Publicitat
Comunicació · 29 de Juliol de 2015. 09:05h.

Reacció furibunda contra Albiol

El País el tracta de “xenòfob”, l’Ara l’acusa de “populisme ultra” i El Punt-Avui d’”extremisme nacionalista"

Reacció furibunda contra Albiol

Crítiques a Albiol

La designació del candidat del PPC, Xavier García-Albiol, ha provocat critiques a la premsa, que en diferents editorials, tracten de “xenòfob” l’exalcalde de Badalona. D’aquesta manera, El País considera que el nomenament de “l'extremista Xavier García Albiol resulta una pèssima notícia”.

“Exalcalde de Badalona, la tercera ciutat catalana, Albiol ha fet tota la seva carrera gairebé exclusivament al compàs de les campanyes xenòfobes contra la immigració, en la línia de la periclitada Plataforma per Catalunya o de moviments com la ultradreta francesa, dels quals només es diferencia en què no exhibeix un discurs antieuropeu”, assenyala.

“Nomenar candidats d'aquest perfil confirma el temor del PP a perdre els seus votants més radicals, però allunya als moderats i centristes, que són molts més. Albiol ha estat designat per competir a Catalunya, just on la mitjana del vot s'acosta més al centreesquerra. Li serà més que difícil competir amb les altres ofertes, en general més moderades, de l'espectre no independentista”, afegeix.

Per la seva banda, l’Ara considera que l’estil polític d’Albiol “s’assembla molt a la del Front Nacional de Marine Le Pen a França, un patriotisme amb tocs xenòfobs que posa sempre sota sospita l’immigrant”. El diari acusa al dirigent del PPC de “dividir els ciutadans en funció del seu origen, la seva cultura, la seva llengua o el seu color de pell”.

“L’unionisme, doncs, té un problema. Albiol no dubtarà a tibar-lo cap als instints més baixos, a buscar la fractura social que cínicament diu que provoca l’independentisme”, afirma, a més de remarcar que “un alcalde que ha jugat perillosament amb l’estigmatització de l’immigrant no és la millor carta per combatre un sobiranisme pacífic, democràtic i integrador”. “Amb Albiol, el PP es treu definitivament la màscara: tot s’hi val contra l’independentisme”, conclou.

El Punt-Avui també se suma a les crítiques i afirma que “l’elecció de Xavier García Albiol és una aposta clara per desplaçar el PP de qualsevol pretensió de la més mínima centralitat política a Catalunya, enfocant l'aposta cap a l'extremisme nacionalista i populista, perillosament fronterer amb la xenofòbia”.

“Una estratègia que busca la topada i la desestabilització d'una Catalunya que té prou experiència per defugir la temptació del xoc, perquè ja camina cap a la superació de l'escenari”, conclou.

El Periódico, tot i no acusar Albiol de racista, recorda que el candidat “desperta sentiments contradictoris, entre l’adhesió entusiasta i el rebuig frontal, pel seu peculiar estil i pel tractament del fenomen migratori, que concita acusacions de xenofòbia (Netejant Badalona va ser el seu lema de campanya). Una arma de doble tall, amb possibles rèdits metropolitans, però que pot despertar recels en votants moderats de CDC que no recolzaran l’aposta independentista de Mas”.

La Vanguardia, finalment, escriu que “aquesta clara aposta per una línia més dura i formalment agressiva té l'objectiu principal de recuperar vots que s'han escapat a Ciutadans ­Rivera va ser l'objectiu del primer atac ahir d'Albiol­, tasca en la qual comptarà amb Andrea Levy, una dona de tarannà més moderat, a qui de ben segur se li assignarà el paper de policia bo del tàndem. La batalla pel centredreta català, entre el PP, C's i Unió Democràtica, es presenta apassionant”.

Publicitat
Publicitat

49 Comentaris

Publicitat
#30 giordano bruno, tarragona, 02/08/2015 - 16:14

A albiol nunca le he oído un comentario xenofobo. Lo que no se puede decir de los dirigentes actuales de cdc udc erc. Por no hablar de los pasados o muertos

#29 Hay rabia en la secta!, bcn, 29/07/2015 - 21:49

Como dice el refrán. Ladran , luego cabalgamos.

#27 Reflexió, Bcn, 29/07/2015 - 19:52

No fora millor que les urnes decidíssin qui és més votat o menys?, Hom podría creure que aquestes desqualificacions provinents en part de mitjans subvencionats son una mostra de pànic?

#26 García, barcelona, 29/07/2015 - 18:26

Mama, pupa.

#25 Ernesto, Vilassar, 29/07/2015 - 16:51

Recuerdo que Albiol es el único candidato de los que se presentan que ya ha ganado unas elecciones. Es un dato, no una opinión.