Publicitat
Comunicació · 26 de Març de 2012. 19:49h.

El '9 esportiu' retallarà els sous fins a un 40%

L'empresa editora deu un 30% de les nòmines de gener i febrer als treballadors

El '9 esportiu' retallarà els sous fins a un 40%

Imatge d'una portada d''El 9 esportiu'

El diari El 9 Esportiu ha obert un període de consultes per a la modificació col·lectiva de les condicions laborals de la plantilla, sobre tot en matèria de retribucions, i ha presentat un pla estratègic als treballadors on implantarà una nova taula salarial que reduirà, en la majoria dels casos, el sou entre un 25 i un 43 %. També planteja la desaparició de tots els plusos, inclosos el de disponibilitat i el de cap de setmana.

L'empresa editora, CECM (Comercialitzadora i Editora de la Coordinadora de Mitjans) deu a bona part de la plantilla, de mitjana, un 30 % de les nòmines de gener i febrer. Els treballadors denuncien que la nova taula salarial "es farà a través de la reforma laboral aprovada pel govern espanyol del Partit Popular" i que "entenen que amb una millor gestió dels recursos i fins i tot amb una reducció salarial amb sentit comú, la viabilitat del producte estaria assegurada".

El 9 Esportiu va iniciar l'agost de 2011 una nova etapa com a diari independent, després de nou anys vinculat als diaris del grup Hermes. Aquest grup feia conviure una edició de venda als quioscos amb la distribució d'una versió reduïda del mitjà com a suplement esportiu de periòdics com El Punt.

Publicitat
Publicitat

11 Comentaris

Publicitat
#6 Toni, Sant Boi, 27/03/2012 - 15:11

És a dir que amb les subvencions a les publicacions no n'hi ha prou. Escoltin, doncs potser que tanquin i començem a estalviar per començar a pagar els 'bons patriòtics'.

#5 Josep Lluis, Barcelona, 27/03/2012 - 13:40

El que diu que només veien les portades n'hi ha prou que em perdoni... Les portades són del millor ue hi ha amb titulars excel·lents. A mi em sembla el millor diari esportiu català i el que digui que és fluix és perquè no l'ha llegit o és perquè l'hi falten minuts de microones.

#4 Albert, Masnou, 27/03/2012 - 10:06

Jo soc lector diari d'El 9 esportiu i n'estic molt content. Crec que treballen amb molta professionalitat i em sap greu la situació amb que es troben els seus treballadors. Per la meva part seguiré comprant el diari diàriament i animaré a la gent que el compri que val la pena!!!

#3 Angel, Barcelona, 27/03/2012 - 09:44

L'he comprat algun cop, però caldria que la gent d'El 9 Esportiu s'espabilés una miqueta. El producte és de baixa qualitat. No podem comprar només per patriotisme. És el patriotisme ens haria de animar. Fer un bon producte i ser patriota no és incompatible.

#3.1 Josep, Girona, 27/03/2012 - 10:18

Angel, no tens raó. Evidentment l'has comprat poques vegades i critiques per criticar; és un dels millors productes del periodisme català. El que hem de fer és comprar-lo tots els que ens sentim catalans.

#3.2 Joan, Sabadell, 27/03/2012 - 12:55

Josep, només veient les portades, ja està tot dit.. Jo si que l'he llegit varis cops, i em sap greu, però és fluixet fluixet.

#3.3 Gerard, Barna, 28/03/2012 - 04:07

Tots teniu raó. És de lo milloret q hi ha en el periodisme esportiu català, però això no fa sinó deixar en evidència el nivell pèssim del mateix. Per suposat en uns quants aspectes és superior al seus competidors en castellà. Si ens hem de posar pragmàtics, prefereixo q continuï el 9 q d'altres.

#2 Faithless, Barcelona, 27/03/2012 - 00:22

Cesc, ens coneixeu molt poc als veritables pericos.