Publicitat
Comunicació · 9 d'Octubre de 2013. 18:26h.

Els catalans, segons l'ABC

Una vinyeta del diari madrileny els presenta com a lladres

Els catalans, segons l'ABC

Una imatge de la vinyeta de l'ABC

Una vinyeta del diari ABC presenta els catalans com a lladres. Al dibuix, signat per Puebla, es pot veure un home amb una barretina que li pren la cartera a un altra persona mentre l'està enredant.

"Miri, miri com ens roben!", assenyala el català de la vinyeta al seu interlocutor, mentre aprofita per robar-li la cartera del pantaló. El dibuix va aparèixer en l'edició d'aquest dimarts, dia 8 d'octubre, a la pàgina 14, a la secció d'Opinió del rotatiu dirigit per Bieito Rubido.

L'autor del dibuix és José Manuel Puebla (Cartagena, 1970), qui va estudiar Belles Arts a Sevilla. També va ser professor d'ensenyament secundari. El Saló Internacional del Còmic de Barcelona 2006 el va guardonar com a Millor dibuixant i Millor obra de l'any pel seu primer llibre recopilatori 'Con buen talante'.

Publicitat
Publicitat

80 Comentaris

Publicitat
#53 BEJOTA, BCN, 10/10/2013 - 16:05

LE PROTECCIONISME DES DE'L GL. PRIM A FAVOR DEL TEXTIL CATALÁ I CONTINUAT FINS L'ENTRADAAL M. C. ,ERA UNA MENA DE ROBATORI BASAT AMB EL XANTAGE ALS GOVERN CENTRALS.(ELS CUBAN ,VAREN CELEBRAR LLIURAR-SE DEL PRO. CATAL. QUAN L'INDEPENDENCIA.)

#51 Cada vez, más claro, 10/10/2013 - 11:14

A ver cuando la Gene empieza a pagar la deuda a los ayuntamientos, que lecciones da muchas pero cumplir poco.

#51.1 Joan, Barcelona, 10/10/2013 - 16:38

Quan els lladres espanyols pagueu el que deveu i deixeu de robar i expoliar i comenceu a treballar, paràsits corruptes.

#51.2 ambaixadorCAT, Bristol, Figueres, 10/10/2013 - 16:51

com collons vols que es pagui si Madrid a mes d'expoliar-nos el que generem no paga ni tan sols el que s'havia compromès a pagar? Apunta als autèntics culpables de la situació.

#50 Pere Pi Moles, Cervera, 10/10/2013 - 11:03

Òbviament l'acudit es refereix als polítics de Catalunya que han governat fins ara, principalment CiU, no als catalans. Aquesta notícia és una tergiversació descarada.
Qui té la seu embargada? On està l'Oriolet? Qui és el Sr. Pallerols? Us sona Banca Catalana? I Sta. Coloma? I els informes falsos?

#49 Diu, bcn, 10/10/2013 - 11:02

No hay q ser muy listo para ver q l viñeta se refiere a un catalán,pero un catalán q siempre está con el cuento de q nos roban fuera de catalunya y mientras está con la milonga del "espanya ens roba" ellos a llenarse los bolsillos a costa nuestra y con el juego este....Estoy harto.

#48 Michel, Terrassa, 10/10/2013 - 10:49

Ante este insulto a todos los catalanes, incluidos los que nos sentimos también españoles desde siempre, ¿piensa hacer algo la defensora del pueblo ? ¿ Se imaginan que sucedería si el de la viñeta fuese de cualquier otra región la que se liaría ? Y no es justificable por los chistes de los indepes

#48.1 Se te ve, el plumero, 10/10/2013 - 11:13

Sí, me imagino el Espanya ens roba copiado por CDC, CUP y ERC de la Liga Norte, o el apadrina a un niño extremeño de ICV, etc (¿esto te parece un chiste?)