Comunicació · 9 de Gener de 2021. 13:07h.

Tertúlies monocolors

Periodistes d'El Nacional, Nació Digital i l'Ara acaparen les intervencions del FAQS

Tertúlies monocolors

Periodistes d'El Nacional, Nació Digital i l'Ara són els que més intervencions han dut a terme al programa Preguntes Freqüents de TV3, segons informa aquest dissabte El Triangle. Els periodistes d'aquests tres mitjans són els que més intervencions acaparen a la taula de professionals de la comunicació del programa dels dissabtes a la nit de TV3 des de l'inici de la temporada del FAQS -el passat setembre- fins a les vacances de Nadal.

Segons apunten, hi ha hagut en aquesta primera part del curs 2020-2021 un total de 153 intervencions de periodistes, gairebé la meitat de les quals (72) han estat protagonitzades per professionals vinculats a mitjans independentistes. Els col·laboradors de mitjans de comunicació contraris a la independència (33) representen menys de la meitat dels secessionistes.

Durant quatre mesos han intervingut al FAQS 49 periodistes, essent Sara González, de Nació Digital, la periodista que més vegades ha participat en el programa, amb deu intervencions, seguida de Núria Orriols, de l'ARA, amb nou, i Jordi Barbeta, d'El Nacional, amb vuit. El Triangle detalla que "tots tres pertanyen a mitjans la línia editorial dels quals és favorable a la independència de Catalunya". La primera periodista en nombre d'intervencions al FAQS que és contrària a la independència de Catalunya és la col·laboradora de l'ABC Anna Grau.

La periodista d'El Nacional Gemma Liñán ha intervingut sis vegades mentre que Beatriz Talegón, del mateix mitjà, ho ha fet cinc cops. L'anàlisi també reflecteix que hi ha hagut setze intervencions de periodistes del diari ARA: Núria Orriols (9), Marc Toro (3), Natàlia Vila (3) i Àlex Font (1). Del Nació Digital, a més de les deu participacions de Sara González, n'hi ha hagut dues del seu subdirector, Ferran Casas, i dues de Jonathan Martínez.

Pel que fa a mitjans contraris a la secessió, El Triangle destaca que "després de Telecinco ve Esdiario, amb les sis participacions del seu redactor Israel García Suárez, Crónica Global, amb quatre intervencions de Manuel Manchón i una de la seva directora, Cristina Farrés, El Español, amb les tres intervencions de Laura Fábregas. Marcos Pardeiro, d'Economia Digital, hi ha anat dues vegades, Andrea Mármol, de Voz Pópuli, una, i Mariano Alonso, de Libertad digital, una altra".

Publicitat
Publicitat

9 Comentaris

Publicitat
#14 pepe, andorra, 13/01/2021 - 19:00

osease, q usté persevere, estimado senior director, y ya vera como sera recompensado, ni q sea los ( ) anos... he dejado un espaCiU en blanco para q lo rellene usté mismo mismamente... hi caben 4 dígitos, xq ultimament, con esto de los virus (no diré cuales, jajjs) la vida se alarga y se alarga que es una telebarbaridad, jajjjs.

#13 pepe, andorra, 13/01/2021 - 18:54

non si preocupare, il.lustrisimo senior director, tambien el Vicentet Sanchíz tardó polumenus 70 anos en salir en la teven3 (no deberia ser prou millionario, o gai, o comunista valencianista de salon) y ahora q esta pasada su jubilaCiUn, sin haber laborado nunca de nada, no lo mueve de la tortell poltrona ni el refugiado de Waterloo.

#12 electra, Barcelona, 10/01/2021 - 10:15

Qui és la productora?, És el Terrat?. Algú m'ho pot aclarir?. Si és així alguns d'ells no tenent cap escrupol estar a cadenes televisives en castellà.

#11 Graupera, Vielha , 10/01/2021 - 07:21

Aixo va de democracia, nois.

#10 Tirant, Bcn, 09/01/2021 - 21:45

La tertúlia a la TV pública durant el franquisme, per exemple, "La Clave" de José Luis Balbín, eren molt més plurals i democràtiques que les de TV3 ... Sembla mentida però així és. TV3 és el més semblant a la tele cubana. és a dir, a la pròpia de països totalitaris. Penós, indignant.