Comunicació · 16 de Gener de 2018. 18:11h.

Tabàrnia salta a la premsa internacional

The Guardian es fa ressò de la "regió fictícia"

Tabàrnia salta a la premsa internacional

The Guardian s'ha fet ressò de la presentació de Tabàrnia, la plataforma que defensa la creació d'una nova comunitat autònoma amb Barcelona i Tarragona que ha tingut lloc avui al Col·legi de Periodistes de Barcelona com a resposta a l'independentisme. 

El rotatiu britànic, en una notícia titulada: "La regió fictícia catalana de Tabàrnia nomena el primer president", explica la presentació del moviment, que "paròdia els arguments i les demandes dels independentistes catalans" i explica la popularitat que ha assolit darrerament a les xarxes. 

El diari defineix el moviment com "una reacció de bon humor en contra del que molts veuen com la imposició d'una agenda d'independència a una part de Catalunya que mai ha votat a candidats independentistes". 

The Guardian apunta que el fenomen "es va fer viral durant el Nadal, amb més de 600.000 mencions a twitter" i assenyala que la plataforma "utilitza els mateixos arguments i el mateix llenguatge per justificar la seva independència de Catalunya". El rotatiu menciona el lema "Barcelona is not Catalonia" com a còpia al "Catalonia is not Spain". 

"Tabàrnia ha portat sentit de l'humor a un clima polític tens i estressant, almenys pels no independentistes, però segueix sent una ficció", considera el diari, que explica que serà dimecres "quan el Parlament ha d'escollir la Mesa i el President".

Publicitat
Publicitat

35 Comentaris

Publicitat
#15 Lo Pardal, La Figuera, 17/01/2018 - 10:37

Ja, ja, ja, ja. El payaso, parece que quiere estrenar en Londres! Todo un éxito teniendo en cuenta que el mundo, le debe el haber nacido. De Madrid al Cielo!

#15.1 Mikel, Gervnda, 17/01/2018 - 11:42

Ya sabes lo que dice, que es un payaso pero que nunca a llegado a la altura de los rufianes.

#15.2 pepe.----, andorra, 17/01/2018 - 13:54

Si, los genios son asi, aun recuerdo a Dali.....Y si, de Madrid al cielo, q para algo es el pueblo mas grande de España.

#14 seny, bcn, tabarnia, 17/01/2018 - 10:01

No volien internacinalitzar el conflicte, doncs ja ho han aconseguit, perqué el conflicte és entre catalans (52,5-47,5) abans de tot.

Lo de silenciar als no independentistes S'HA ACABAT i a la premsa internacional no la podeu comprar cada dia.

#14.1 Jordi BR, L'H, 17/01/2018 - 10:36

47,5 - 43 %. Ereu minoría, sou minoría i sereu minoría. La gent jove és independentista, no t'enganyis

#14.2 pepe.----, andorra, 17/01/2018 - 13:55

claro q la gente joven es separata, por eso esa insistencia en controlar la educacion, como se hace ahora mismo en Baleares y como se ha empezado en Valencia, por eso rajoy ha perdido una magnifica oportunidad para descontaminar la region española de cataluña de fachas separatistas y corruptos totalitariarios. La gente joven esta adoctrinada.

#12 Purria Separata, Mollerussa, 16/01/2018 - 22:20

Romeva está convulsionando..
:DD

#12.1 Jordi BR, L'H, 16/01/2018 - 23:31

Sí, pero de tanto reírse. La imagen de Tabarnia es un hombre mayor que va diciendo tonterías para resultar gracioso y asusta a los niños

#12.2 pepe.----, andorra, 17/01/2018 - 13:59

os recuerdo q lo mismo decian los separatas de ciudadanos cuando hace diez años sacaron 3 escaños....Y mira ahora....Es mas facil y mas practico conseguir primero la autonomia de Barcelona y ademas, la unica solucion legal para librarse de la plaga separatista de los tractores carlistas y las estrelladas del adoctrinamiento en la escuela.

#12.3 Purria Separata, Mollerussa, 17/01/2018 - 18:02

Sí, lo que tú digas. Pero el loco, el calvo y el bizco llevan años haciendo el payaso y nadie les hace caso..
Juasjuasjuas!!

#11 Tabarnés puro, Barcino, 16/01/2018 - 22:17

De Sabadell a Barcelona,
del Baix Camp a Mataró,
una ciutadania lliure,
una única regió!!
+~
~+
Visca Tabàrnia!!

#11.1 pepe.----, andorra, 17/01/2018 - 14:01

ya puestos, de Terrassa a Malgrat y de Terrassa a Tortosa, q por pedir q no quede...Aunque seria mas facil y mas factible empezar con el Barcelones donde hay mas del 60% de voto no separatista.

#10 Purria Espanyola, Bcn, 16/01/2018 - 20:58

La prensa internacional se hace eco del retraso español

#10.1 Lula, Bcn, 16/01/2018 - 21:46

Eres un maleducado.

#10.2 Purria Tractorlana, Tabarnia, 16/01/2018 - 22:59

La prensa internacional se hace eco del retraso tractorán

#10.3 Purria Espanyola, Bcn , 17/01/2018 - 08:06

Donde? Menudo argumento de perdedor!!!!

#10.4 Mikel, Gervnda, 17/01/2018 - 11:45

Pues mira que los cebolluts !!!

#10.5 pepe.----, andorra, 17/01/2018 - 14:02

purriano hablando de argumentos....Q chiste mas bueno....Pero si el unico argumento q respeta el es q le paga Soros por meter cizaña entre españoles....