Publicitat
Comunicació · 12 de Maig de 2014. 16:46h.

La CCMA justifica el no a La Vanguardia per la “recuperació” econòmica

TV3 comercialitzarà la publicitat amb Catalunya Ràdio

La CCMA justifica el no a La Vanguardia per la “recuperació” econòmica

Duart, Riera i Sallent, en una imatge d'arxiu

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha decidit impulsar un nou model de gestió de la publicitat que potenciï les sinergies entre TV3 i Catalunya Ràdio. És per això que ha acordat aturar el procés de contractació de la comercialització d’espais publicitaris de Televisió de Catalunya, que segons es comentava al sector va estar a punt de ser controlat pel Grup Godó.

La Corpo ha justificat aquesta decisió per la “recuperació” econòmica, així com per la reducció de la competència arran del tancament d’alguns canals de la TDT, després de la sentència del Tribunal Suprem. “L’anàlisi actual del sector audiovisual i del mercat publicitari posa de manifest, però, que les raons que van conduir a la necessitat de trobar noves fórmules en la gestió comercial han canviat”, expliquen en un comunicat.

“D’una banda, hi ha una evolució positiva dels ingressos publicitaris de la CCMA l’últim trimestre del 2013 i el primer trimestre del 2014 que confirma els indicis de recuperació. De l’altra, hi ha hagut una reducció de l’oferta de canals dels dos grups hegemònics derivada d’una sentència del Tribunal Suprem, amb conseqüències sobre la fragmentació de l’audiència i la concentració comercial”, argumenten.

També asseguren que “la realitat actual permet potenciar les sinergies que es puguin aconseguir amb la comercialització conjunta de la publicitat a Televisió de Catalunya, Catalunya Ràdio i els mitjans digitals de la CCMA sense cap condicionant”. Així mateix, la possibilitat de tornar a desenvolupar estratègies de venda multicanal ha de permetre, també, “una millora de l’eficiència comercial dels mitjans de la CCMA, en compliment dels mandats recents del Parlament de Catalunya, i recuperar avantatge competitiu en la línia de les tendències del mercat”.

“Aquest model ha de permetre millorar els ingressos de publicitat de la Corporació, una via de finançament essencial per garantir la viabilitat i la qualitat del servei públic que ofereixen els mitjans de comunicació, especialment en una conjuntura de dèficit com l’actual”, diuen.

Publicitat
Publicitat

10 Comentaris

Publicitat
#9 BEJOTA, BCN, 15/05/2014 - 17:35

SR. MAS: CLA DEIXAR DE BANDA EL NO-DO.QUINA VERGONYA SUBVENCIONAR TOTS EL MEDIS ACATALUNYA !

#8 BEJOTA, BCN, 14/05/2014 - 17:30

CRONICA GLOBAL.

L'economia catalana, "més afectada" que la resta pel secessionisme.
"És un element d'inquietud" per als que planegen invertir a curt o mig termini a Catalunya.

#7 BEJOTA, BCN, 13/05/2014 - 17:44

Ludger Fretzen: 'Volkswagen-Audi abandonaría Cataluña en caso de secesión'La filial de Volkswagen-Audi en España comercializa, además, los vehículos Skoda. En 2011 vendieron 127.315 vehículos y es el grupo automovilístico que más vende en España.
LVL

#6 Miquel, Barcelona, 13/05/2014 - 10:35

el que han de fer es acomiadar la Directora Comercial i l'equip de vendes i fer foc nou. Esta tot massa encarcarat!!!

#5 Kropotkin, Vic, 13/05/2014 - 09:19

Traduccion para los no habituados a los chanchullos del Regimen: EL Grupo Godo ya no mantiene la linea ciegamente estelada de hace unos meses y esto obliga a castigarles. El Regimen es asi...