Publicitat

El TN Vespre relega a sisena notícia el desmentit del TSJC sobre irregularitats en l’1-O

TV3 s’ho empassa

Toni Cruanyes, presentador del TN Vespre

El Telenotícies Vespre va relegar aquest dimarts a sisena notícia del dia el desmentit del TSJC sobre irregularitats en la instrucció de la causa de l’1-O, mentre que aquest dilluns el TN Vespre obria amb el recurs que les defenses dels exalts càrrecs del govern Puigdemont presentarien per considerar que la causa es va assignar “a dit” al Jutjat número 13 per raons “ideològiques”.

El TN Vespre va explicar que les defenses dels acusats per la celebració de l’1-O denuncien que l’adjudicació de la causa va ser “a dit” per raons ideològiques. L’informatiu de la televisió pública recollia les declaracions d’un dels advocats i part del que deia el recurs: “aquest repartiment deixa entreveure un interès per part del poder judicial en què la denúncia es repartís a aquest Jutjat en qüestió, atesa la seva ideologia i la seva obsessió amb la situació de Catalunya i Espanya”.

TV3, però, no va atorgar la mateixa importància a les explicacions que va oferir el TSJC aquest dimarts, ja que va la informació no es va incloure en el sumari i va ser relegada a sisena notícia del dia. El TN va presentar el cas com a “controvèrsia” i destacava que les defenses del exalts càrrecs encausats han rebut la resposta del TSJC “després que el cas hagi sortit als mitjans”.

“La degana dels jutjats de Barcelona, que ha de resoldre el recurs, ha dit públicament que des del 2014 hi ha hagut una modificació i que el repartiment de les causes es fa informàticament entre els 33 jutjats de Barcelona. I a diferència de la informació que tenia l’advocat, la causa sí que pot tocar al jutjat que que surt de guàrdia i que entra de guàrdia”, afirma la informació de la cadena pública.

També recull les declaracions de la jutgessa degana de Barcelona, Mercè Caso, qui assegura que “la norma va ser modificada va ser el 2014”. “L’assumpte entra a la màquina i fa un repartiment que és absolutament no manipulable”, defensa Caso.

La peça informativa de TV3 va concloure que “el recurs no sembla que hagi de prosperar, per tant, no s’anul·larà la instrucció sobre el referèndum ni això repercutira en la causa del Suprem”.

David Bassa, director d'informatius de TV3

Publicitat

17 Comentaris

Publicitat
#9 Tirant, Bcn, 10/01/2019 - 21:19

Vergonya de televisió PÚBLICA, pagada per tots ... però propietat PRIVADA del separatisme y el colpisme.

#8 Jordi BR, L'H, 10/01/2019 - 10:19

Si és que no hi ha excusa posible:

https://www.lavanguardia.com/politica/20180914/451799641603/jueces-democracia-denuncio-irregularidades-proceso-ascenso-pablo-llarena.html
http://diario16.com/pudo-cometerse-prevaricacion-la-designacion-pablo-llarena-instructor-del-proces/

#8.1 flipandoconindepes, Barcelona, 10/01/2019 - 12:51

1.-La Vanguardia SOBREVIVE gracias a la Generalitat 2.- Diario16.com vestigios rancios del PSOE que apoyan a P.S. que a su vez está sostenido por los separatistas: Fantásticas y "objetivas"..referencias! jajajajajajaja

#8.2 Jordi br, L'L'h, 10/01/2019 - 16:28

Flipando, que informam que lo dicen jueces; claro que esto no suele informarse en el no-do de la prensa nacionalista española

#8.3 Soloesmiopinion, Tabarnia, 10/01/2019 - 18:01

Cuando la noticia no interesa, metemos otro tema para derivar la atención. Típica estrategia indepe. Puedes hacer lo mismo en la noticia de The Economist

#8.4 flipandoconindepes, Barcelona, 11/01/2019 - 02:14

¿que jueces Jordi Br? ¿los jueces que tienen envidia a Llarena..porque es un juez de prestigio constatado...y ellos no? Para NODO ya tenemos TV3..que son muy "plurales" jajajajajaja

#8.5 Jordi BR, L'H, 11/01/2019 - 10:47

Solo, espero que The Economist et mereixi la mateixa credibilitat en aquest article:

https://cadenaser.com/ser/20 17/10/05/internacional/1507237 272_712853.html

#7 Santi, Barcelona, 10/01/2019 - 08:54

El sectarisme d'aquest canal públic es un escàndol majúscul, el nucli directiu son veritables ideolegs sectaris i fanatics de la banda dels sediciosos i quan es giri la truita s'haurà de fer neteja de tant personatge parasitari. En un mitjà públic la vergonya de com manipulen la informació es indignant, jo no miro tv3 ni per veure el Temps!

#6 Soloesmiopinion, Tabarnia, 10/01/2019 - 07:37

Ja, ja, en los comentarios de la notícia original había uno de un lazi ofendido por las acusaciones de parcialidad de TV3, que afirmaba que tratarían está noticia con la misma "imparcialidad". Zas en toda la boca! No engañais a nadie, solo a vosotros mismos.

#5 Carles Fortuny, Palau de la Degeneralitat, 09/01/2019 - 23:52

https://www.abc.es/opinion/abci-pesados-pero-eficaces-201901080054_noticia.html