Publicitat
Comunicació · 26 de Setembre de 2012. 11:46h.

'El Jueves' també s'atreveix amb Mahoma

"No podem autocensurar-nos sempre que hi hagi perill de resposta violenta"

'El Jueves' també s'atreveix amb Mahoma

Portada d'El Jueves

La portada del setmanari humorístic espanyol 'El Jueves' d'aquesta setmana representa una fila de 'sospitosos' de ser el Profeta de l'Islam. El titular diu 'Però algú sap com és Mahoma?'. Presenten així no una, sinó diverses possibles representacions caricaturesques de la figura religiosa.

José Luis Martín, membre del Consell de Redacció i col·laborador de la revista, ha manifestat a El Mundo que "no és plat de bon gust, però no podem silenciar-nos. Els humoristes no podem autocensurar-nos sempre que hi hagi perill de resposta violenta".

"Partim de la tesi que els mitjans no titulen bé quan diuen que hi ha 'disturbis per les caricatures. Aquestes no són més que una excusa per gent que ja és violenta i ja provoca disturbis per endavant", ha afegit.

Publicitat
Publicitat

14 Comentaris

Publicitat
#7 Mireia, bcn, 27/09/2012 - 17:44

les meves felicitacions ben cordials a aquest meravellós equip que sempre ha sabut actuar d´acord amb la llibertat d´expressió. Moltes gràcies i tal com deia La codorniz :" violín es a violón como cojin es a x y me importan 3 x que me cierren la edición". Sempre m´heu fet passar molt bones estones.

#6 Lluiset Palop Flairol, Igualada, 26/09/2012 - 19:08

Totalment d'acord amb aquests del Jueves. Tenen raó. Una cosa és respectar religions i una altra callar per por. Visca la llibertat d'expressió i canya al pensament totalitari i retrògrad. I perdoneu, a mí m'agrada la transgressió. Com diu un bon amic, el ventre de les musulmanes ens conquerirà.

#5 anna, Barcelona, 26/09/2012 - 15:58

Sobre això hi ha un article excel·lent a l'Avui, de Jaume Clotet on diu que no és la llibertat d'expressió sinó el xantatge, la por i l'amenaça de l'islamisme radical sobre la totalitat del planeta el tema a debatre. Cedir al xantatge és una derrota del nostre sistema de valors. Ben cert.

#4 Mohammed Abdullah, Ceuta (España), 26/09/2012 - 15:07

Como musulman, encuentro bastante desafortunado que se represente al Profeta como un delicuente mal encarado, si pretenden hacer gracia no hacen ninguna... por desgracia hace tiempo que en EL JUEVES la groseria se antepone a la ironía

#4.1 pepe, andorra, 26/09/2012 - 18:28

Pues el islam no ha cambiado nada desde q en el siglo X Almansur arrasara Barcelona y alrededores. Sigue igual, solo q ahora puede tener bombas atómicas, armas automáticas; la mutawa saudí tiene hasta ingenieros informáticos para censurar a diestro y siniestro. Como musulman, te equivocaste de bando

#4.2 jo, Catalunya, 26/09/2012 - 18:59

Es lamentable que haya tanta gente creyendo en una religion inventanda por la enfermiza de un hombre para dominar las masas,e ella misma se desmiente ,cuando se dice no matar ,y el islamismo hace todo lo contrario.Cuando se le trata a la mujer con un trapo y carece de respeto hacia otras religiones.

#4.3 Mohammed Abdullah, Ceutq (España), 26/09/2012 - 19:16

No les culpo por odiar a los musulmanes y al Islam, antes les compadezco porque vivir odiando es morir cada dia.

#4.4 mireia, bcn, 27/09/2012 - 18:44

no confonguis, no és odi sino "crítica". Nosaltres intentem raonar les coses. Vosaltres no intenteu pensar, raonar i després actuar (el meu respecte a totes les creences), a vosaltres us pot el fanatisme, la ofuscació i la opressió a aquells que no pensen com vosaltres:assassineu, us autoinmoleu...

#4.5 Mohammed Abdullah, Ceuta (España), 27/09/2012 - 20:28

Caricaturizar y ofender es "razonar"??? fanaticos???Quienes??? Los que piden que al insulto se responda como respondió el Profeta sin caer en insultos ni violencia (Ali Gomaa gran mufti de Egipto) o seran mas fanaticos los que acusan a los musulmanes de fanaticoa sin prueba alguna????

#4.6 jo, catalunya, 27/09/2012 - 21:12

Sin prueba alguna dice.El islam es una guerra infinita.O es que no ves las noticias,en todo pais donde reina el islam,cada dia hay muertes. Ademas incredulos son los que creen en una religion donde uno se hizo llamar profeta ,por eleccion misma.

#3 Pere, Oliva, 26/09/2012 - 14:27

Él que més fot, és que la notícia siga l'gossarament de publicar un acudit, i no el bon humor, fet, sobre qualsevol dogma o fe. No fa gracia estimar a Déu sobre totes les coses ni el versar: no hi-ha més Déu que Alà, i Mafomet el seu profeta

#3.1 pepe, andorra, 26/09/2012 - 18:29

entonces los musulmanes no se cagan en ala como nosotros en Dios?