Publicitat
Comunicació · 30 de Juliol de 2013. 14:15h.

Enric González: "estic a favor del referèndum"

"Si em donessin l'oportunitat, votaria per Espanya"

Enric González: "estic a favor del referèndum"

Enric González signant exemplars. Foto: Guadalupe de la Vallina

El periodista Enric González, (Barcelona, 1959), que havia estat corresponsal d'El País a Londres, París, Nova York, Washington, Roma i Jerusalem;  ha manifestat que "estic a favor del referèndum". 

En un article en Jot Down  expressa que "sé que no hi ha espai constitucional per a aquesta consulta. També sé que les constitucions es canvien: me'n recordo de com es va redactar la Constitució vigent, i de com s'ha modificat cada vegada que ho ha exigit la Unió Europea. Això no és problema. També sé que el simple fet de celebrar-se el referèndum en l'àmbit de la comunitat autònoma catalana implicaria el reconeixement de Catalunya com a territori sobirà, i que realitzar-lo en tot Espanya seria una festa formidable. I no ignoro el marronazo europeu".

D'altra banda, explica que "ignoro encara què votaria. Dependria de les condicions objectives o, per ser més clar, del que oferissin uns i altres" i manifesta que "ja he dit que sóc català i per tant pesseter, interessat, gorrer, insolidari i refractari a la «marca Espanya», és més, reconec que quan s'enfronten les seleccions d'Espanya i Itàlia, vaig amb Itàlia. En resum, un català de merda. D'altra banda, vaig ser educat en la devoció a la defensa de Madrid (parlo de la Guerra Civil, no del Bernabéu), escric gairebé sempre en llengua castellana i quan s'enfronten les seleccions d'Espanya i Alemanya, vaig amb Espanya".

En aquest sentit, González afegeix que "sospito que, si em donessin l'oportunitat, votaria per Espanya. Perquè sento que la caspa inesgotable d'aquest país és una mica meva, perquè sento que la seva desgràcia és també la meva, perquè no me'n fio dels meus més que dels altres, perquè no és elegant abandonar un vaixell que sotsobra (i menys en una llanxa de fortuna), perquè prefereixo seguir queixant-me i perquè, podent triar, sembla ximple quedar-se amb el que un ja és. Sospito que em convertiria en espanyol per elecció, un espanyol molt més espanyol que els espanyols per casualitat".

Finalment, el periodista conclou que "preferiria que guanyés la independència", ja que "seria la forma més còmoda de viure d'una puta vegada i per sempre a l'estranger".

Publicitat
Publicitat

42 Comentaris

Publicitat
#16 Gavarres, Girona, 30/07/2013 - 21:53

Qui es ell per generalitzar el que es ser català o espanyol? Que pensi el que vulgui pero que no parli pels altres. A partir d'aqui l'honora la defensa de la consulta.

#13 Tomppa, Sabadell, 30/07/2013 - 20:15

Espanya fa fàstic.

#12 "I no ignoro el marronazo europeu"., bcn, 30/07/2013 - 20:01

Aceptar que las naciones se sustancien en un grupo étnico o cultural, o simplemente en la voluntad mayoritaria de los habitantes de una comunidad cualquiera, abriría la caja de pandora de decenas de conflictos en la UE.
Por eso ni la UE ni nadie que tenga dos dedos de frente quieren abrir el melón.

#12.1 Gerard, Barna, 30/07/2013 - 20:40

Ningú ha parlat d'ètnies (excepte els espanyolistes). Estem parlant del dret d'un poble, i tothom sap el qué és un poble. Fins i tot els que es fan els depistats com tu mateix, que imagino per ser conseqüent deus ser anarquista i deus rebutjar absolutament totes les fronteres.

#12.2 Un "pueblo" puede ser muchas cosas., bcn, 31/07/2013 - 11:56

Cuando los comunistas hablan de "pueblo" se refieren a los pobres. (El pueblo se levantará contra los explotadores).

Cuando se habla del "pueblo" tutsi se está hablando de la etnia tutsi que vive Ruanda.

Cuando se habla del pueblo ruandés nos referimos a hutus y tutsis, que viven en Ruanda. ???

#11 pedrorepublik, barcelona, 30/07/2013 - 18:43

Siento exactamente lo mismo que esta persona. Me hieren los salvapatrias y estoy educado en la defensa de Barcelona como capital de la República Española. Lógicamente yo nací y me crié en Madrid. Bravo señor González, nadie lo podía haber expresado mejor. Me encanto leerlo.

#11.1 narcisa, pedrito for Mari ano, jajjs, 30/07/2013 - 19:54

el pedrito es deu pensar que l'e-Notícies és un mitjà d'expressió que va ser creat perquè ell ens expliqui la seva vida, jajjs.

#11.2 Saprissa, Sants, 31/07/2013 - 08:07

#11.1

narcís no siguis tant envejòs...

#11.3 pedrorepublik, barcelona, 31/07/2013 - 10:09

Lo de la narcissa es para echarse a temblar. Y no lo digo por lo que dice o hace, lo digo por el nombre que tiene. Narcissa debes ser más de pueblo que las amapolas y no veas la que te han dado de pequeña en el cole con ese nombre. En fin bastante tiene ella ya la pobre. A lo del jajajaj que pones?

#10 hola, madrid, 30/07/2013 - 18:38

los catalanes debéis pedir el referéndum en todas España no imagináis la sorpresa que os llevaríais, sería la manera mas rápida de conseguirlo, y no bromeo...

#10.1 narcisa, tots fora, deixem Ecscaña sola, jajjs, 30/07/2013 - 19:52

fas tard, ja ho demanat Xavier Sala i Martin, l'hostessa catalana que tenim infiltrada a la companyia Iberia, jajjs... i efectivament, tens raó, no és mala idea.

#10.2 Gerard, Barna, 30/07/2013 - 20:43

No sé quin resultat s'obtindria. En qualsevol va contra la lògica i seria obviar el legítim dret del poble cat a pronunciar-se. Els referèndums d'autodet, a tot arreu, impliquen el poble q s'ha d'autodeterminar (Escòcia, Quebec, Cat). Gràcies però no demanen caritat sinó justícia.

#10.3 narcisa, els de Madrit són molt llestos, jajjs, 30/07/2013 - 21:56

em sembla que no ho has entès Gerard... quedaries sorprés del nombre d'ecscañols que votarien a favor de la independència de CAT, tant perquè estan farts de nosaltres (formidable, jajjs) com perquè estan fins el gorro de la seva Ecscaña (benvinguts al club, jajjs).

#10.4 pedrorepublik, barcelona, 31/07/2013 - 10:11

Narcissa veo que lo del jajjs lo haces siempre igual. Debe ser que tienes hasta capacidad de entendimiento e incluso perspicacia. Has terminado ya de arar y de dar de comer a las bestias? Después cuando puedas ve a regar los tomates que deben estar apunto de caramelo, es la época.