Publicitat
Comunicació · 3 d'Agost de 2016. 10:26h.

El País creu que CDC "accelera la decadència"

"És la quarta força parlamentària catalana en vots, manté en precari el cap de la Generalitat, pateix sagnia de militants i no influeix en gairebé res"

El País creu que CDC "accelera la decadència"

Editorial d'El País

El diari El País ha dedicat un editorials al Partit Demòcrata Català, l'antiga Convergència, després que es quedés sense grup propi al Congrés "pel seu mal cap" i creu que la formació de Mas "accelera la decadència".

El rotatiu considera que "en acceptar l'estratègia antisistema de la CUP -súbito republicanisme, secessió exprés, antipactismo, referèndum unilateralment, l'antiga Convergència muta en una mena de CUPergència".

"Accelera la seva decadència -afegeix-: ja és la quarta força parlamentària catalana en vots, manté en precari el cap de la Generalitat (la perdria en una altra elecció), pateix sagnia de militants i no influeix en gairebé res".

"I en el que influeix no beneficia en absolut als catalans: només s'estimba a si mateixa", rebla. Finalment, recomana al partit que "en comptes de llançar bravates, millor han de preguntar-els d'Artur Mas si no els aniria millor amb menys cinisme astut i més lleialtat".

Publicitat
Publicitat

12 Comentaris

Publicitat
#7 MOLT ENCERTAT, Barcelona, 03/08/2016 - 13:31

CUPERGENCIA

Es el nom que me s'acosta a la realitat del partit

De fet DEPEN de la CUP
en lo que ells diuen com a PRIMERA FITA

I despres TAMBE

#6 Pepi P, El Masnou, 03/08/2016 - 11:52

Es la constatació de la fi del nacionalisme identitari, del catalanisme guanyador, l'evidència de la perdua de rumb i de la profunda mediocritat dels seus dirigents.

#5 caixal, Girona, 03/08/2016 - 11:26

Jo somiu amb el dia en que deixem de veure els caretos del honorable, la munté, en Quico, en Turrull, en Rull, o qualsevol que formi part d´aquest maleït partit.

#4 Francesccc, Gavà, 03/08/2016 - 11:24

en canvi a Catalunya tenen un seguiment mediàtic exagerat que fa que sapiguem fins i tot quan fan les costellades les seves joventuts

#3 Galderic, Barcelona, 03/08/2016 - 11:03

La decadència de CDC deu ser d'ara, la d'El Páis és de fa temps. Des que necessita els ajuts del govern per subsistir, el nivell ha baixat de manera alarmant

#3.1 PepetCabrejat, Bcn, 03/08/2016 - 12:06

Només et manca dir que el millor diari en castellà i socialista de tota la vida és feixista. Bravo!

#3.2 Jorge, BcnisnotCat, 03/08/2016 - 12:10

Doncs en això se sembla a TV3, a La Vanguardia i a tants altres mitjans catalans pro-independència, que necessiten les subvencions del govern per sobreviure

#3.3 Galderic, Barcelona, 03/08/2016 - 13:16

El pare de Juan Luis Cebrián era del Movimiento i en Cebrián l'any 1974, precisament no era un antisistema.
Per no recordar com definia la premsa estrangera al PSOE, quan van guanyar les eleccions l'any 1982, " the young nationalists ", com va dir The New York Times.

#3.4 Marc Sanz, BCN, 03/08/2016 - 14:38

El pare del Lluis Llach (i ell mateix de jove) eren del movimiento. El pare del Carod-Rovira, era del movimiento. El pare del "Juez " VIdal, era del movimiento. Y así podemos seguir, y seguir, ....

#3.5 Galderic, Barcelona, 03/08/2016 - 15:54

Sí, però en el cas de Cebrián ho eren el pare i el fill fins l'any 1975, quina casualitat