Publicitat
Comunicació · 13 de Desembre de 2012. 22:28h.

S'acaba el 'xiringuito' del Baròmetre

ERC el va posar en marxa el 2005 amb fons públics i set anys després es torna a unificar amb l'EGM

S'acaba el 'xiringuito' del Baròmetre

Imatge de l'acte de signatura de l'acord

L’AIMC (Asociación para la Investigación de Medios de Comunicación) i FUNDACC (Fundació  Audiències de la Comunicació i la Cultura) han signat un acord d’assessorament i col·laboració mútua per a l’ampliació de la mostra de l’Estudi General de Mitjans a Catalunya que s’anomenarà EGM Baròmetre Catalunya. Entrarà en vigor l’1 de gener de 2013 i tindrà una durada de tres anys com a mínim.

La decisió significa, de fet, el final del Baròmetre de Comunicació, que havia de ser l'EGM català. El Baròmetre va ser impulsat el 2005 amb fons públics, llavors ERC governava al Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, com a alternativa a l'EGM, que es considerava que no era prou fidedigne a Catalunya, però els anunciants van continuar fent servir aquest darrer.
 
El president executiu de l’AIMC, Carlos Lozano, ha assenyalat que “l’ampliació de la mostra que s’aconseguirà a partir d’aquest conveni serà una gran ajuda tant per al sector publicitari com per als mitjans de comunicació, ja que millorarà el coneixement sobre el consum de mitjans en l’important mercat català amb el rigor tècnic i l’acceptació per part del mercat que té l’EGM establert des de fa 45 anys”.
 
Per la seva banda, el director general de FUNDACC, Joan Sabaté, ha destacat que “l’acord aportarà una única xifra d’audiència al mercat, fet que facilitarà el consens en el conjunt del sector i permetrà un millor accés dels mitjans catalans, especialment els de proximitat, al circuit publicitari estatal, afavorint així una major inversió”.
 
A partir d’aquest acord FUNDACC passarà a formar part de la Junta Directiva de l’AIMC, on representarà institucionalment els interessos dels mitjans de comunicació catalans de proximitat i vetllarà perquè el nou EGM Baròmetre Catalunya preservi la visibilitat que ha proporcionat a aquests mitjans el Baròmetre de la Comunicació i la Cultura.

Publicitat
Publicitat

2 Comentaris

Publicitat
#2 Pere, Vic, 12/03/2013 - 17:18

I quans diners deixa a deure el "xiringuito"?
Qui tindrà que pagar tots aquests calers??

#1 -emilio, a, 13/12/2012 - 23:18

Bueeeeno, el famoso Barometro, creo que x ahi zascandileaba el marialistillo del Salvador Cardus, que te voy a contar... era el unico medidor de audiencias que decia q "ElPeridodico de los Sociatas" era el diario mas vendido y leido de Cataluña, normal que los anunciantes pasaran olimpicamente d él