Publicitat
Comunicació · 2 de Juny de 2011. 09:03h.

L'imperi mediàtic de la Diputació

Controla una tele, una emissora de ràdio i un diari digital

L'imperi mediàtic de la Diputació

Ramon Font, president del CAC; Marc Melillas, director general de la Xarxa Audiovisual Local; i Manel Calbet, president de TV Cardedeu, en una foto d'arxiu

La Diputació de Barcelona no és només un òrgan supramunicipal amb un pressupost de 700 miiions d'euros i una plantilla de 4.000 persones, sinó també un poder mediàtic: finançada amb fons públics hi ha la Xarxa de Televisions Locals, una emissora de ràdio (ComRàdio) i un diari digital, La Malla.

La XTVL se l'ha considerat sovint propera al PSC perquè depèn precisament de la Diputació, que ha estat governada pels socialistes des del 1979, i perquè sobretot subministra a ajuntaments de l'àrea metropolitana, la majoria governats fins ara per forces d'esquerra. La XTVL competia, de fet, amb Comunicàlia, aquesta en l'òrbita d'Esquerra perquè depenia fins ara de dues diputacions amb presidents d'Esquerra, però ja ha tancat a causa de la crisi abans de les eleccions municipals.

ComRàdio va ser fundada a mitjans dels anys 90 per contrarestar Catalunya Ràdio, llavors sota la influència de CiU, que manava a la Generalitat. El pressupost havia arribat a ser d'uns mil milions de pessetes anuals que progressivament s'ha anat reduint. Malgrat apostar en els seus inicis per figures com Josep Cuní, Joan Barril, Ester Sardans, Ramon Miravitlles o Sílvia Coppulo mai ha aconseguit grans índexs d'audiència, que sempre ha oscil·lat entre els 30.000 i els 50.000, a molta distància dels més de 500.000 de la pròpia Catalunya Ràdio o Rac1.

La Malla, fundat l'any 1999,  va ser un dels diaris pioners a Catalunya juntament amb Vilaweb, però la seva difusió, 97.391 usuaris únics segons OJD, està molt per darrera d'altres mitjans digitals. En una mostra de la neutralitat dels mitjans públics, està dirigit per Dídac Boza, que abans havia treballat al gabinet de premsa de l'Ajuntament de Barcelona.

Publicitat
Publicitat

24 Comentaris

Publicitat
#18 David, Barcelona, 03/06/2011 - 17:16

El que la notícia pretén, és que ara que tot això ja no està en mans dels socialistes, ara ja no els interessa, i advoquen per tancar-ho. Es pot ser més sectari?

#17 ferran , barcelona, 03/06/2011 - 13:30

Un altre gasto que no val la pena.
No tenim tv3 i catalunya radio com empresa pública de nivell al nostre pais?
Perque em de pagar mes per escoltar la mateixa noticia?
Els mitjas de comunicacio tenen que ser lliures.

#16 Jordi , Barcelona, 03/06/2011 - 09:14

Parlar d'imperi mediàtic fent referència als mitjans de la Diputació i, ímplicitament, demanar el seu tancament és fer, a més de premsa groga i faltar a la veritat, un flac favor al periodisme de casa nostra i a la comunicació pública i local catalana.

#15 sulfuro sulfuro, Barcelona, 02/06/2011 - 20:11

Lo mejor que se puede hacer con La Menjadora es
disolverla.
Es una Institución que sirve fundamentalmente para proporcionar bien retribuido refugio a los amiguetes de turno.
No sería extraño que CiU y PP lleguen a una acuerdo para perpetuar es ente.
Si lo hacen, veremos qué pasa con la austeridad.

#14 Ruth, barcelona, 02/06/2011 - 20:09

No entenc quina és la tesi d'aquest article. Demaneu que ens fotin fora als treballadors del grup? (XTVL en el meu cas).
Gràcies pel companyerisme, si és així.