La presidenta en funcions de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Núria Llorach, ha explicat en la comissió de control al Parlament que "a dia d'avui, es preveu generar un dèficit de 7 milions d'euros si no es prenen noves mesures o no hi ha aportacions extraordinàries per compensar la caiguda dels ingressos".
Llorach afirmat que "aquest any 2021 la situació torna a ser molt complexa" i ha al·legat que "amb un escenari de pressupost prorrogat del 2020, les aportacions de la Generalitat resulten insuficients".
També ha especificat que "el pressupost prorrogat del 2020 no reflecteix la caiguda dels ingressos publicitaris derivada de la pandèmia. Aquest fet és problemàtic, ja que la previsió del sector no és pas la de recuperar les xifres anteriors a la crisi per la pandèmia".
"L'efecte de la forta caiguda dels ingressos publicitaris, inicialment prevista per 15,5 milions d'euros, va fer que el Consell de Govern apliqués urgentment un nou pla de contenció", ha assenyalat Núria Llorach.
La presidenta de la CCMA ha afegit que "durant l'any es va anar seguint aquest pla i es va poder revisar a la baixa tenint en compte que la previsió de tancament comercial va millorar, també la previsió d'estalvis referents a capítol 1, i al fet que es va rebre una aportació extraordinària d'1,5 milions d'euros per compensar part de la caiguda de publicitat". "Això va permetre recuperar a l'últim trimestre de l'any alguns programes importants de la graella de TV3 que havien quedat suspesos", ha reconegut.