Comunicació · 22 de Setembre de 2011. 10:32h.

Tensió per la immersió a TV3

Ariadna Oltra adverteix que "el to ha pujat molt"

Els periodistes Joan Carles Girauta i Toni Aira han tingut una picabaralla per la immersió lingüística durant la tertúlia d'Els matins de TV3 perquè el segon interrompia el discurs de Girauta.

Girauta ha assegurat que "i tant que hi ha imposició" del català a Catalunya. Aira li ha replicat que al líder de Ciutadans, Albert Rivera, "ningú li impedeix parlar en castellà al Parlament" i la presentadora Ariadna Oltra li ha recordat a Girauta que "aquí tampoc".

"Es pot estudiar en una escola pública en castellà?", ha preguntat Girauta. "Això és pitjor que la imposició, és imposició i mentida", ha afegit.

En aquest sentit,  ha lamentat que "si jo sóc l'únic que defensa una postura i no me la deixeu defensar… perquè ja faig molt acceptant la diglòssia i parlant la meva segona llengua. Però si a més que no em puc expressar amb tanta facilitat com vosaltres, a sobre no em deixeu parlar".

"Parteix d'uns perjudicis falsos", ha indicat Aira. "Això és un canal públic" li ha recordat Girauta. "Repetir consignes del nacionalisme català no és una cosa que es pugui acceptar en democràcia. Però jo no ho faré pas, jo diré el que penso estrictament".

Girauta, en un moment de la discussió
Publicitat
Publicitat

168 Comentaris

Publicitat
#63 Pers, tortosa, 24/09/2011 - 11:29

Visca la España plural.Quien puede creerse que en EEUU pudiera haber una trifulca semejante,donde incluso matar legalmente se toma según decision de los ciudadanos de cada Estado?Que pasaría aquí ?Después nos quejamos de que no se respeta la bandera

#62 Ciutadà català, Catalunya, proper estat europeu., 23/09/2011 - 22:18

Imposar el català a Catalunya? Imposar el castellà a Castella? Imposar el portuguès a Portugal? Imposar el danès a Dinamarca? L'anglès a Anglaterra? A mi també m'agradaria saber que s'ha pres aquest tal Girauta. El que s'ha de sentir d'aquests fanàtics espanyolistes anticatalans...

#62.1 xavier , barcelona españa, 23/09/2011 - 23:06

no entiendo que los nacionalistas tengan tanto miedo por que los niños tengan mas cultura y sea bilingues o trilingues como los hijos de arturo y montilla , por que los mil euristas que pagamos la escuelas publicas y privadas de los hijo de los politicos siempre los perjudicados por el nacionalismo

#62.2 Albert Sales, Solsona, 24/09/2011 - 07:57

Arreu del món es diu espanyol perquè a més no va ser creada a Castella sinó a la Marca Hispana i va tenir gran influència del Català, Basc i Gallec entre d'altres. El canvi de nom van demanar els nacionalistes bascos i catalans perquè deien que les seves llengües també eren espanyolas.

#62.3 Guillem, Barcelona, 27/09/2011 - 14:45

Perdona Sales de Solsona, qui va defensar la proposta de dir castellà i no pas espanyol i la badera roja i amarilla i no gualda, fou en Camilo José Cela.

#61 xavier fabra, barcelona, 23/09/2011 - 18:44

la verdad es que que años aquellos en que barcelona era la capital cultural vanguardista liberal , y ahora con un nacionalismo feroz y agresivo ,intolerante , eramos la envidia de españa y europa , ahora ya sabemos como nos ven , y lo hemos ganado a pulso

#61.1 Crosta, bcn, 23/09/2011 - 20:35

¡Qué fantásticos aquellos años! Un general mandando en España, y yugos y flechas por todas partes! Qué bonito era todo y que sucio que está todo ahora! ¡Viva la libertad franquista! Viva la cultura catalana de los años 60! Qué envidia nos tenian en europa! Casi les superamos en PIB también!

#61.3 Crosta, bcn, 23/09/2011 - 20:38

... y qué envidia nos tenian en Europa!

#61.4 Víctor, Reus, 23/09/2011 - 20:52

Al de la crosta. Lo bonito de la época en la que Barcelona era una ciudad viva y no un parque temático estaba en que se vivía de espaldas al régimen de la época y eso creaba una atmósfera de libertad. También había menos borregos antes que ahora, ya sabes.

#61.5 xavier fabra , barcelona, 23/09/2011 - 23:08

quien habla de la epoca de la dictadura? hablo de la epoca de la democracia ,cuando barcelona era sinonimo de cultura y vanguardismo ,ahora solo nacionalismo hasta en la sopa , mas y mas nacionalismo , estos nos llevaran al desastre

#61.6 isabel garcia bejarano, barcelona, 25/09/2011 - 12:19

Ya lo dijo Mario Vargas LLosa rememorando sus felices años en la BCN de los 70. "BCN era pobretona , pero abierta al mundo y cosmopolita y la de ahora es provinciana y pendiente sólo de su ombligo, gracias al nacionalismo......

#59 ypsym, Barcelona, 23/09/2011 - 17:55

És una vegonya que això passi a una televisió pública, que hauria de ser de tots i només ho és d'uns pocs.

#59.1 xavier fabra, barcelona, 23/09/2011 - 23:12

las dicho bien la pagamos todos y la manejan unos pocos , para la propaganda nacionalista , donde estos inadaptados manipulan y buscan la confrontacion constante , para sacar mas redito nacionalista

#58 jml, martorell, 23/09/2011 - 14:16

Què fa un paio defensant postures d'una minoria (3 famílies i 4 friquis) i anti-catalanes a TV3? A la comunitat educativa no hi ha cap debat.

#58.1 Jms, Martorell, 23/09/2011 - 15:56

Comunitat educativa? Colla de manipuladors vols dir

#58.2 Liroi, Girona, 23/09/2011 - 17:39

LOL! De debó estic llegint el que veig? Ho has dit... irònicament? És una tertúlia. Millor que sigui plural. Ets partidari de menystenir les opinions aparentment minoritàries? No vull dir que estigui d'acord amb aquell senyor però... M'ha sobtat llegir el teu comentari.