Un redactor d’informatius de la Corporació Catalana de Mitjans (CCMA) cobra un sou base de 44.000 euros anuals repartits en 16 pagues: els dotze mesos, les pagues dobles d’estiu i Nadal, una altra al setembre i una més al febrer. Els redactors júniors de l’Agencia Efe cobren 33.400 euros de sou base, 35.000 si són sèniors. Aquestes dades es desprenen dels convenis col·lectius de 2009 d’ambdós mitjans públics, encara vigents.
En general, els sous base de TV3 són força més alts que els de l’agència oficial espanyola gràcies a les quatre pagues extres. L'escala salarial d'Efe, però, és més opaca i molt més desigual. Per exemple, a la redacció d’Informatius de TV3 només es pot ser redactor o cap de secció, i a partir d'aquest sou base es cobren els triennis i els plusos. Redactor és el tercer esglaó general i cap de secció n’és el segon.
En canvi, a Efe un redactor està al cinquè esglaó de la piràmide de l’agència, però depèn de si és júnior o sènior, i hi ha fins a quatre càrrecs més fins que s’arriba a cap de secció.
Un detall potser sorprenent és que els delegats sindicals d'Efe, a part dels plusos al sou (de 3.000 a 5.000 euros) tenen 10.000 euros més anuals de lliure disposició per a "despeses derivades de la seva funció".
Els redactors de TV3 cobren 10.000 euros més que els d'Efe
La mitjana és un 20% més

Treballadors de TV3, en una protesta
¡A por ellos!
28 Comentaris
¿Sabe alguien si el nou patriota Mateu Arbre (Mathew Tree antes de ser refugiado) está en nómina?
BCN is not CAT
No és pot ser més manipulador. L'obssessió del Sr Rius per TV3 és malaltissa, porta molt a dins, com diu ell, que no l'hagin cridat mai per ser tertulià. Detall important: conveni 2009. Sou rebaixat un 25% i de 16 pagues ni parlar-ne. I si el compara amb un redactor d'una tv local segur que és alt..
El sou és el que és, i una altra cosa és la manera de cobrar-lo. Si als d'Efe els donen un sou de 35.000 euros, però els diuen que cobraran en 16 pagues, això millorarà el seu sou? NO! Si als de TV3 els paguen en 12 pagues cobraran menys? NO! Quina bestiesa dir que cobren més perquè tenen més pagues
¡A lo que se ve esta gente de TV3 no pierde comba embolsándose pagas extras!
A banda, a EFE els han retallat dràsticament el sou per evitar un ERO, des de fa mesos. I per raons específiques de pèrdua de clients arran de la irrupció de les noves tecnologies digitals.