Publicitat
Comunicació · 17 de Juliol de 2019. 22:14h.

TV3 blanqueja els menas després de les darreres violacions

La cadena recorda que el futur no passa pel “retorn al seu país”

El Telenotícies Vespre ha fet aquest dimecres una peça amable sobre els menors estrangers no acompanyats enmig de les polèmiques per les darreres detencions de menas acusats de violació, a Manresa i Canet de Mar. La informació se centra en les dificultats que tenen per aconseguir un permís de treball quan arriben a la majoria d’edat. També subratlla que el futur dels menas no ha de passar pel “retorn al seu país”.

“Aquest és el principal escull per a la seva integració a Catalunya”, defensa el TN Vespre, que informa que “només un 1% dels menors estrangers acollits a Catalunya, i que tenen edat per treballar, tenen el permís per fer-ho”. La cadena ha entrevistat dos educadors socials per assenyalar les mancances del sistema, però en cap moment de la peça esmenta els recents casos d’agressions sexuals protagonitzades per menas a Catalunya.

La informació recull les declaracions del conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir el Homrani, qui qüestiona un dels mecanismes que contempla la llei per obtenir el permís de treball: que una empresa contracti un jove durant un any a jornada completa. “A qui se li ofereix amb 18 anys o 19 anys un contracte d’un any de duració a jornada completa per convertir un permís de residència a un permís de treball? A ningú”, assegura el conseller.

TV3 també entrevista un educador socials de la CGT, David Rodríguez, qui denuncia que “el sistema per obtenir la documentació en regla és un autèntic laberint, premeditadament convertit en un laberint”. A més, critica que se’ls tingui “emmagatzemats” en “cases de colònies” fins que compleixen els 18 anys per “deixar-los anar una altra vegada al carrer i després dir: 'Veus com delinqueixen’”.

menas2.jpg

Ariadna Oltra, presentadora del TN Vespre
Publicitat
Publicitat

57 Comentaris

Publicitat
#41 MarcRoses, Terrassa, 20/07/2019 - 11:58

La qüestió es que TV3 NO VOL culpar als menas. La culpa de les seves "malifetes" són del capitalisme, del patriarcat, de Madrit, del sistema judicial, del colonialisme, de qui vuilguis menys dels pobrets menas. Oju que a tot arreu hi ha gent bona i gent dolenta, però el que no pot fer una tele pública és blanquejar delinqüents pel seu origen

#40 Ana, Burgos, 19/07/2019 - 08:04

Parece mentira que siempre vayais contra tv3, que os han hecho?...el programa no tenia nada que ver con las violaciones, y hablaba sobre lo que hay que hacer con los menores que vienen de fuera. Soluciones Señores, no criticas, soluciones

#40.1 pepe, andorra, 19/07/2019 - 14:07

mira tu q facil es la solucion, segun los progres de USA, los niños deben estar con sus padres, asi q la solucion es simple, pero claro, esos niños suponen un pastizal en España, pq se llevan 3000 euros al mes y es muy posible q algunos sean usados para cometer robos por parte de las tipicas mafias de toda la vida, se repite lo de oliver twist....

#40.2 pepe, andorra, 19/07/2019 - 14:08

q empiezo ya a estar harto de q la solucion siempre sea lo q digan los progres y separatas, aunque sea lo contrario de lo q decian hace tiempo, pq solo lo usan como arma politica o como forma de ingresar dinero via corrupcion.

#40.3 Soloesmiopinion, Tabarnia, 19/07/2019 - 19:00

¿Soluciones? Estamos hartos de darlas! Repatriación de los que delinquen de entrada. Del resto, localizar a sus padres para devolvérselos y que el gobierno marroquí saque el dinero para ayudarles del mismo sitio que los 80 millones de euros para el barco de su rey.

#40.4 Joan, Manresa, 20/07/2019 - 12:08

Claro que vamos contra tv3 porque insinua que los que no tienen trabajo pues, pobrecitos, víctimas del mercado laboral, no tienen más opción que delinquir. Y dice Madrid que no facilita el permiso laboral... Païs de barratina XD

#40.5 Finsescoions, Blanes, 20/07/2019 - 16:53

Solucions
Fora!!!!!!

#39 Menjamela Grandi, Anapurna, 19/07/2019 - 07:18

Exijo que se realice un estudi para conocer que idioma usan los menores extranjeros delincuentes mientras acosan o abusan de nuestras pubillas. Si lo hacen en catalán, tienen dispensa.
Qatalà uh akbar!!!

#37 es parlava «ROMANÇ~ANDALUSÍ» a La «Catalunya~Nova [i Vella]»...[i als REGNES de València i Mallorca]..., ...BARSHILUNA, TARRAKUNA, LARIDA, TURTUSHA i DJARUNDA...Visca Qat'Al-Unya !!!, 18/07/2019 - 17:51

TOT va 'COMENÇAR'

amb "l'íNCLIT" CAROD-ROVIRA !!!

i els seus viatges al MAROC

per a portar-nos 'MENAS'

a cataluÑa...

Els MENAS han vingut

per inseminar a les nostres pubilles

REFUGEES...WELCOME !!!

Disfruteu lo votat !!!

#35 Ribes, Hospitalet, Tabàrnia, 18/07/2019 - 17:34

Me alegro de que entre el separatismo nostrat haya tantos buenos samaritanos que quieren acoger, a diferencia de los malvados y egoístas españoles, pero no vemos que pasen de las palabras a los hechos: se quedan en el postureo más abyecto, que es mucho peor que el racismo.