Publicitat

La cadena pública només convida entitats indepes

La bombolla de TV3

Xavier Graset entrevista a Elisenda Paluzie

TV3 només va convidar a portaveus d'entitats independentistes, entre els mesos de setembre i desembre del 2021, segons recull el Triangle de l'informe "L'observança del pluralisme polític a la televisió i la ràdio", aprovat el 18 de maig pel Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC).

Cap portaveu d'una entitat no independentista vinculada al debat polític va ser entrevistat als estudis de la cadena pública catalana durant aquest període. Òmnium Cultural, l'Assemblea Nacional Catalana (ANC), el Fòrum Cívic i Social pel Debat Constituent, la Plataforma 3 d'octubre i Alerta Solidària van ocupar més del 88% d'aquest temps en antena.

La cadena va dedicar quais un 48% d'aquest espai a les entitats a Òmnium Cultural. A l'ANC li va dedicar més d'un 21%; a Debat Constituent, gairebé un 9%; a la Plataforma 3 d'octubre, quasi 5%, i a Alerta Solidària, més d'un 3%. També, va dedicar a Sare, moviment de suport als presos d'ETA, més d'un 2% d'aquest temps.

En aquest apartat, les entitats no independentistes només van disposar de poc més d'un 11% del temps que va dedicar TV3. Cataluña Suma (4,8%), la FAES (2,6%), S'Ha Acabat (1,9%) i Societat Civil Catalana (1,9%).

L'informe del CAC també conclou que TV3 va fer 15 entrevistes a portaveus d'aquestes entitats en el darrer quadrimestre del 2021, totes dedicades a representants d'organitzacions vinculades al món independentista. N'hi va fer nou a portaveus d'Òmnium Cultural, dues a líders de l'ANC, dues a representants de Debat Constituent i dues més a portaveus de Barcelona és imparable.

Publicitat
Publicitat

25 Comentaris

Publicitat
#26 Narcís de la Ceba, Sant Higini de Matafaluga, 04/06/2022 - 13:23

TV3 és una de les millors televisions independentistes de Catalunya!! Una de les millors!! De les millors!!
Quanta dignitat!!

#25 catalanoide, Bcn, 04/06/2022 - 09:27

Una televisión pagada por todos para el goce de los lacis. Todo muy a la forma de hacer de los lacis.

#24 Martín, Villadecaballos, 04/06/2022 - 09:24

Volveré a ver Teletres el día que retransmitan las corridas de toros de Cardona.

#23 Doña Sol, Camino del destierro, 04/06/2022 - 07:27

En la BBC, y para mantener su neutralidad, un presentador puede ser despedido incluso por publicar sus opiniones políticas en las redes. Pero viene Gerard Quintana y compara -con la ignorancia habitual e interesada de los procesistas- la monarquía británica con la española, diciendo que esta viene de Franco.

#22 Marti, Palafrugell, 03/06/2022 - 22:48

"Només la BBC pot competir amb TV3" (Arturito Mas ens sus dias de gloria).