Publicitat
Comunicació · 31 de Desembre de 2013. 13:20h.

El País critica "la intransigència" de Mas

El diari recorda "un element fonamental: a Rajoy l'avala la Constitució"

El País critica "la intransigència" de Mas

Imatge de la editorial

El País, en una editorial, fa referència al discurs de Cap d'Any del president de la Generalitat, Artur Mas, i lamenta que "sota el guant de seda, el discurs mantenia, amb la intransigència de sempre, l'exigència unilateral de celebrar una consulta el 2014 perquè Catalunya pugui decidir el seu destí".

"El conflicte segueix doncs on era, mentre els ciutadans assisteixen amoïnats a un intercanvi de monòlegs per carregar-se de raons a l'espera que l'altre desisteixi. Tot això sense perdre de vista un element fonamental: a Rajoy l'avala la Constitució davant la amenaça d'una consulta il·legal", recorden.

El diari aprova el document de Margallo enviat a la diplomàcia espanyola, però demana també "una estratègia més oberta que deixi sense arguments els separatistes". "Rajoy no ha de tenir por d'assumir el document d'Exteriors i buscar fórmules per intentar desencallar un problema que, precisament per la falta de diàleg, corre el risc de enverinar-se fins a nivells que podrien resultar irreversibles", conclouen.

Publicitat
Publicitat

14 Comentaris

Publicitat
#7 BEJOTA, bcn, 02/01/2014 - 14:23

Llorenç Badiella es el director del Servei d´Estadística Aplicada de la Universitat Autònoma de Barcelona...dice que ese 11 de septiembre salieron, "siendo generosos" entre 500.000 y 600.000 personas a la calle. Así lo cuenta en La Vanguardia

#7.1 BEJOTA, bcn, 02/01/2014 - 14:24

MAS ÉS UN MENTIDER COMPULSIU.

#6 LLUC, 9N2014, 02/01/2014 - 09:19

El que s´assembla més a un espanyol de dretes és un espanyol d´esquerres. España antes roja que rota. Diferencia entre Leguina y Esperanza Aguirre ? Y entre Rajoy y Rubalcaba ? ... todas menos el odio a Catalunya.

#5 Joaquim, Alp, 01/01/2014 - 09:18

La puta constitucio!!! Però ... Els que tenim menys de 50 anys no la hem votat!! I sóm majoría..... Bye bye spain

#5.1 BEJOTA, BCN, 02/01/2014 - 14:25

LA CONSTITUCIÓ USA ,TÉ MÉS DE 200 ANYS I ES FA COMPLIR.

#5.2 BEJOTA, BCN, 02/01/2014 - 14:27

N.B. CATALUNYA VOTÀ LA CONSTITUCIÓ MÉS QUE LA MAJORIA DE TERRITORIS DE L'ESTAT.

#4 6, l, 31/12/2013 - 17:15

Rés s'assembla tant a un espanyol de dretes com un espanyol d'esquerres.

#4.1 Pep, Girona, 31/12/2013 - 18:44

Cambia espanyol por separatista y tendras la misma respuedta

#4.2 Rauric, Granollers, 01/01/2014 - 10:54

M'agrada, Pepe de Gerona, que posis en pla d'igualtat "espanyol" i "separatista". Us esteu estovant.

#2 Ona Delamar Blava, Mediterrànea Enllà, 31/12/2013 - 15:43

Al President Mas l'avalem la majoria de catalans....i catalanes!!

#2.1 JC, BCN, 31/12/2013 - 16:36

Sí, para decidir sobre temas autónomicos en los que tiene competencias, pero no para decidir sobre la soberanía nacional, cuya representación reside en las Cortes y donde el separatismo representa un 6% de la población. La verdad, qué tremendamente aburrido es explicar cuestiones tan elementales.

#2.2 luigi longo, bcn, 02/01/2014 - 23:07

Si tú lo dices, Ona. Recibir un millón de votos entre un total de cinco millones y medio no es precisamente una gran mayoría, pero no te quiero quitar la ilusión.