Publicitat
Comunicació · 22 d'Agost de 2013. 12:42h.

L’ABC compara l'èxode sirià amb les empreses que marxen de Catalunya

La vinyeta mostra uns ninots afirmant que "som empreses fugint del nacionalisme català”

L’ABC compara l'èxode sirià amb les empreses que marxen de Catalunya

Vinyeta de l'ABC

El diari ABC compara els siris que han decidit fugir del seus país a conseqüència de l’enfrontament entre sunnites i islamistes amb les empreses que, segons la Comunitat de Madrid, han abandonat Catalunya per instal·lar-se a la capital de l'Estat.

En una de les seves vinyetes còmiques, firmada per Jose María Nieto, es pot veure un ninot que pregunta a una llarga cua d’altres ninots que van amb ulleres, corbata i maleta de feina: “I vostès també són siris fugint de la guerra?” I un d'ells respon: “No, no, som empreses fugint del nacionalisme català”. 

El conseller d'Economia i Hisenda de la Comunitat de Madrid, Enrique Ossorio, va explicar dilluns passat que més de 1.000 empreses catalanes s'han traslladat a Madrid durant els darrers tres anys, segons dades del Butlletí Oficial del Registre Mercantil (BORME), procedents d'altres comunitats autònomes.

En l'editorial del pasado 20 de agosto el diari va atribuir la fuga d'empreses al sobiranisme perquè considerava que "la ideologia lliberticida del nacionalisme dificulta el comerç i la prosperitat mitjançant absurdes i artificials normes identitàries".

Publicitat
Publicitat

38 Comentaris

Publicitat
#23 El azote de los necios, Barcelona, España, 23/08/2013 - 13:07

Madrid incrementó un 23% la exportación entre Enero y Mayo del 2013.... poco a poco los pilares del independentismo se derrumban y están desviando nuestro potencial hacia Madrid.... felicitaciones.....

#22 El azote de los necios, Barcelona, España, 23/08/2013 - 12:36

Diario Expansión. Siguen los datos de debilidad económica en Cataluña. Las exportaciones de Cataluña han crecido un 0,3% en el primer semestre y un 8% en el resto de España.....

#21 Korrupipi, Vic, 22/08/2013 - 18:24

La independencia traerá una crisis brutal, paro 30%, desahucios, suicidios, fuga de capitales... Ay calla, pero si esto ya es España...juas, juas...mejor hundidos

#20 Quèee???, bbb, 22/08/2013 - 17:17

Deu meu, què terrible acudit! Sóc jo l'única persona quese li ha posat els pèls de punta? Sou conscients del rastre de nens morts i de civils que cauen diàriament en aquesta infame i cruel guerra? Per favor, us cal veure una bona sessió d'imatges, i parlem! Amb gasos químics en zones d'infants!!

#20.1 Qui, E i CAT l'any 1990, 22/08/2013 - 20:00

En la guerra que van fer els americans no gaire lluny, a l'Irak, el gas mostassa que feia servir l'antic aliat dels ianquis, Saddam Hussein, contra els kurds provenia d'Alemanya... i els obusos per llençar-lo, de la fàbrica hispano-ianqui de Sevilla, Santa Bárbara. Eren els anys de Gonzàlez i Pujol.

#20.2 Terraxa, Terrassa, 23/08/2013 - 00:04

L'acudit de l'ABC és de miserables, però el comentari de QUI està absolutament fora de lloc, a no ser que vulgui dir que està d'acord amb el sentit de l'acudit. O del que els passa als sirians,

#20.3 Pilar, Barcelona, 23/08/2013 - 11:23

Terraxa, els sionistes ianquis tipus Henry Kissinger sou així de cínics. Trieu titelles com al-Assad i després us estranya que facin servir les armes químiques que els heu proporcionat. I el mateix us passa amb tots, des de Mubàrak a Saddam Hussein passant per Pinochet. Són els vostres monstres .

#20.4 Terraxa, Terrassa, 23/08/2013 - 23:16

Pilar, aquest acudit és repugnant, només cal veure el patiment del poble sirià. El teu comentari ês absurd i aberrantment sectari. I a més ets molt pesada amb lo dels sionisme i passada de moda (treure en Kissinger!!)

#20.5 Quèeee???, CAT, 24/08/2013 - 10:49

Terraxa, no te la coneixíem aquesta faceta sionista ianqui... no et fa vergonya defensar al-Assad, justament ara, quan està bombardejant el seu poble amb les armes químiques que li heu subministrat?.

#20.6 Terraxa, Terrassa, 25/08/2013 - 22:04

Cretí/na sectari/ària, el pitjor de tot és que alimentes el teu miserable ego usant milers de mort per poder continuar amb el teu discurset.
I, com de costum, continues mentint, posant en boca meva coses que mai he dit.


#19 Therese, bcn, 22/08/2013 - 17:07

Qui riu darrer, riurà millor. Sóm molts els que ara no riem, ens ho prenem seriosament i esperem temps millors. Paciència.

#19.1 El azote de los necios, Barcelona, España, 23/08/2013 - 09:30

Si, lo que tu quieras, pero deja de traducir expresiones españolas..... que pierdes aceite con el " qui riu darrer, riurà millor"....