Publicitat
Comunicació · 26 de Febrer de 2014. 17:14h.

Sardà: “Sóc un mal català i un mal espanyol”

Assegura que el procés sobiranista al carrer no ha estat espontani, sinó “fomentat per ERC i CiU”

Sardà: “Sóc un mal català i un mal espanyol”

Sardà, amb Buenafuente, durant el programa

Xavier Sardà ha assegurat que “sóc un mal català i un mal espanyol” perquè “no funciono bé a cap dels dos llocs”. Sardà, en una entrevista amb Andreu Buenafuente a La Sexta, ha comentat també que el procés sobiranista al carrer “no ha estat espontani”.

“Crec que tinc una habilitat especial per tancar-me les portes allà on vaig, vull dir que crec que sóc un mal català i un mal espanyol. O sigui, no funciono bé a cap dels dos llocs”, ha manifestat. “Has provat a Andorra?”, ha replicat Buenafuente fent broma.

“Jo sempre he dit que Portugal, on la gent parla molt bé anglès perquè no hi ha doblatge. Els portuguesos es lleven al matí i són portuguesos, van a treballar i són portuguesos, al migdia van a casa i són portuguesos, fan la migdiada i són portuguesos. Van a dormir i són portuguesos”, ha contestat Sardà.

En aquest sentit, ha argumentat que “aquí sempre estem amb si sóc català i espanyol, amb si em sento només espanyol, o català que sóc amic dels catalans que no li donen la mà al Príncep… Que si què t’has cregut, que ets un col·laboracionista, perquè ara s’ha posat de moda col·laboracionista. En fi, hi ha bon rotllo”.

Preguntat sobre el paper de la classe política, ha dit que “sóc tan estrany que tinc la noció que els polítics estan per solucionar problemes; quan veig que creen problemes a mi m’inquieta una mica”. La situació que es viu -ha seguit- és “com Matrix”. “Mas diu que es farà la consulta i Rajoy diu que no i no volen parlar”, ha lamentat.

D’altra banda, Sardà ha considerat que “CiU i ERC han fomentat un clima, des de la licitud política, favorable a la consulta i a la sobirania de Catalunya”. És per això que creu que el sobiranisme al carrer “no ha estat espontani”. Per tot això ha afirmat que els partits sobiranistes han fet servir “els seus mitjans i els periodistes”.

Publicitat
Publicitat

102 Comentaris

Publicitat
#90 kiko, tarraco, 28/02/2014 - 11:12

i sobre tot un gran pallasso

#88 iñigo, bilbao, 27/02/2014 - 18:41

Me da mucha rabia que Buenafuente defienda que el soberanismo es un movimiento popular, porque es rotundamente falso. El nacionalismo ha sido muy hábil al crear una falsa pero convicente apariencia de espontaneidad. Gracias a Sardà por decir la verdad.

#87 Verdacht, Girona, 27/02/2014 - 16:12

En altres períodes el moviment sobiranista hauría estat més creible que ara mateix.. Ara per ara rau la sospita sobre si el govern de CIU davant l'inoperancia evident de no poder superar els problemas econòmics no hagi muntat una via d'escapament.

#87.1 peus, peus, 27/02/2014 - 16:51

Esta clar que els empresaris catalans que son els que manen.....tots son indepes.ciu proposa l'independetisme i a les eleccions palma...pol lo tant a ciu li conve molt el cami que porta...Sarda pensa:si ets indepe es per que et manipulen,si ets espanyolista ets intelegent= pedant esnob pensar aixi

#86 Betlem Esteve, Mollet del Vallès, 27/02/2014 - 14:50

Ai, Javier, Javier..., què t?has cregut? tu ets essencialment un poca-solta, però prou espaviladet malgrat tot per anar visquent del cuento fent-te passar per l?enfant terribile perseguit de tothom, un murri victimista i botifler made in PSC, un bufó sense ningú que li rigui les gràcies...

#86.1 El azote de los necios, Barcelona España, 27/02/2014 - 15:20

Betlem véte de Mollet , separatista renegada, en tu pueblo no te quiere la inmensa mayoría de la población...eres una inadaptada que traiciona el sentimiento mayoritario español en Cataluña.
Quien a hierro mata a hierro muere.....

#86.2 Centre reformista liberal, BCN, 27/02/2014 - 15:32

Vaya par estais hechos, Betlem y azote. Sois tal para cual, la viva imagen de los extremos irreconciliables que, en sus formas, no estan tan alejados. Con posturas tan enconadas seguro que esta jaleo no se va a desbloquear jamas de los jamases.

#86.3 Betlem Esteve, Mollet del Vallès, 27/02/2014 - 16:01

Ai, assot dels enzes, o millor, enze dels assots, juas, juass...! Si, la majoria silenciosa, ja es va veure a la cadena humana que vau muntar entre la Fnac i El corte inglés de Plaça Catalunya. Sentiment espanyol molt majoritari a Catalunya, aixi per què teniu por d'un referèndum? Viviu a Màtrix...!

#85 JoanMarti, Abrera, 27/02/2014 - 14:17

La majoria de gent saps que es, aviam si aclareixes el que ets, mira que si ets mongolic???

#85.1 Centre reformista liberal, BCN, 27/02/2014 - 15:36

Aixi, molt bee, insultem al que no pensi igual. Pero quina classe de gent opina aqui? Es que ja no queda gent sensata?