Comunicació · 30 de Setembre de 2014. 11:14h.

The New York Times posa la consulta en portada

“L’empenta catalana cap a la secessió estableix un enfrontament amb Madrid"

The New York Times posa la consulta en portada

Portada del Times

L’edició internacional en paper del diari The New York Times explica en portada la suspensió del 9-N per part del Tribunal Constitucional. El diari titula “l’empenta catalana cap a la secessió estableix un enfrontament amb Madrid". 

NYT diu que si Catalunya tira endavant la consulta malgrat la suspensió "es crearà una profunda divisió d'Espanya, animant així altres separatistes a Europa i deixant Rajoy amb un desafiament polític important". “No és clar quines mesures prendria el senyor Rajoy si els catalans decideixen seguir endavant amb la votació tot i la suspensió del tribunal i l'oposició del govern central”, afegeix.

El diari indica que Mas “s’enfronta a la difícil decisió de seguir endavant amb un vot il·legal o de retardar la votació per permetre la continuació de les negociacions amb Rajoy, fet que podria donar lloc a protestes per a Catalunya. També podria cridar a eleccions anticipades a Catalunya, amb el risc que partits de línia més dura secessionista podrien guanyar i enderrocar-lo”.

Publicitat
Publicitat

19 Comentaris

Publicitat
#8 BEJOTA, BCN, 30/09/2014 - 20:32

Varapalo a pocos días de la Diada.

ERC pasa del 22,4% al 19% en votos y CiU cae del 11,6% al 8,4%.

07/09/2014 - www.teinteresa.es

El 73,4% de los encuestados que se declaran votantes de CiU creen que el caso Pujol mina sus opciones.

#8.1 mirk, bcn, 01/10/2014 - 15:01

D´on has tret aquesta informació? del Mundo o de la Razon?

#7 BEJOTA, BCN, 30/09/2014 - 16:24

ELECCIONS EUROPEES. Els 1.401.421 vots que van aconseguir ERC, CiU i ICV en són pocs en relació amb els 5.317.789 catalans cridats a les urnes. Tot just un 26% del cos electoral. "De cara a Europa, això no és força suficient", apunta. "Encara han d'aparèixer un milió de vots independentistes més",

#7.1 BEJOTA, BCN, 30/09/2014 - 16:24

I.N.Y.T. ALL IS ALRIGHT.

#6 Kropotkin, Vic, 30/09/2014 - 12:57

Insultos,expolio de 16.000.000 anuales, amenazas,consulta prohibida, N-II y Rodalies desfasadas, TC con presidente del PP?¿sabéis como lo llamamos?...Convivencia...jua, jua...mejor hundidos

#6.1 Ciudadano X, Barçalona Qatar Foundation, 30/09/2014 - 14:22

Secuestran niños catalanes, violan a las mujeres catalanas, usan a los catalanes para picar en las minas de carbón, se comen su pan con tomate y les dejan sin cena. Tío, eres una caricatura de ti mismo. Cómico.

#6.2 Casper, Bcn, 30/09/2014 - 15:37

Mister X, ¿por casualidad no serás tu uno de aquellos del GAL que enterraban ciudadanos españoles (españññolazos, no catalufos, lo pillas) en cal viva?. ¿O eres su caricatura?.

#5 xavi, Barcelona, 30/09/2014 - 12:48

A EEUU tot el que va contra la UNIÓ està mal vist. Allà tenen clar que UNIÓ no és UNIFICACIÓ però no saben que a Espanya son sinònims. Comparar "separatismes" d'Europa amb el català és molt senzill per a ells...Pobres. Ni punyetera idea !!

#4 Adso di Melk, Égara, 30/09/2014 - 11:44

Eiii Rius !!!! no facis trampes al solitari !!!!que aquesta portada te la mateixa volada que l'escupinada d'un poll...