Publicitat
Comunicació · 3 d'Abril de 2012. 12:11h.

El Mundo prepara l'acomiadament del 40% de la plantilla

El diari va perdre 330 milions l'any passat

El Mundo prepara l'acomiadament del 40% de la plantilla

Portada d'El Mundo

El Mundo acomiadarà "un terç o el 40% de la plantilla" cosa que suposa "unes 200 persones", a causa de la caiguda dels ingressos publicitaris durant el darrer trimestre i al descens en vendes, segons ha sabut e-notícies. Els acomiadaments afectaran a El Mundo, les seves delegacions, documentació, Magazine i Metrópoli.

Unidad Editorial, grup editor d'El Mundo, va patir el 2011 unes pèrdues de 330.800.000 d'euros, segons ha publicat RCS, el grup italià que controla el diari espanyol. Això va provocar que Unidad Editorial quedés en una situació de fallida tècnica.

Els ingressos de la filial espanyola del grup italià van caure un 6,7% el 2011, fins als 495.600.000 euros, pel descens de les vendes de diaris com El Mundo i Marca i menys ingressos per publicitat. L'empresa ha convocat una junta d'accionistes per al pròxim 16 d'abril. Unidad Editorial vol posar en marxa un pla de xoc per estalviar 25 milions en costos de producció i 7 milions en personal i altres conceptes.

Treballadors d'El Mundo lamenten que la indemnització no serà bona, perquè amb la nova llei donen 20 dies. Tampoc es descarta el tancament de delegacions.

Publicitat
Publicitat

18 Comentaris

Publicitat
#9 barretinaire, bcn, 05/04/2012 - 18:40

És un diari que porta anys fomentant la catalanofòbia i ara llegeixo que un dels amos és italià. De fet, no sé qui són més catalanofòbics els espanyols o els italians. Per cert, algú em pot dir qui és l'amo actual del Canal Català TV? crec que hi ha l'ABC per allà darrere, oi?

#7 Xipolleig, Barcelona, 03/04/2012 - 19:55

Em sap greu pels treballadors que puguin anar al carrer, però si és el primer pas perquè acabi la "imnundície", ho celebro.

#6 Manel de Sant Antoni, SANT ANTONI DE MAR (Baix Empordà), 03/04/2012 - 18:54

Si l´Estat espanyol fora un país seriós i amb una vertadera democràcia aquest pamflet fa temps que hauria estat clausurat per subversiu i mentider.

#6.1 al igual...., vielha, 03/04/2012 - 19:41

....que otros muchos panfletos subvencionados por la generalidad de cataluña. Todos igual. Aqui no vale aquello de "lo ancho para mi y lo estrecho para ti".

#6.2 Manel de Sant Antoni, SANT ANTONI DE MAR (Baix Empordà), 03/04/2012 - 20:31

6.1 - Avui i aquí la noticia fa referència a ?El InMundo?, no a altres mitjans de comunicació. No val intentar justificar el que és injustificable amb allò de ?y tu más?.

#5 jajajjajajaaaaa, Barcelona, 03/04/2012 - 14:21

es un diari perillòs......que el tanquin

#5.1 Raül, Llafranc, 03/04/2012 - 17:03

Cert, amb aixó tens raó. De passada, que tanquin també el Pais i el Periodico, que estan en la mateixa situació econòmica que el Mundo.

#4 gironí, GIRONA, 03/04/2012 - 14:13

Acomiadaments a El mundo?? Doncs que els bombin per treballar en un diari anti-catalanista. Tots al carrer i que vagin a plorar a madriz amb els seus PPeros. Dame limosma, niño, por la rojigualda mi amol.

#4.1 barceloní, Barcelona, 03/04/2012 - 14:39

No tots els treballadors d'El Mundo son Pedro Jotas. N'hi ha com a màxim 20 plomes que marquen la línia editorial del diari.
La resta, són simples treballadors que no són (necessàriament) PPeros, ni anticatalinistes. Són professionals que es guanyen la vida honestament i es mereixen tot el respecte.

#4.3 gironí, GIRONA, 03/04/2012 - 15:34

Qui diu Amén és igual que el capellà. si no són pedrojotas què hi fan en aquest diari anti-català. Que es fotin, siguin PPeros o no.
Quants periodistes en roses de premsa diuen la salutació, el seu nom i el mitjà pel qual treballen en català i després la pregunteta en casellà?? Que es fotin