Comunicació · 6 d'Octubre de 2012. 10:54h.

El Die Zeit dóna la raó a Catalunya

El diari alemany assumeix que el dèficit fiscal és de 16.000 milions

El Die Zeit dóna la raó a Catalunya

Imatge de l'article

El diari alemany Die Zeit admet que el dèficit fiscal de Catalunya és de 16.000 milions d'euros. La publicació, en un reportatge titulat "Espanya, que malament!", afirma que "Catalunya insisteix en la seva independència".

"16 mil milions d'euros són un argument fort. És la suma que Catalunya ha transferit l'any passat a Madrid. Cada any d'un vuit a un deu per cent del producte intern brut regional (PIB) es deu en el marc de la compensació econòmica entre les 17 comunitats autònomes d'Espanya", expliquen.

I afirmen que després del que s'entrega a Espanya, Catalunya no té prou per a pagar els seus "compromisos" i es converteix "en la regió més endeutada d'Espanya - també perquè s'ha muntat en els anys de bonança un aparell administratiu que ara ja no es pot finançar. Ara Catalunya va haver de demanar cinc mil milions d'euros al govern central".

També comenten que Artur Mas va tornar de la reunió amb Mariano Rajoy pel pacte fiscal amb les mans buides però que a Catalunya "s'ha celebrat la derrota". I això és perquè "Mas ha deixat oberta la porta a la independència.

"L'argument que Catalunya podria ser una zona pròspera si s'alliberés del Regne, és ara seguit per la majoria dels ciutadans", mentre que fa uns anys l'independentisme era defensat només per "un petit grup".

Veure versió en alemany

Veure versió en castellà

Publicitat
Publicitat

31 Comentaris

Publicitat
#13 angel, cataluÑa no es ecspaÑa, 07/10/2012 - 22:19

ecspañoles, ecspaña ha muerto

#12 Happy22, Esplugues, 07/10/2012 - 01:18

Al margen de lo anterior , las balanzas fiscales estan viciadas como concepto. Lo importante es q todos los ciudadanos paguen lo mismo a igual renta sean de murcia o de reus, y q los servicios básicos educación, sanidad etc sean similares en todas las comunidades. eso en España se cumple,

#12.1 Miquel, Girona, 07/10/2012 - 10:17

No es compleix :
Pot un català cobrar el PER ? No
Pot un català moure`s sense pagar peatges? No
Pot un català omplir el dipòsit sense pagar més impostos que els espanyols? No
Pot un català no pagar l' euro a la farmàcia? No
Pot un català pagar el mateix IRPF que molts espanyols? No!!!

#12.2 Maria, Barcelona, 07/10/2012 - 11:46

Miquel, todo lo que dices que no se cumple es culpa de la Generalitat.

#12.3 Mohammed Abdullah, Ceuta (España), 07/10/2012 - 13:20

Si no hay PER en Cataluña es porque la generalidad prefiere gastarse el dinero en embajadas.
Si hay que pagar peajes es al clan de empresarios adeptos a la generalidad
Si hay que pagar un euro en la farmacia es por la estupenda gestion de Mas
Si hay mas impuestos en Cataluña es en el tramo autonomic

#12.4 Joan, Blanes, 07/10/2012 - 17:32

Si ens roben 16.000 milions l' any com voleu que els comptes quadrin ?
Que no és veritat ?
doncs,....deixeu-nos marxar ,.... si no ens deixeu marxar és perquè, sense Catalunya Espanya es posa a treballar o es fot de gana, .....fotre's de gana es fotut,...i posar-se a treballar fa mandra...

#12.5 juanola, barcelona, 07/10/2012 - 18:23

Miquel, jo afegiria:
Pot un catalá ser president de l'estat español? NO, no pot!
El dia que això sigui possible, jo seré un patriota espanyol, es a dir, que això no passarà MAI DE LA VIDA
A veure si algún espanyolista te collons de negar'm-ho, sense excuses de mal perdedor, siusplau.

#12.6 Mohammed Abdullah, Ceuta (España), 07/10/2012 - 18:53

Estimado Joan lo de los 16bn no se lo traga ni la propia generalidad que solo es capaz de justificar una diferencia de 0,7 bn... pero desde luego que con ciudadanos tan "sensibles" al buen uso de los recursos publicos no creo que vayan a cuadrar las cuentas en la vida, la culpa siempre de Madrit...

#12.7 angel, cataluÑa no es ecspaÑa, 07/10/2012 - 22:20

moha , que haces en ceuta si apollas a madrit. apollas va con y de apoyas, jajajajaja

#12.8 Mohammed Abdullah, Ceuta (España), 07/10/2012 - 23:52

Con muestras de "finura intelectual" como esta que nos regala este rapsoda secesionista uno se explica perfectamente como melonadas del calibre del déficit de 16bn han causado fortuna entre una feligresia tan adepta y docil como poco dada a cuestionamientos y profundidades argumentativas....

#11 Happy22, Esplugues, 07/10/2012 - 01:15

Basta leer el informe de la Generalitat para saber q 1 según el criterio mas razonable (carga benef) son 12000 neutralizando el déficit vía impuestos,. 2 si se neutralizara el déficit vía reducción de gastos (q es lo que esta pasando) no alacnzarian los 8000..

#11.1 Mohammed Abdullah, Ceuta (España), 07/10/2012 - 13:24

Esas cifras son completamente falsas no son ni 16bn, ni 12bn ni 8bn entre otras cosas porque apenas se recauda eso en CAT (seria como decir que no entra un euro publico a CAT) y hasta la propia generalidad como mucho habla de 0,7 bn que es menos de lo que Madrid ha puesto para pagar pensiones de CAT

#10 Ona, Valls, 06/10/2012 - 22:01

Aixó es el que ens convé, que tot el mon civilitzat sapiguen el que estan fent amb Catalunya tots aquests vividors espanyols que viuen del nostre esforç.

#10.1 Pobre, Ona, 06/10/2012 - 23:57

¿Alemania permite referendums secesionistas? ¿Te crees civilizada por despreciar a quien no piensa como tu?

#10.2 Mohammed Abdullah, Ceuta (España), 07/10/2012 - 15:35

Como todo el mundo sabe en Cataluña no hay vividores, ni Millets, ni 3%.... Viva el oasis!!!

#10.3 Ona, Valls, 07/10/2012 - 20:11

Aixó es fàcil, publicació de les Balances Fiscals i els numeros cantaran, paràsits espanyols