El Marroc ha denunciat el periodista Ignacio Cembrero per vincular-lo amb Pegasus, segons publica El Confidencial. L'acusa de perjudicar-lo a nivell diplomàtic i econòmic per sospitar que el Regne alauita va estar darrere de les infeccions de mòbils amb Pegasus.
Exigeix que es retracti i una indemnització per danys i perjudicis. És la quarta vegada que des del 2014 que les autoritats marroquines porten Cembrero als tribunals, penals o civils, a Espanya, però mai van aconseguir que fos condemnat.
Forbidden Stories, associació de 17 grans mitjans de comunicació, va començar a publicar el 18 de juliol del 2021 que uns 10.000 mòbils havien estat objectius dels serveis secrets del Marroc. Entre ells hi havia el de Cembrero. Tres diaris —'Le Monde', 'The Guardian' i 'Le Soir'— van publicar el seu nom com a afectat per l'espionatge.
El periodista suma amb aquesta quatre denúncies o demandes presentades pel Regne del Marroc o persones afins al mateix. En aquesta ocasió, el país l'acusa per la via civil per efectuar "diverses afirmacions" en què insinuava que el Regne alauita podia estar darrere de l'espionatge. En gairebé tots els casos Cembero citava com a font Forbidden Stories.
El Marroc requereix "una acció merament declarativa" mitjançant la qual busca el reconeixement de drets per evitar "que es taqui la seva imatge dins d'Espanya i internacionalment". "El demandat s'ha situat jurídicament en l'obligació de provar que el Regne del Marroc és responsable del suposat espionatge o, per contra, de desdir-se o retractar-se", indica. ”El Regne del Marroc no és responsable d'espiar Ignacio Cembrero, ni cap altre ciutadà. El Regne del Marroc no disposa del programa Pegasus”, sentencien.
Pressió del Marroc a un periodista
Denuncia per quarta vegada Ignacio Cembrero

Ignacio Cembrero
¡A por ellos!
6 Comentaris
Este mal llamado periodista come de la mano de pedro sanchez. Un autentico pelota del regimen. Animo marruecos, a por el !!!!
El sultanato de marruecos, buscando la muerte civil de un periodista español en territorio español.... El retorno de almorávides y almohades. El expansionismo tan común en satrapías y regímenes nacionalistas extractivos. Los Païses Marroquíes
No oblidis que darrera dedl Marroc hi ha la ¡delegació del govern Alhauita presidit per un tal Pedro, que tambè és el representant d'un tal George (Soros)..
Quien, en su barrio, o lo que es peor en su propiedad padezca inmigración ocupa magrebí, sabrá lo que es bueno, encima si llamas a la poli, actúan como si fuesen compinches de ellos, que mal hace Aragonés dando protagonismo a esta gente, y si seguro hay buenos, pero ¿dónde?, su religión es capaz de convertirles en mártires asesinos, en un plis
Marruecos requiere "una acción meramente declarativa" mediante la que busca el reconocimiento de derechos para evitar "que se manche su imagen dentro de España e internacionalmente"
Su imagen no es que está manchada, es que está NEGRA.
Esto no es nuevo. Hace muchos años Hassan II demandó al entonces director de Diario 16, el fallecido José Luis Gutiérrez, por vincularle al tráfico de drogas.