrassa, 12/03/2014 - 17:35

No sisi, totes no, treiem les que no calen, i invertim més en les realment necessàries: educació, investigació, salut....
Els salaris dels mitjans de comunicació públics són desorbitants, les plantilles hipertrofiades....
és així.
I per cert, una deducció NO és una aportació pública.

#3.7 Ah, no?, bcn, 13/03/2014 - 06:57

Una deducció és un ingrés que es deixa de fer que podria servir per una altra cosa, com és l'educació o la sanitat, si es treu una deducció, la recaptació d'impostos és més gran, noi...

#3.8 Terraxa, Terrassa, 14/03/2014 - 10:24

L'objectiu de les deduccions és tenir uns ingressos que d'altra manera no es tindrien, per què un % de 0 és 0.
Exemple, els plans PREVER.
Si no es venen cotxes es té el 33% de 0
Si es fa el pla prever es té el 33% del que es ven - la deducció.
Però almenys es té alguna cosa.