Publicitat
Comunicació · 25 de Juliol de 2012. 12:54h.

"Cau el mite de la Catalunya rica i autonomista"

El 'Corriere della Sera' parla de la petició de la Generalitat "per salvar el vaixell"

"Cau el mite de la Catalunya rica i autonomista"

Captura d'imatge de la web del 'Corriere della Sera'

El diari italià Corriere della Sera afirma que "cau el mite de la Catalunya rica i autonomista" després que el conseller d'Economia i Finances, Andreu Mas-Colell hagi donat quasi per fet que la Generalitat acudirà a la línia de finançament autonòmic que ha posat en marxa el Govern espanyol.

L'article posa de manifest que el rescat de Catalunya -el dóna per fet- serà el tercer després de les peticions del País Valencià i Múrcia i remarca que "el portaveu del Govern autonòmic, Francesc Homs, ha evitat curosament la paraula 'rescat' per satisfer les exigències ineludibles dels creditors després d'un forat monstruós de 42 milions d'euros".

La publicació italiana qualifica d'"excèntrica" la teoria denunciada per Homs sobre una operació orquestrada pels mitjans de comunicació amb l'objectiu de desacreditar la Generalitat i l'administració central de l'Estat.

Finalment diu que "els creditors estan arribant a Barcelona" i creu que la petició de Catalunya a l'Estat espanyol "per salvar el vaixell" tindrà conseqüències en "l'esport, la cultura i la filosofia".

Publicitat
Publicitat

17 Comentaris

Publicitat
#12 Judit, Lleida, 26/07/2012 - 17:46

Senyors, si voleu controlar els impostos i els diners generats aqui només hi ha una solució: independència! O perquè us penseu que els espanyols, malgrat l´odi que demostren cada dia contra Catalunya no volen ni sentir parlar d´independència? Serà que ens estimen molt?

#10 jajajjaaja, vielha, 25/07/2012 - 17:39

debe de ser muy duro para los indepes, creerse la suiza del sur y despertar un dia, siendo mas pobres que tus vecinos. Si al final todos evacuamos por el mismo sitio. (Dedicado a Genis de Osona)

#9 jajajaja, vielha, 25/07/2012 - 17:18

leyendo lo comentarios, uno saca la misma conclusion: los catalanes son perfectos y los demas, ya sea madrid,, roma, bruselas o berlin los culpables. Y mientras el Lopez Tena durmiendo en el parlament, dando ejemplo de la "laboriosidad catalana".

jajajajajajajaja

#8 Genis, osona, 25/07/2012 - 16:27

els italians son uns veletes: quan els hi conve son fervents anti-espanyolistes.

No cal fotrel's cas.

Sabem prou be que l'independencia arrivara

#8.1 Xipolleig, Barcelona, 25/07/2012 - 20:51

Genís, l'origen de l'article és Espanya no t'enganyis, ara comença la campanya de desprestigi de Catalunya en diaris d'arreu del món,amb participació en l'accionariat de grups mediàtics espanyols. No ens confonguem,veuràs els propers dies en quins diaris sortirà què.

#7 Kropotkin, Vic, 25/07/2012 - 15:27

No hay peor ciego que el que no quiere ver... Hay gente que no parará hasta que no haya ni para comer... Aún entonces seguiran aplaudiendo las subvenciones a La Vanguardia (en català), al Mikimoto, a Omnium, etc.

#7.1 Xipolleig, Barcelona, 25/07/2012 - 19:47

En canvi estic molt content que els descendents d'en Ferdinand Marcos puguin "tornar" a parlar l'espanyol, o que la sang dels braus corri per les places com una expressió extraordinària de cultura espanyola, o que l'AVE arribi a la populosa ciutat de Badajoz.
I menjar, ..a la piara,rony,rony !!

#7.2 -emilio, a, 26/07/2012 - 00:38

ves Xipolleig que bajo habeis caido? ya solo os queda el recurso del "y tu mas" ... Qué lejos quedan aquellos tiempos del "fet diferencial" o del creerse mas europeos..., en fin... un lujo que ya no os podeis permitir.