Publicitat
Comunicació · 2 de Setembre de 2011. 16:25h.

L'últim cop de Jaume Roures

Mediapro, que ja controla els drets televisius del futbol, defensa que les ràdios paguin un canon

L'últim cop de Jaume Roures

Jaume Roures, en una foto d'arxiu

La Lliga de Futbol Professional (LFP) i les ràdios comercials mantenen un pols per la decisió de la patronal del futbol del cobrament d'un canon per poder transmetre des dels camps de Primera i Segona divisió els partits de futbol. La iniciativa de l'LFP té l'aval de Mediapro, l'empresa de Jaume Roures, que explota els drets televisius del futbol espanyol. "L'únic que demanem és que les ràdios paguin el mateix que quan surten fora a transmetre la Champions", va dir Roures.

Els clubs de les dues màximes categories demanen uns 15 milions d'euros al conjunt d'emissores per temporada. Cada ràdio pagaria aquest canon segons la cobertura i els oients. Així, cadenes com la Ser o la Cope haurien de desembutxacar uns 3 milions d'euros cadascuna, mentre que el canon per RAC1, per exemple, se situaria al voltant dels 300.000 euros.

Les ràdios s'han negat a pagar el canon al·legant el dret a la informació. A la primera jornada, només el Sevilla va permetre l'entrada dels professionals de les ràdios al seu estadi. A la resta de camps, els periodistes radiofònics van anar amb un notari per certificar que el club locales els impedia accedir a les cabines.

La cadena COPE va fer una aposta pels esports la temporada passada quan va fitxar Paco González i Pepe Domingo Castaño, ambdós de la SER. Després d'ells van arribar altres professionals com Manolo Lama. González va signar una contracte de cinc anys a raó d'1,3 milions d'euros anuals. Però la facturació de l'emissora episcopal per publicitat d'un 23% en el primer trimestre del 2011 respecte el mateix període de l'any anterior.

L'emissora del grup PRISA havia fet aquesta temporada una reestructuració del seu programa esportiu dels caps de setmana amb les incoporacions de Manu Carreño i José Antonio Ponseti. Però sense la possibilitat d'informar des dels camps aquestes opcions empresarials poden resentir-se.

Publicitat
Publicitat

5 Comentaris

Publicitat
#6 angel, cardedol, 03/09/2011 - 23:34

pesetero

#5 david, bcn, 03/09/2011 - 11:42

Tot per a engreixar de milions als dos porcs de la lliga de fútbol. Cobren 140 milions per temporada de les tv però no en tenen prou. I això que tenen un deute de 500-600 milions d'euros. Per una lliga justa ja!!!!

#4 Lubov, Bcn, 02/09/2011 - 22:21

Sort q en Roures és comunista maoísta. Ufff la típica hipocresía i cinisme dels progres.

#3 Bernat, BCN, 02/09/2011 - 19:27

Ho tenen perdut. Informar es dir el resultat i qui han marcat els goles als informatius, com fan les teles que no tenen els drets. El que fan Cope, Ser, Onda Cero, etc. són programes farcits de publicitat que els permeten guanyar molts diners i obtenir grans beneficis. Un negoci, a costa d'altres

#1 Quim, Pineda de Mar, 02/09/2011 - 17:52

El que haries de fer és acomiadar el locutor que va fer el penòs comentari sobre els "polacos".