Publicitat
Comunicació · 30 de Setembre de 2015. 14:29h.

La Junta Electoral veu un possible "delicte" a l'Ara

Per un anunci publicat el passat 27-S

La Junta Electoral veu un possible "delicte" a l'Ara

Imatge de l'anunci

La Junta Electoral veu possible “delicte” al diari Ara per un anunci publicat diumenge passat, el mateix dia de les eleccions al Parlament, "amb la intenció clara" de demanar el vot per a les formacions sobiranistes.

Unió va denunciar una publicitat al diari el 27-S en la qual “mitjançant l'ús d'un llenguatge lúdic i festiu incitava als lectors a votar en favor de les candidatures de caràcter independentista”.

L’Ara va al·legar, segons l’escrit de la JE al qual ha tingut accés e-notícies, que “no concorria en el mitjà el caràcter de formació política i que en l'espai publicitari objecte de controvèrsia només es citava una ideologia ("la independentista"), sense assenyalar partits o formacions polítiques de manera concreta”.

Tot i això, la Junta Electoral considera que com demostra “el propi text publicitari inserit” no solament “sí s'esmenta en el mateix una determinada ideologia política, fet que ja de per si estaria prohibit, sinó que s'al·ludeix directament a dues de les candidatures concurrents a les eleccions (JUNTS PEL SI i CUP)”.

“Va existir, doncs, una intenció clara i evident de captar sufragis per a aquestes dues formacions”, afegeixen abans de dir que “per la seva gravetat, els fets poden ser constitutius no només d'una infracció electoral (art. 153 LOREG), sinó fins i tot constitutius de delicte (art. 144 LOREG)”.

Per tot plegat, abans de l’apertura d’un expedient sancionador, han decidit transmetre la denuncia a la Fiscalia “per si els fets denunciats per Unió Democràtica de Catalunya poguessin ser constitutius de delicte”.

Portada de l'Ara de diumenge

Publicitat
Publicitat

52 Comentaris

Publicitat
#38 Kropotkin, Vic, 01/10/2015 - 14:21

Pues me parece que este hilo también está directamente controlado por la fauna del ARA, porque ya llevo 5 comentarios baneados... Jua, jua, jua,...

#37 Lalaia2015, BCN, 01/10/2015 - 10:08

Però, esclar, la Junta Electoral no veu cap indici de delicte en totes les editorials i articles apareguts diumenge en tots els diaris de Madrid en concret i espanyolistes en general, cridant, expressa o tàcitament, al vot antiindependentista.

#36 Lluís, Barcelona, 01/10/2015 - 00:34

A veure si us informeu, això va als treballadors garrulos espanolistes que van votar a Ciudatans:

- Están a favor del despido libre.
- Contra renda mínima garantizada.
- En contra de subir salario mínimo.
- Quieren sacar de la cobertura médica 400 medicamentos.

Y suma y sigue...

#36.1 asereje, BCN, 01/10/2015 - 11:45

Vaya, vaya, ¿estás hablando de CDC? Pues entonces te faltan algunas cosas mas, como recortes y Mas recortes, privatizaciones, 3% (¿o era el 5%?), palaus, pujoles, suiza, prenafetas, pelotazos de goma,... ¿por eso debemos llamar garrulos a sus votantes? Primero, respeto. Segundo, coherencia.

#36.2 Casper, Bcn, 01/10/2015 - 14:26

Las hermanas Aserejé se han dado por directamente aludidas no sólo por ser de Ciudad'anos facción Cañas, sino, también, porqué ignoran la diferencia entre hurto y cohecho, entre el presupuesto público y sus negocios privados.

#36.3 subvencion.cat, subvenciones.cat=sin limite viva el ?, 02/10/2015 - 03:32

Lluís te informo pequeño artropodo, respecto votar a los del SI:

- Adoctrinamiento de niños y anulación de la crítica en clases, y nada de Español de rango alto, siempre el de la calle.
- Casta lingüística hiper subvencionada junto a castellers, sardanistas,coblas etc etc ..
- Subvenciones periodic

#36.4 Omar Jayyam, BCN, 03/10/2015 - 12:06

Tu paternalismo para con los trabajadores dice mucho de tu supremacismo:

Si en vez de mentir te hubieras leido las propuestas, entenderías porque los votan,

- Acabar con los contratos temporales.
- Complemento salarial para rentas bajas.
- Reabrir lo quirófanos por las tardes.

#34 Sergi, LA , 30/09/2015 - 22:31

això de l´ARA és un sistema econòmic Ponzi. Treballadors públics guanyen molta pasta, fan un diari privat però sabent que seràn subvencionats per una entitat pública. Això a Nord Amèrica està prohibit. En el nou pais espero que tingueu això en compte, tot i que no ho crec.

#33 Jaume S., BCN, 30/09/2015 - 20:29

Quina pena que em fan molts comentaris de nacionalistes espanyols que deuen ser de Ciudadanos .

#33.1 Neo, Pensamiento estelado=fascismo, 02/10/2015 - 03:30

Jaume, algún problema con la pluralidad??? O te gusta el pensamiento monocolor? Ah ... vale profesores persiguiendo a niños por si hablan Español ... y sobretodo consignas .. entiendo ... entiendo ... todo bien por el neocortex?