Publicitat
Comunicació · 29 de Març de 2021. 18:59h.

Sergi Sol posa com a exemple Rufián pel català

"Ell és de llengua castellana, però va triar educar el seu fill en llengua catalana"

L'home de confiança d'Oriol Junqueras i ex assessor de el vicepresident Pere Aragonès, Sergi Sol, ha posat el portaveu d'ERC a Madrid, Gabriel Rufián, com a exemple de defensa del català perquè "ell és de llengua castellana, però va triar educar el seu fill en llengua catalana".

Sol ho ha dit en la tertúlia del Tot es mou després de l'entrevista a la lingüista Maria Carme Junyent. "Rufián és de llengua castellana, és fill de pares de Jaén; parla en castellà amb la mare del seu fill; però va triar el català per parlar e´seu fill", ha exposat.

El tertulià del programa de TV3 ha considerat que "si tothom fos així, crec que tindríem molt de guanyat en la batalla lingüística més enllà dels àmbits de l'escola que expliques, que és imprescindible corregir quan abans millor".

Publicitat
Publicitat

33 Comentaris

Publicitat
#30 Caganer, BCN, 31/03/2021 - 18:35

Es tan catalán quien vive en Cat y habla castellano que quien lo hace en catalán. Leed un poco de historia Coll...ns

#30.1 delacuerda, Tamtamtown, 01/04/2021 - 23:36

estic d´acord...100%...la llengÜa és quelcom molt intrínsec i molt íntim de cada persona...en el meu entorn es mesclen, es confabulen amables amdues llengües i mai, repeteixo...PEL EXTREMISTES...mai hi ha hagut cap problema..parlar en castellà o en català és una forma de sentir... totes les llengües arrelades a un país són pais no ens tanque

#29 Alberto, Alcorcón, 31/03/2021 - 09:24

Amos, que si quieres cruzar el Atlántico y te dan a elegir entre un trasatlántico y un bote de remos lo correcto, según este lumbreras, es escoger el bote de remos. Pues hala, pues muy bien, pues que te aproveche, pues adiós.

#28 Charnego desagradecido, Cataluña Cañí, 30/03/2021 - 23:26

Rufi, nuestro Tío Tom favorito. Sumiso con la raza elegida por Dios y la Moreneta y todo un macarrita con aquel que ose pedir que sus hijos se eduquen en castellano.

#28.1 Ideología segons et paguen, Barna, 31/03/2021 - 11:47

Hi pot haver algú que cregui que el Rufian ho fa sense interès?, o algú dubta que arribat el moment no canviaría el xip i tornaría als seus orígens?. Algú creu que mai ha tingut interès en prioritzar alló que el permet viure com un milionari? au vinga!

#27 Arturo Canell, Barcelona, 30/03/2021 - 22:19

Precisando: padre de Jaén y madre de "Graná".

#26 Ribes, Castellbisbal, 30/03/2021 - 11:49

Conozco a muchos rufianes que han decidido hablar a sus hijos en català. Todos clase media, media alta, indepes. Son libres de hacer lo que quieran, ¡faltaría más!, pero si lo hacen por complejo, que respeten a los que no comparten su opción.