Publicitat
Comunicació · 4 d'Abril de 2013. 18:26h.

La imatge d'Espanya cau en picat

'The New York Times' alerta que "els casos de corrupció han sacsejat quasi totes les institucions públiques a Espanya"

La imatge d'Espanya cau en picat

Una imatge de la informació del 'The New York Times'

La imputació de la infanta Cristina ha tingut ressò en la premsa internacional que, com en el cas del The New York Times, ha aprofitat per passar llista als casos de corrupció que hi ha a l'Estat espanyol. Així, el diari ha remarcat que la imputació de Cristina de Borbó és "el primer cas d'una persona de la família reial que és cridada davant un tribunal a la història moderna espanyola".

Aquesta circumstància ha portat al The New Yort Times a afirmar que, aquesta citació per part del jutge José Castro, "a més de entelar la imatge de la monarquia" passa en un moment on "els casos de corrupció han sacsejat a quasi totes les institucions públiques a Espanya".

"El cas s'ha afegit a una llarga llista d'investigacions de corrupció que han minat la confiança dels espanyols en les seves institucions de govern i avivat el ressentiment popular en una època de moltes dificultats econòmiques per a molts", ha recordat.

El diari nord-americà també ha recordat el cas Bárcenas en el seu reportatge i ha advertit que "la popularitat del president del Govern (Mariano Rajoy) ha caigut al seu nivell més baix des que va assumir el càrrec a finals de 2011. El Govern ha imposat mesures d'austeritat que també han contribuït a la disminució" d'aquesta popularitat.

Alhora, el rotatiu ha insistit que "la popularitat Rei Joan Carles també ha caigut", i ha recordat que "l'any passat, va fer una disculpa sense precedents després de patir un accident durant unes vacances de cacera de l'elefant africà que van ser vistes com una ofensa pels ciutadans comuns, obligats a la estrènyer-se el cinturó".

Publicitat
Publicitat

13 Comentaris

Publicitat
#10 Kropotkin, Vic, 06/04/2013 - 00:02

Es por eso que des de C's tenemos grandes propuestas para salir de la crisis: cargarnos la inmersión lingüística, la bandera española en todos los ayuntamientos; y lo mas importante de todo, misas en español....juas, juas...mejor hundidos

#9 Kropotkin, Vic, 05/04/2013 - 15:29

Menos mal que el triunfo catalanista en la lucha contra el paro y la corrupción está equilibrando la balanza... Jua, jua, jua,...

#6 Claüc, Sabadell, 04/04/2013 - 22:29

Es pot caure en picat quan està amunt, no quan està a tocar de terra.

#5 Trinity, Rellinars, 04/04/2013 - 21:09

és pot caure quan t'estàs arrossegant?

#4 Marcel, Barcelona, 04/04/2013 - 20:20

Doncs això és bo per a CAtalunya!

#4.1 Trinity, Relinars, 04/04/2013 - 21:10

bé, ho seria si les institucions catalanes estiguessin incòlumes

#4.2 Jordi, Zaragoza, 04/04/2013 - 21:24

Marcel, infeliz, la parte más corrupta de España es Cataluña.

#4.3 Gerard, Barna, 04/04/2013 - 21:44

I la més netes València, Madrid i Andalusia. "Otro Soberano camarero!!".