Publicitat
Comunicació · 6 de Maig de 2013. 21:02h.

La ràdio en català atrapa l’espanyola

Augmenta en 690.000 oients entre el 2007 i el 2011

La ràdio en català atrapa l’espanyola

Imatge dels estudis de Catalunya Ràdio

Hi ha una tendència a l’alça de gent que escolta ràdio en català. Segons la conselleria de Cultura, que aquest dilluns ha difós l’informe sobre política lingüística del 2011, els mitjans radiofònics en aquest idioma han guanyat 690.000 oients des del 2007.

A partir d’una pregunta a la ciutadania, de més de 14 anys, sobre la llengua de la ràdio que va escoltar ahir, els mitjans en català han passat d’un 41% d’oients al 2007, a un 57,6% al 2011. En contrapartida, la radiodifusió en castellà gairebé ha quedat en el mateix percentatge: del 59,3% al 60,6% en el mateix període.

Mentre la ràdio en català ha augmentat en 690.000 oients, el castellà ha crescut en 170.000, sempre entre el 2007 i el 2011.

Els diaris han viscut una evolució semblant, amb un augment de lectors en català, però amb uns percentatges molt més baixos. La premsa escrita en paper i en castellà, ha passat del 85% al 2008, al 79,4% al 2011. I els diaris llegits en català, del 27% al 36%.

Pel que fa a la televisió, entre el 2007 i el 2011 el percentatge d’augment del castellà (1,2 milions de nous televidents) supera el del català (1 milió). No hi ha hagut variació d’internautes (un 50%) que assegurava haver usat el català a la xarxa en els darrers 30 dies.

L’èxit de les polítiques de la Generalitat és menor quan es parla de Cinema. Tot i l’augment, de gairebé el doble, de gent que assegura haver vist la darrera pel·lícula en català, la diferència entre els dos idiomes és abismal. L’any 2011, el 87% havia vist el darrer film en castellà, per només un 8% en català.

Publicitat
Publicitat

10 Comentaris

Publicitat
#6 Claüc, Sabadell, 07/05/2013 - 08:24

El què no entenc és perquè divulguen ara, una enquesta del 2011.
En tot cas, entre el 2011 i el 2013 l'augment de ràdios i diaris en català ha estat important. Per tant, aquestes xifres a data d'avui encara serien millor.

#5 pelaez, barna (España), 07/05/2013 - 06:20

La Radio regional en catala atrapa a las de ambito nacional.

#5.1 Gilipóllez, Villaterrobo, 07/05/2013 - 08:40

La radio en lagarterano atrapa a la radio nacional en castú, en madrileño y en panocho. También avanza la audiencia de radio en baturro (pardieeeezzzz !!!!!, mulaaaaa .... !!!!) y en LAPAOC, lengua aragonesa propia de Aragón occidental.

#4 Gerard, Barna, 07/05/2013 - 04:30

És el que passarà amb el cinema el dia que es trenqui l'aliança immobilista entre les majors i l'espanyolisme. De la ràdio en català els "bilingüistes" en deien exactament el mateix que diuen ara del cinema: Que és una tonteria i que no interessa a ningú. No volen llibertat però la tindrem.

#3 Kropotkin, Vic, 07/05/2013 - 00:18

En el mon a rac1, Esperanza García ex-candidata de C's por BCN (ahora en el PP, por supuesto) defendiendo gasto militar por encima de ayudas a dependencia. ....juas, juas....mejor hundios

#1 ander, lleida, 06/05/2013 - 21:13

Cuando una radio catalana está obligada a producir un 50% de su contenido en Catalán. Ni que decir que si todo es en Catalán podrá vivir mejor de subvenciones. Arrinconar el Español en prácticamente(sin el prácticamente) una obligación.

#1.2 mireia, barcelona, 06/05/2013 - 22:43

doncs molt fàcil, te'n tornes al teu poble d'on vas sortir mort de gana, perquè allà tindràs el 100% de la ràdio en ecscañol, si és això el que vols, oi que sí, Andrés?.

#1.3 Jordi ROmero, BCn, 06/05/2013 - 23:20

Coi d'immigrants anticatalans. SI no t'agrada el català, que és la LLENGUA DE CATALUNYA, te'n tornes al teu mer-da de país i no emprenyes als que vivim a Catalunya. Sou els únics immigrants que emprenyeu.

#1.4 Gerard, Barna, 07/05/2013 - 04:33

Com us fot que s'apliqui la llibertat que tan dieu defensar, oi Ander? L'única llibertat que voldríeu és la de novolver saber res del català i que no es produís absolutament res en aquesta llengua.

#1.6 Culeamuerte, Las Corts, 07/05/2013 - 08:37

A Mireia no la conocen ni en su casa, y se cree la Reina de Cataluña. La que reparte carnets de buen catalan y malo. La que reparte los visados ... Seguro que no eres la típica foca con 30 dioptrias que no se come un rosco, la típica amargada, seguro. Ni mucho menos.