Publicitat
Comunicació · 31 de Juliol de 2013. 09:00h.

CiU situa Terribas a Catalunya Ràdio amb el vistiplau d'ERC

L'exdirectora de TV3 es farà càrrec dels matins

CiU situa Terribas a Catalunya Ràdio amb el vistiplau d'ERC

Mònica Terribas entrevistant Artur Mas, en una foto d'arxiu

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha tancat un acord amb la periodista Mònica Terribas perquè dirigeixi i presenti El matí de Catalunya Ràdio, el programa insígnia de l’emissora pública que combina informació, divulgació i entreteniment. Terribas dirigirà un equip de professionals dels mitjans públics que tindran com a objectiu mantenir la pluralitat, la qualitat i la innovació a l’antena de Catalunya Ràdio amb l’ambició de ser la primera referència informativa del país.

A proposta del seu president, Brauli Duart, el Consell de Govern de la CCMA ha aprovat avui per unanimitat la contractació que vincularà la professional amb els equips de l’emissora durant les pròximes dues temporades. La nova etapa d’El matí de Catalunya Ràdio arrencarà el dilluns 2 de setembre, després de la temporada d’estiu que condueix el periodista Marc Garriga.

Aquesta decisió arriba tres mesos després que Fuentes anunciés que deixava el programa, arran de les polèmiques declaracions del director de Catalunya Ràdio, Fèlix Riera, al Parlament: "Catalunya Ràdio no es pot permetre tenir aquests resultats en la franja matinal".

Mònica Terribas (Barcelona, 1968) és editora del diari Ara després que el diari anunciés ahir mateix que deixava de ser-ne consellera delegada. Però la seva carrera professional està lligada a Televisió de Catalunya: entre el 2008 i el 2012 va ser directora de TVC. També va editar i presentar del 2002 al 2008 l’informatiu nocturn La nit al dia.

El retorn de Terribas a la CCMA -després del seu pas per l'Ara com a consellera delegada- es produeix després de les desavinences amb CiU que es van produir durant els últims mesos al capdavant de la direcció de TV3 i que van portar a la seva substitució per Eugeni Sallent.

Terribas, molt crítica amb un ERO a la Corpo -de fet va aconseguir congelar-lo un parell d'anys a canvi d'una reducció del sou- es va acomiadar amb una intervenció al Parlament en la que, segons algunes fonts, va arribar a plorar.

El diari Ara també es va mostar molt crític amb l'ERO a la CCMA, però durant les darreres setmanes va afluixar. Terribas ja va arribar a la direcció de TV3 el 2008 amb el suport d'Esquerra, que llavors formava part del tripartit mentre el PSC decidia els candidats a la CCMA i a Catalunya Ràdio.

CiU i Esquerra també han acostat posicions sobre la Corporació darrerament i la setmana passada els republicans van votar amb la federació nacionalista per rebutjar el ERO a la CCMA malgrat les crítiques de la resta de partits.

Publicitat
Publicitat

96 Comentaris

Publicitat
#63 leo, bcn, 01/08/2013 - 00:30

Que pequeño es el mundo! Por aquí...

#61 Eduardo González Palomar, Manlleu, 31/07/2013 - 21:47

¡Otra independentista en los entes públicos de comunicación de Cataluña!, ¿queda alguien que no lo sea aún?

#60 Pere, Catalunya, 31/07/2013 - 21:08

Als unionistes no els agradarà aquest fet. "Se siente". Endavant Mònica. Visca Catalunya Lliure.

#59 Kropotkin-Harto de paletos catalanistas y del PSC, Vic, 31/07/2013 - 20:38

1,58 de déficit para Cataluña (sanidad,educación?) y España se reserva el 3,8 (ejército,Casa Real?). Bah, si acaso luego ya diremos q la culpa es del catalán..jua, jua...mejor hundidos

#57 rotko, Barna, 31/07/2013 - 16:58

Recuerda a Alfredo Urdazi y Aznar Sr. President. ¿de verdad cree que ud. es diferente con este nombramiento?

#57.1 Lluis, Banyoles, 31/07/2013 - 17:05

De veritat creus tu que la professionalitat, rigorositat i ecuanimitat d'Urdazi és comparable a la de Terribas?