Comunicació · 30 de Setembre de 2014. 17:20h.

La Razón ‘juga’ amb el nazisme

El diari publica una vinyeta en la qual el vincula al nacionalisme

La Razón ‘juga’ amb el nazisme

Imatge de la vinyeta

El diari La Razón publica aquest dimarts una vinyeta d’humor, en la qual vincula el nazisme amb el nacionalisme. Aquesta, en efecte, ha sortit l’endemà que el TC suspengués cautelarment la consulta sobiranista a Catalunya.

La Razón ha optat per una vinyeta, signada per Caín, en la qual es pot veure un jove amb el braç alçat i un braçalet amb l’esvàstica. L’acompanya el següent text: “Ai, el Segle XX… Quan el nacionalisme era una festa”.

Precisament, s’ha publicat a la pàgina 3 del diari, just a sota de l’editorial titulada “Final de l’escapada”. “Després de la decisió del Tribunal Constitucional, Artur Mas faria bé d’acceptar la mà estesa de Rajoy”, diuen.

Publicitat
Publicitat

43 Comentaris

Publicitat
#31 Oriol2, BCN, 02/10/2014 - 16:30

I si en compte de l'esvàstica hi posessin el jou i les fletxes? Com es deia aquell senyor que els duia i que saludava amb el braç alçat... Fraga, oi? Em sembla que va fundar un partit polític... els de "La Razón" el coneixen, per casualitat?

#30 Fan de Batet, Tarraco, 01/10/2014 - 12:26

Se podrá decir lo que se quiera, pero cuando ves la simbología con antorchas por la noche y la gente uniformada en manifestación (uniformada con camisetas amarillas, sí eso es gente uniformada), levantando 4 deditos al unísono , se te ponen los pelos como escarpias.

#30.1 pep, feixistes la plaga del segle 21, 01/10/2014 - 12:34

De veritat q ets de Tarragona? no ho crec.
Quins collons comparar el nacionalisme català amb el nazisme.

#30.2 Cesc, BCN, 01/10/2014 - 15:38

Uy quin ensurt, pensava que estaves parlant dels xinesos de Hong Kong, que amb el mòbils es queixaven de que no els hi permeten exercir la democràcia i votar. No sé perquè però això de no deixar exercir la democràcia em sona que passa el mateix en un lloc proper, però ara no recordo on. I tú Batet?

#30.3 Antonio Carmona Lopez, Viladecans, 01/10/2014 - 16:23

Ojo, que la imagen de España está cayendo por los suelos por el tema catalán. La agencia de noticias Bloomberg ha publicado hoy un editorial durísimo contra España y contra Rajoy por no permitir la consulta catalana. http://www.bloombergview.com?/ articles?/2014-10-01?/first-sc otland-now-spain

#30.4 Terraxa, Terrassa, 02/10/2014 - 00:46

Antonio, deixa-ho, tant és, però si ni l'ambaixador espanyol a Londres sap anglès!!!
A part d'això, usar el nazisme d'aquesta manera és trivialitzar-lo, una vergonyosa falta de respecte a les víctimes, que només pot fer gent molt miserable.
Podrien haver dit el mateix d'una altra manera.

#30.5 Oriol2, BCN, 02/10/2014 - 16:24

La Via Catalana podia semblar-te ridícula, però els "uniformats" tenien tot l'aspecte d'anar amb la samarreta d'un grup excursionista que va a fer una costellada. Això sí, fa uns mesos vaig veure una manifestació de skins a Aribau amb el braç alçat i la bandera espanyola.

#29 Jordan23, Barcelona, 01/10/2014 - 11:58

Hombre, ya sabemos que exageran en Madrid y que la finura y continencia no es lo suyo pero ayer en muchos ayuntamientos había manos alzadas con los 4 deditos. En el fondo es nacionalismo y algo de verdad hay.Por ser un proceso Nacionalista me asusta.

#29.1 Oriol2, BCN, 02/10/2014 - 16:27

Això dels quatre dits és penós, hi estic d'acord, i existeix un nacionalisme català indesitjable, també d'acord, va. Però el nacionalisme català majoritari és molt més tranquil que no pas els lectors de "La Razón" -que de fet encara reivindiquen un senyor que saludava amb el braç alçat-.

#28 Ensucia a los demás que así me limpio yo, viejo truco, 01/10/2014 - 09:27

Lamentablemente la prensa de Madrid se ha convertido toda en cavernaria, el marketing manda, el cliente manda, y el cliente es PPero. Tiene gracia que algunos "sabios" crean que una prensa no subvencionada es más libre que una que lo está, la subvencionada obedece al poder y la "libre" al cliente.

#28.1 iñigo, bi, 01/10/2014 - 11:54

Qué gracia que digas eso. La prensa en Catalunya es unidireccional y está toda al servicio de la idea nacionalista. En Madrid hay muchísima más libertad de prensa que en Barcelona.

#26 Casper, Bcn, 01/10/2014 - 09:23

No entiendo si se refieren a los alemanes en Alemania o a los judíos en Palestina.