El director de La Vanguardia, Màrius Carol, va replicar durant la tertúlia d'El Món a RAC1 el periodista Pere Mas, que va comparar Espanya amb Turquia. Mas va assegurar que "si s'hagués intervingut els mitjans públics ja estaríem a Turquia directament". "La comparació amb Turquia és de persona poc viatjada", va contestar Carol. Tot i això, Pere Mas no es va fer enrere i va argumentar que "jo he estat a Turquia i suposo que tu també".
D'altra banda, el director de La Vanguardia es va mostrar indignat tot recordant el 26 d'octubre. Pere Mas va defensar que twitter no va tenir cap influència en que Puigdemont finalment no convoqués eleccions. "Tu creus que un president de la Generalitat que rep trucades de Foment del Treball, del senyor de La Caixa, del senyor de les autopistes, de tot el món polític i econòmic espanyol es deixa influenciar per una piulada?", va preguntar Mas.
Carol li va preguntar aleshores si "totes aquestes trucades que dius que va rebre ho tens comprovat o és una intuició? No em toquis la pera, no fem brometes! Jo he parlat amb tots els interessats i això no ho he escoltat. Tant de bo s'haguessin fet aquestes trucades i s'hagués incorporat un element de reflexió".
"Tots aquests que van fer piulades i van fer l'animal al darrer moment ara sembla que no pasés res, que tot fos una broma, que jo no hi era. La gent ha d'assumir la seva responsabilitat i aquest país té un excés d'irresponsables. Aquests irresponsables que són tan poca cosa no poden ensorrar el meu país. El que hem de fer és agafar alguns per l'orella", va assenyalar.
"A mi em consta que Puigdemont va quedar molt tocat quan Marta Rovira li va dir que si convocava eleccions arrossegaria el seu nom per tota Catalunya. El Rufián amb les 155 monedes, l'alcalde de la Seu... tothom es posa 'estupendo' en aquest país, fins que anem en serio, i aleshores desapareixen", va sentenciar.
