Publicitat
Comunicació · 24 de Gener de 2013. 16:59h.

La premsa de Madrid treu foc pels queixals

Els diaris insten al Govern estatal a respondre el "desafiament" del Parlament

La premsa de Madrid treu foc pels queixals

Una imatge de les portades d'avui

La premsa de Madrid treu foc pels queixals després de la declaració de sobirania del Parlament de Catalunya. El diari La Razón ha titulat en portada: "Al marge de la llei", i en un altre destacat: "Mas declara 'sobirana' Catalunya".

Per la seva banda, l'ABC, amb una foto d'Oriol Junqueras assegut sol a la cambra catalana, ha titulat que la declaració és "il·legal, inconstitucional i absurda".

El diari El Mundo ha preferit una foto de Joan Herrera, Artur Mas i Junqueras, i l'avantítol que "el Govern obligat a recórrer davant el Tribunal Constitucional". En gran, que "85 diputats catalans usurpen un dret de tots els espanyols".

En el seu editorial, el rotatiu dirigit per Pedro J. Ramírez ha afegit que "el Parlament ha vulnerat l'abc de la democràcia". "Seria un acte d'autisme polític ignorar que som davant una fulla de ruta cap a la independència i un obert desafiament a l'Estat", ha advertit.

Per la seva banda, el diari de Paco Marhuenda ha alertat a l'editorial que "amb la iniciativa de Mas tots perden, tret dels republicans que dirigeix Oriol Junqueras".

L'ABC ha remarcat que la declaració del Parlament va "contra la Constitució". "Un parlament autonòmic ha estat utilitzat per atacar la Constitució i donar cobertura a un procés de ruptura. La responsabilitat del Govern central li imposa el deure de respondre".

Publicitat
Publicitat

54 Comentaris

Publicitat
#23 Lo padrí, Lleida, 25/01/2013 - 18:05

Com brama el gremi de la faixa. Això és bon senyal, anem bé, molt bé. Estan del nervis aquests detritus neofalangistes.

#22 BEJOTA, bcn, 25/01/2013 - 16:30

Oliu demana ?diàleg? sense sortir de ?la legalitat vigent?
Redacció
El president del Banc Sabadell, Salvador Oliu, ha demanat aquest dijous, en relació a la declaració de sobirania aprovada el dia anterior al Parlament, que no s?abandoni ?la legalitat vigent?.

#21 Selrac, BCN, 25/01/2013 - 14:15

Buf, quina mandra que foten tota aquesta colla... Per sort, sembla que la cosa agafa embranzida i ben aviat els podrem observar des de lluny, amb aquella curiositat antropològica amb que hom es mira els documentals del National Geographic.

#20 BEJOTA, bcn, 25/01/2013 - 13:33

La Caixa no se fía de la Generalidad
La entidad que preside Isidro Fainé ha comunicado al Gobierno catalán que en 2013 no van a prestarle más de 8.000 millones de euros por considerar la inversión de alto riesgo.

La patronal té la derrera paraula i no l'ignorancia de molta gent a Catalunya

#20.1 JdB, La Selva.GI, 25/01/2013 - 23:37

així això de les votacions es una comèdia? Sempre diu l'última paraula la patronal? Som encara en una democràcia orgànica?
No ets més ruc per que no t'entrenes.

#19 Eloi, Barcelona, 25/01/2013 - 08:32

Si si muy malos en Madrid uuyy que comen catalanes. Pero Josep Pujol no tiene inconveniente en empadronarse en Madrid para no pagar impuestos locales en cataluña...
http://www.eldebat.cat/cast/viewer.php?IDN=67156

#19.1 Cigronet, SFG, 25/01/2013 - 11:42

Suposo que vivint a Barcelona sabreu el què és un ase ??. Si, vul dir un burro = ignorant. Doncs bé, potser primer que miris per a què servien o serveixen els 22 milions que el teu Barcenas del teu PP s'ha fotut a la salut teva i dels que els voteu.

#19.2 pepe, andorra, 25/01/2013 - 13:28

cigronet, lo dices como si en Cataluña fueran todos unos santitos, es cierto q todos los políticos son unos aprovechados, pero los de Cataluña fueron de los primeros en hacerlo y enseñar el camino a los demás. Como muestra, mírate lo q costaron los Centros de acogida turísticos de cada comarca.

#19.3 Eloi, Barcelona, 25/01/2013 - 13:51

Cigronet:¿ No te enseñaron en el cole que no se responde con otra pregunta? Eres infantil. No soy fanatico como tu que defiendes a tus "idolos" aun cuando estan hasta el cuello de M..
Si barcenas es corrupto pues que lo metan en carcel. No seas fanatico que son tus "idolos" quienes te roban