Publicitat
Comunicació · 3 d'Agost de 2013. 11:13h.

L'ERO de la Corpo només afectarà a majors de 61 anys

I als que es presentin voluntaris

L'ERO de la Corpo només afectarà a majors de 61 anys

Concentració per l'acomiadament de treballadors

El preacord signat entre la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i els comitès d'empresa de TV3 i Catalunya Ràdio estableix que l'ERO afectarà a treballadors majors de 61 anys i a aquells que es preentin voluntaris.

En concret, el text estableix com a causes d’afectació "la voluntarietat i l’edat i preveu un període d’aplicació de quatre anys, del 2013 al 2017". Segons el preacord," el 2013 s’extingirien els contractes dels treballadors voluntaris i d’aquells que facin 61 anys o més. 

"Els anys següents, fins al 2017, s’anirien extingint els contractes de les persones que fessin 61 anys. Si es ratifica el preacord, afectaria un total de 225 treballadors, 205 a TV3 i 20 a Catalunya Ràdio", afegeix. 

Aquestes condicions han estat ha estat ratificades pels treballadors de Televisió de Catalunya i refusades pels de Catalunya Ràdio. En un comunicat, la CCMA recorda que "el preacord s’aplicarà a Televisió de Catalunya, on afectarà 205 treballadors en un període de quatre anys". 

En canvi, la Corpo exposa en un comunicat que la decisió dels treballadors de Catalunya Ràdio "comporta que el període de consultes acabi sense acord i que s’apliqui el pla d'acomiadament col·lectiu presentat inicialment, que afecta 58 treballadors".

Publicitat
Publicitat

14 Comentaris

Publicitat
#5 Xavier, Salt, 05/08/2013 - 02:22

Rosés prepara els bàrtuls. Tu, Alonsito, i la tortuga rampante (ferrari) aviat jubilats i cap a casa a veure les curses per la tele. S'ha acabat ser un furofu, partidista i parcial....per fi t'ha arribat la jubilació, quin plaer per Mclaren, Red Bull, Hamilton, Vettel i milers de catalans....!!!

#4 Xavi, BCN, 03/08/2013 - 12:25

Al final han tocat una despesa innecessaria.Ara caldria que amb l'estalvi tornin a contractar mestres o sanitaris interins que porten anys a l'atur ja que van ser els primers en patir el que estan patint a TV3.

#4.1 Cristina, Barcelona, 04/08/2013 - 10:13

Doncs ja pots esperar sentat. Està clar que els acomiadaments no comporten cap millora en l'estat del benestar. Al contrari, més despesa social.
Son per donar carnassa a la troika i seguir pagant un deute que no hem generat nosaltres.

#3 Gironí, Girona, 03/08/2013 - 12:13

Aixó no és un ERO. És una presa de pèl.

#3.1 fins els ous, Barcelona, 04/08/2013 - 10:14

Gironí, tu volies més sang, oi? No n'hi ha prou amb que persones que porten 30 anys a tv3 hagin de marxar forçosament. Realment, amb aquest esperit tant solidari, els catalans no anirem enlloc.

#3.2 jep, banyoles, 05/08/2013 - 12:42

Tens tota la raó del mon, es una presa de pel. Mantenir tota aquesta tropa mentre no hi ha diners per els que han cotitzant tota la vida (ajuts a la dependència, etc) es un insult i s?ha de dir prou, amb 600 persones es pot fer una televisió com aquesta i fins i tot millor.

#3.3 jep, banyoles, 05/08/2013 - 13:30

Resposta al que esta fins els ous., fins els ous estem el que hem aguantat aquesta disbauxa per tant de temps, reclames solidaritat i justícia ? quant l?has aplicat tu per reclamar-la ara ?

#2 Fabià, bcn, 03/08/2013 - 11:36

ERO reduït... i els pobres treballadors externs, de productores, desprotegits, al carrer. Salvem els de dins i, els altres, que es fotin. On és la solidaritat dels treballadors de la Corpo cap a ells? Tots calladets salvant la cadira. Això no atempta contra la qualitat 'del model'? Quin espectacle!

#2.1 Jordi de Sants, Bcn, 03/08/2013 - 12:26

Em sap greu xato, però ja saps que les empreses privades s'han de buscar la vida si un client cau. Això és així a tot arreu. Carai tu, estem molt ben acostumats no? Tu aqui, demanant que la Gene et subvencioni la teva empresa privada. I LA MEVA???? I LA DE L'ALTRE??? I LA DE MÉS ENLLÀ??

#2.2 Fabià, bcn, 03/08/2013 - 16:33

Jordi, els treballadors de productores són això, treballadors, i no estan subvencionats per ningú, porten anys treballant per La Casa en condicions pitjors que els treballadors contractats. I ara, patada i cap dels supercompromesos treballadors de TV3 diu ni piu perquè ell ja han salvat el cul.

#2.3 jep, Banyoles, 05/08/2013 - 13:21

Tens tota la raó del mon Fabià., compte en tocar aquesta colla de vividors no sigui que ens quedéssim sense tele. Segur que aquest que signa com Jordi de Sants en deu ser un dels 2300 panxacontents.

#1 cabo de guardia, barcelona, 03/08/2013 - 11:36

Para entendernos. Vacaciones pagadas en Haití; en lugar de en Sant Joan de Espí.

#1.1 Humbert, Barcelona, 03/08/2013 - 13:01

Estimat compatriota, Haití és al país més pobre de llatinoamèrica. No crec que ningú vulgui anar-hi de vacances. Crec que et referies a Tahití. En tot cas, abans d'opinar, informa't rei.

#1.2 Terraxa, Terrassa, 03/08/2013 - 16:09

nooooo, això que dius és el que van fer amb les prejubilancions de RTVE