Publicitat
Comunicació · 19 d'Octubre de 2017. 14:41h.

El CAC creu que TV3 és més neutral que TVE

L’organisme afirma que la televisió pública catalana és “la cadena més plural”

El CAC creu que TV3 és més neutral que TVE

Roger Loppacher

El Ple del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) ha aprovat un informe sobre el tractament informatiu de les televisions durant la jornada de l’1 d’octubre. L’estudi, que es desprèn d’un anàlisi més ampli, constata que “TV3 va ser la cadena que va oferir aquell dia una major pluralitat de veus en la seva programació”.

“Pel que fa a la presència dels partits, TV3 va ser la cadena més plural, ja que ha donat veu a 7 partits polítics, seguida de La Sexta que va oferir espai a 6 partits i Antena 3, que va donar veu a 5. La1 i Telecinco, van donar veu a només 4 forces polítiques, cap de perfil sobiranista. Pel que fa a l’odre, les agrupacions de partits polítics, PSC+PSOE i PPC+PP (en ordre diferent) són les que obtenen més presència en tots els canals”, indiquen.  

“Si analitzem el temps de paraula dels Governs de Catalunya i de l’Estat, s’observa un cert equilibri a Telecinco i TV3. En canvi, la diferència entre la proporció de temps de paraula d’ambdós executius és màxima a TVE Catalunya (88,4% Govern de l’Estat i 7,8% Govern de Catalunya), La1 (48,6% Govern de l’Estat i 15,5% Govern de Catalunya) i Antena 3 TV (54% Govern de l’Estat i 15,8% Govern de Catalunya). A tots els mitjans, el Govern de l’Estat és el que té més temps de paraula, amb l’excepció de TV3, on ho és Govern de Catalunya”, expliquen.

Publicitat

26 Comentaris

Publicitat
#24 Valentim Fagim, Santiago de Compostela, 23/10/2017 - 12:55

Ser la televisión más plural en España es bien fácil. Las televisiones estatatales hacen lo imposible.

#23 Adolfo Serna, Masquefa, 20/10/2017 - 17:07

Aquesta colla de pesebreros ho estan malalts/abduits o es que viuen a la dimensio desconeguda (Twiligth zone)

#22 Xexo, Premia, 19/10/2017 - 21:03

Estos se piensan que las personas son tontas

#21 Carles Fortuny, Palau de la Degeneralitat, 19/10/2017 - 18:35

Que sí, que sois la BBC del sur, la Burundi Broadcasting Corporation.

#20 rafa, lleida, 19/10/2017 - 18:35

Que cinismo, mare de deu, me parece bien q barra para casa para eso lo tienen y le pagan, pero que disimule un poquito.