Publicitat
Comunicació · 20 de Febrer de 2013. 15:53h.

Der Spiegel posa al mateix sac Catalunya i Espanya

Parla de "l'estat dels escàndols" i del "Watergate català"

Der Spiegel posa al mateix sac Catalunya i Espanya

Imatge de l'article

La revista setmanal Der Spiegel, considerada una de les més importants d'Europa i editada a Alemanya, ha publicat un article sobre la corrupció a Espanya titulat "l'Estat dels escàndols". També fa referència com a "Watergate català" als casos d'espionatge a Catalunya.

Der Spiegel repassa els darrers casos de corrupció a Espanya, entre els quals destaca els relacionats amb el PP -es parla de Luis Bárcenas i Ana Mato-, les escoltes il·legals a Catalunya així com el finançament irregular d'alguns partits.  Fins i tot recorden l'afer Urdangarin i diuen que hi ha un "escàndol financer a la Casa Reial".

"Acusacions de corrupció colpegen el govern de Mariano Rajoy, fins i tot la Família Reial està embolicada en un cas de frau. Presumptament s'ha espiat polítics a Catalunya. Què va malament en aquest orgullós país?", s'assegura a l'article.

"Els espanyols estan commocionats per cada nou escàndol que sacseja el país. Però els ciutadans no han perdut el seu sentit de l'humor: a les manifestacions porten petits trossos de xoriço davant. Xoriço és la típica salsitxa vermella. Xoriço es diu col·loquialment també als estafadors o lladres. I així, els manifestants han enganxat a les peces de salsitxa de cartró la cara de Mariano Rajoy".

"Rajoy està al centre d'un escàndol de diner negre. Aquest dimecres vol mantenir un gran discurs al Parlament sobre l'estat de la nació. No és una tasca fàcil, perquè la situació és miserable", afegeixen abans de dir que la ministra Ana Mato "no pensa dimitir" malgrat que també està al centre de la polèmica per un cas de suborn.

Sobre Catalunya diuen que "la regió del nord-est d'Espanya està experimentant el seu 'Watergate català' (segons el diari "El Mundo"). Investigadors privats suposadament han escoltat i espiat allà de manera massiva diversos partits polítics, empresaris i celebritats".

Veure article en alemany

Veure article en castellà

Publicitat
Publicitat

9 Comentaris

Publicitat
#5 hoguera de odios , rubricata, 21/02/2013 - 23:33

Dime con quien andas y te diré quien eres.
Freedom for catalonia.

#5.1 BEJOTA, BCN, 22/02/2013 - 20:00

TE REFIERES A LOS ODIOS PROGRAMADOS Y SUBVENCIONADOS (PINTADAS EN TODA CATALUÑA COMO "PUTA ESPAÑA" ,DURANTE 25 AÑOS).PARA ALEJAR CATALUÑA DEL RESTO DEL ESTADO ¿NO?

#4 BEJOTA, BCN, 21/02/2013 - 19:31

ADÈU ,SR. MAS.El compte enrere de la liquidació política d'Artur Mas ha començat, així com el de la fi de la política d'enfrontament permanent amb el govern central, em diuen separadament dos membres de la Comissió Executiva de la Federació de CiU.

#3 don Pelayo, Barcelona, 21/02/2013 - 14:36

Imagínate como son los alemanes...meter en el mismo saco a Cataluña y España!!! qué indignación.
A mi, me pasa lo mismo cuando ponen en el mismo saco Barcelona Y Cataluña!!! QUÉ TENDRÁ QUE VER !!!!

#2 Juan, Sabadell, 21/02/2013 - 10:18

El titular es un tanto pretencioso. Se refiere a cataluña como " región del NE de España", es decir no la pone al mismo nivel. En cualquier caso se refiere a ella como la mexca de la corrupción. ¡Ah, y no son de Madrit!

#2.1 Karl57, Barcelona, 21/02/2013 - 14:03

És veritat que els Alemanys no saben distingir entre els Espanyols i els Catalans. Ni falta els fa veient la imatge tercermundista que dóna el conglomerat ibèric. Com es nota ser campió mundial i europeu en futbol. L'art de passar la pilota ha arribat aquí a un nivell extrem.

#1 Jordi, Martorell, 20/02/2013 - 17:14

Copro, Maria Jesús, Bejota, Pepe, Bellalta ... se us ha girat feina. Aneu al foro de Der Spiegel a explicar-los la veritat, l'honor de la pàtria ha estat ultratjat!! Recordeu usar un traductor automàtic spanish-German, allí el castella ja no l'entenen ni els fills del immigrants dels anys 60.

#1.1 pepe, andorra, 21/02/2013 - 12:42

pofueno, pofale, pomalegro, para explicar verdades y defender el honor de la patria te bastas tu sólito, allí no entienden castellano pq le llaman español. Si quiero ver alemanes, ya bajare a Calella o me iré a playa de palma. Es posible q el español no lo entiendan, pero el catalán tampoco. Listo.

#1.2 Jordi, Martorell, 21/02/2013 - 15:28

No entenen el castella pq li diuen Espanyol? Llavors l'Espanyol si l'entenen? Però després dius que no l'entenen. No et fa vergonya que els Alemanys tinguin un desconeixement de la teva llengua igual que de la meva? Amb la de pasta q us gasteu en Institutos Cervantes i altres folklores ...