El Telenotícies Migdia s’ha fet resó aquest dijous de les declaracions d’alguns familiars dels presos independentistes per afirmar que la proposta d’atorgar-los el segon grau penitenciari els “ha decebut” i els ha generat “malestar”.
La parella de l’exconseller Jordi Turull, Blanca Bragulat, ha assegurat en declaracions a la cadena que “no és un delinqüent”. “A Catalunya la presó no és una càstig, sinó que és una eina de reinserció”, ha defensat Bragulat. També ha demanat conèixer, en cas que el Departament de Justícia confirma el segon grau per a Turull, “quin termini té per accedir a aquest tercer grau”.
El TN Migida, a més, recull les declaracions de la parella de Jordi Sánchez, Susanna Barreda, qui ha reclamat al Govern que classifiqui als presós “ja” perquè “es puguin beneficiar com qualsevol intern”, encara que sigui del segon grau.
L’advocat de l’exconsellera Dolors Bassa, Mariano Bergés, per la seca banda, ha manifestat que a l’extitular de Treball “li hagués agradat aquest tercer grau”. “Treballarem des d'aquest segon grau per fer tot el possible perquè surti en llibertat”.
Mentrestant, l’advocat penalista i doctor en Dret, Marc Molins, ha assegurat que “si per normalitat entenem allò comú, allò ajustat a la norma, el que toca és el segon grau”. El catedràtic de Dret Processal, Jordi Nieva, ha afegit que la junta de tractament és un organisme “alié” a tot allò que “puguin dir o opinar mitjans de comunicació o polítics”.