Publicitat

El diari de Godó demana "responsabilitat" a Rajoy i Mas

La Vanguardia afluixa

Portada de LV

La Vanguardia ha moderat el seu missatge sobiranista després de la manifestació del passat 11 de setembre. Si l'endemà el titular de portada era "Catalunya diu prou", 9 dies més tard es recorda que, amb la reunió d'avui, Rajoy i Mas es troben "davant una responsabilitat històrica". D'altra banda, el diari no s'ha volgut mullar sobre la carta que el Rei va publicar dies enrere on demanava a l'independentisme abandonar "quimeres".

Per la seva banda, El Mundo revela en portada una "ofensiva de Rajoy perquè els empresaris rebutgin la independència". Segons aquesta informació, el president espanyol hauria encarregat a alguns dels seus ministres que "adverteixin els líders de les 50 principals companyies catalanes dels riscos de la independència". En aquest sentit, el president de la Caixa, Isidre Fainé, ja hauria comunicat a Rajoy que les principals empreses espanyoles són partidaris de seguir a Espanya.

L'Ara, per la seva banda, s'arrisca a afirmar ja la data de les properes eleccions anticipades, que se celebrarien al final de la tardor. Segons el diari, les dates que estudia el Govern català són el 18 de novembre, el 25 de novembre o el 2 de desembre.

La Razón recull en portada les declaracions de la secretària general del PP, Maria Dolores de Cospedal, que afirma que "el futur de Catalunya el decideixen tots els espanyols". També diu que "la immensa majoria de catalans no combrega amb els postulats de la Generalitat".

El Punt-Avui troba positiu el rebuig de Rajoy al pacte fiscal, en considerar que provoca que "aquest país tingui l'oportunitat d'encarrilar a les urnes el seu futur cap a l'Estat propi". El País, per la seva banda, avança que "Rajoy oferirà a Mas millorar el finançament però sense pacte fiscal".

El Periódico diu que aquesta trobada entre Rajoy y Mas es "la (pen)última oportunitat". L'ABC es mostra contundent i afirma en portada que "Rajoy dirá no al trágala de Mas".

Publicitat
Publicitat

23 Comentaris

Publicitat
#8 Madrileño, Madrid, 21/09/2012 - 15:00

Y si se planteara al revés? Referéndum en España para ver si quieren que los catalanes sean españoles?

#6 germanapepa, bcn, 20/09/2012 - 12:27

Conec molts independentistes que no volen la indepèndencia amb CIU manant. Volem decidir lliurement per viure millor no per finançar MIllets, Montulls., ITV i demes. Volem ser lliures per tenir justicia social i drets no per haver de demanar caritat als rics. Que quedi clar.

#6.1 Montse, Barcelona, 20/09/2012 - 12:43

A com paguen el missatge a can PSC, germanapepa?
Sou més divertits que el fantasma del Mohammed, que diu que és de Ceuta i comenta els programes de TV3 !!!
Si arribeu a dotze escons, us envio un ram de roses, eixerits.

#6.2 spanish, Madrdi, 20/09/2012 - 14:39

Montse la vanguardia ens costa 10 milions d´euros ....i total per fer baixar el soufleeeeeeee

#6.3 germanapepa, bcn, 20/09/2012 - 15:56

No sabia que a Catalunya nomes es podia triar entre CIU corrupció i PSC. Crec que hi han moltes més opcions, quasi totes menys corruptes. Per cert Montse, quan cobres de CIU?

#5 spanish, Madrdi, 20/09/2012 - 12:06

nadaaaaaa la gestion era un desatre, no habia un duro en las encuestas bajaban encima han pactado con el PP todo el rato....que hacemos un akelarre nacionalista....venga de ITV y palaus ya no se habal...elecciones . mayoria absoluta y ?

#4 Lluís, Banyoles, 20/09/2012 - 10:58

La responsabilitat en aquest cas equival a independència. La resta és continuar amb la imparable i injusta davallada.

#4.1 Mohammed Abdullah, Ceuta (España), 20/09/2012 - 12:08

La responsabilidad empieza por asumir que por la via del unilateralismo se llega al punto muerto de ser la Abjasia del Mediterraneo, que la secesión debe hacerse de manera legal y pasando por una reforma de la Constitucion española.

#4.2 Lluís, Banyoles, 20/09/2012 - 12:47

Reformar la constitució és IMPOSSIBLE a la pràctica. A més, la gran majoria d'independències s'han fet desafiant la legalitat sota la que es trobaven. Sinó, les fronteres serien les mateixes des de 1912.

#4.3 Mohammed Abdullah, Ceuta (España), 20/09/2012 - 13:55

Se ha parado usted a pensar por un segundo el embolao que se puede preparar si hay una declaración unilateral de secesión? El despropósito legal que eso supone? Se da cuenta que cualquier acto del Estado secesionado sería delito en España? No hay otra via que no sea reformar la constitucion.

#4.4 pol, a, 20/09/2012 - 17:56

La secessió s'ha de fer democràticament i segons la normativa internacional. En aquest cas la constitució espanyola és paper mullat.

#4.5 Mohammed Abdullah, Ceuta (España), 20/09/2012 - 23:28

La ley internacional no existe, lo que existe es hacerlo de manera legal yendo de la ley a la ley (Como en Checoslovaquia) o de manera de bodevil yendo de la ley al kaos (como en Yugoslavia).

#3 Kropotkin, Vic, 20/09/2012 - 09:43

El insumergible Titanic català está a punto de zarpar. Apuntense señores al viaje inaugural, que va a ser una cosa histórica... Jua, jua, jua,...

#3.1 Xipolleig, Barcelona, 20/09/2012 - 10:02

Home Kropotkin, també et trobo aquí, quina sorpresa!!, i amb el mateix discurs prefabricat als laboratoris de premsament d'idees.
Has trucat tu al Conde per parlar-l'hi dels "èxits" dels vaixells de l'Armada Invencible ?, quin èxit, avui a la City els recorden llegeix el Financial Times

#3.2 Catalana, Barcelona (CATALUNYA), 20/09/2012 - 10:38

Noi... Kropotkintichín... mira que n'ets de "CANSINO"... però no deixis d'expresar-te, per favor. Així et deurem a tu, justament a tu, uns quants independentistes més.
jua...jua...jua... juanito!
saps alló tan vostre de "quién ría el último reirà mejor". Visca els teus juajuajua!

#3.3 Mohammed Abdullah, Ceuta (España), 20/09/2012 - 10:49

Enredarse en debates ahora de quien la tiene más grande (la identidad nacional) no conduce a nada y desvia la atención sobre el problema principal, que es como vamos a gestionar esto de manera civilizada para que no terminemos en un bodevil, yo creo que unos y otros somos capaces de hacerlo bien

#3.4 Lluís, Banyoles, 20/09/2012 - 10:59

Per mida, antiguitat i fatxenderia, aquí l'únic Titanic és Espanya, que a més, a hores d'ara, ja ha acomplert el mateix final que el vaixell.

#3.5 All i oli nacional, Valencelona, 20/09/2012 - 11:28

mohamed, és la primera vegada que et sento dir alguna cosa raonable, estic d'acord amb tu, i això té una solució molt senzilla: deixar que el poble de Catalunya lliurement i sense amenaces decideixi el que vol fer amb el seu futur, és el que vol el 80% de la societat catalana.

#3.6 Mohammed Abdullah, Ceuta (España), 20/09/2012 - 12:05

La solución sería sencilla, si en lugar de dedicarse a tocar las narices, insultar e ir por libre a lo kosovar los secesionistas actuan de manera civilizada, se leen la constitución y piden su reforma (para recoger la secesion catalana) desde un parlamento autonómico elegido a tal efecto.